ברית המילה של נבו לוי דגה בבית הכנסת זכור לאברהם. צילום אורי נגר
ברית המילה של נבו לוי דגה בבית הכנסת זכור לאברהם. צילום אורי נגר

עם כפפות ומסכות: משפחת דגה ערכה היום בבית הכנסת ברית מרגשת לנבו לוי

הם תכננו אירוע גדול באולם אירועים לרגל הולדת בנם השלישי, אבל רלי ודני דגה נאלצו להסתפק באירוע קטן בבית הכנסת בשכונת האוניברסיטה בצל התפשטות הקורונה. בשבוע הבא מתוכננת בבית הכנסת גם חתונה מצומצמת

פורסם בתאריך: 18.3.20 19:01

היום בצהריים התקיימה ברית בבית הכנסת בשכונת האוניברסיטה של בני משפחת דגה תושבי השכונה. רלי ודני דגה, בני 36 ו-43, הביאו לפני שמונה ימים לאוויר העולם את נבו לוי, ילדם השלישי. לשניים גם בן (15) ובת (13) נוספים. לצערם הרב, עם ההגעה לשבועות האחרונים ללידה, הגיעה גם הקורונה.

"האמת מאוד חששתי להידבק בתקופת ההיריון", מספרת רלי לצומת השרון. "למזלי ילדתי בבית החולים מאיר ושם הם היו מעולים ומקסימים. עוד לפני כל הבלגן של הקורונה תכננו לקיים אירוע גדול באולם אבל מהר מאוד הבנו שזה לא אפשרי. התלבטנו בין הבית לבין בית כנסת, אבל בגלל שאני מאוד חוששת וסטרילית בבית ואני לא אתן לאף אחד להיכנס ולא נוכל לשמור שם גם על שני מטר בין אדם לאדם, החלטנו על בית הכנסת. צמצמנו את רשימת המוזמנים ממש רק לבני המשפחה מדרגה ראשונה שלנו, ההורים של בעלי והאחים שלנו, כדי שבאמת יהיו כמה שפחות אנשים. כולם היו עם כפפות ומסכות. אבל זה המצב".

משפחת דגה

אבל בסך הכל היה אירוע שמח?

"בוא נגיד שמהבוקר התנתקתי מהחדשות, לא ראיתי טלוויזיה כדי לא להיות בלחץ. הכנסנו אותו בשמחה לברית. הייתי אמנם מעדיפה שזה יהיה אחרת, שיהיה אירוע משמח עם החברים והמשפחה המורחבת אבל אין מה לעשות. את הברית היינו חייבים לעשות. אנחנו יהודים ומקיימים את המצווה".

דני דגה עם הבן נבו בטקס הברית. צילום פרטי

ועכשיו את שומרת את הילד בסטריליות?

"אני שומרת את הילד בסטריליות מוחלטת. אני לא מסכימה שאף אחד יגיע אלי. אין ברירה זה תינוק בן כמה ימים שצריך לשמור עליו עד כמה שאפשר".

יו"ר המרכז הקהילתי ובית הכנסת "זכור לאברהם קהילת אחדות ישראל" בשכונת האוניברסיטה, אורי נגר מספר: "ההורים של התינוק הגיעו אלינו ואמרו שהם מתלבטים ושהם צריכים לעשות ברית ומה לעשות. הצעתי להם לעשות את זה בבית הכנסת ושאמנם זה יהיה מצומצם אבל זו תהיה שמחה גדולה. הם הסכימו והכנו להם את המקום. היו עשרה אנשים במקום, כולל הרב המוהל שהגיע במיוחד משכונת התקווה בתל אביב".

לא חששתם?

"מצווה כזו גדולה אי אפשר לחשוב יותר מדי, אבל מה שכן השתדלנו לנהוג על פי הכללים של משרד הבריאות. לא היו יותר מעשרה אנשים, כולם היו עם מסיכות. אני עמדתי אישית בכניסה עם בקבוק אלכוג'ל, ועשינו את זה. חשוב להכניס את התינוק בבריתו של אברהם אבינו דווקא בתקופה הזאת. אנשים ממש שמחו להיות שם, אמרו שכבר הרבה זמן לא יצאו מהבית, ואני שמח שיכולתי לעשות את זה עבורם".

אורי נגר. צילום סטודיו משה דניאל

היה כיבוד?

"כן השתדלתי שיהיה מעט כיבוד, רק בשביל הברכה, אחרי 40 דקות כבר היינו אחרי זה".

יהיו אירועים דומים נוספים?

"בשבוע הבא מתוכננת לנו בשבוע הבא חתונה באותה מתכונת. זוג שכבר הזמין אולם לפני חודשים ועכשיו הם לא יכולים לקיים את החתונה שם. הם לא רצו לבטל את החתונה ומצד שני לא רצו לעשות את זה ברבנות בצורה 'מדכאת' נקרא לזה. לכן החליטו לעשות אצלנו, בית הכנסת שלנו בין המפוארים בכפר סבא ונבנה כמרכז קהילתי גם לצורך הזה חוץ מאשר תפילות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר