מפגינים מול ביתו של גבי אשכנזי. צילום ביקורת בונה
מפגינים מול ביתו של גבי אשכנזי. צילום ביקורת בונה

ההפגנה, ההתראות ומספר התושבים בעיר שנמצאים בבידוד: סיכום הסופ"ש בכפר סבא

פקחי העירייה חילקו התראות למשפחה שיצאה אל גינת שעשועים, עשרות הפגינו מול ביתו של גבי אשכנזי, משרד הבריאות פרסם את מספר התושבים בעיר שנמצאים בבידוד

פורסם בתאריך: 21.3.20 20:29

מספר תושבי כפר סבא המצויים בבידוד בשל חשש שנדבקו בנגיף הקורונה עומד על 971. כך על פי נתונים שפרסם משרד הבריאות באתר האינטרנט שלו. מדובר בעלייה של כמעט פי שניים לעומת יום שני בלילה, אז אמר ראש העירייה רפי סער לצומת השרון כי בעיר 572 תושבים הנמצאים בבידוד.

נכון להיום (מוצ"ש, 21 במרץ) מאושפזים במחלקה הייעודית לחולי קורונה בבית החולים מאיר בכפר סבא 24 חולים. מצבו של אחד מהם מוגדר קשה והוא מונשם. חולה נוסף במצב בינוני. היתר במצב קל.

בתוך כך, במשך שעות ארוכות לאורך השבת הפגינו עשרות תושבים בעיר מול ביתו של חבר הכנסת מסיעת כחול לבן ואחד מבכיריה, תושב כפר סבא גבי אשכנזי, נגד הצטרפותה של מפלגתו לממשלת אחדות עם סיעת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים נשאו דגלי ישראל בצבע שחור ושלטים וקראו קריאות נגד אשכנזי וחבריו למפלגה. למרות נוכחות של משטרה והשיטור העירוני במקום, לצומת השרון נודע כי לא ניתנו דוחות או התראות על מעבר על תקנות משרד הבריאות.

מי שכן קיבלו התראה מהשיטור העירוני הם בני משפחה עם ילדיהם מכפר סבא שהסתובבו אתמול (שישי) באחד מגני השעשועים בעיר. על ההתראה נכתב: "נצפית מחוץ לבית שלא לצורך הצטיידות חיונית או צורך רפואי. לידיעתך. אי הקפדה מלאה על הוראות, תקנות, צו לשעת חירום יוביל לאכיפה. יש לחזור לבית מגוריכם במיידית". לצומת השרון נודע כי מדובר בהתראה שניתנה שלא בסמכות משום שהתקנות החדשות עליהן הכריז ראש הממשלה טרם נכנסו לתוקף וכי לפקחי עירייה אין סמכות לאכוף את התקנות.

התראה שניתנה על ידי עיריית כפר סבא למשפחה שבילתה בפארק משחקים. צילום שהופץ ברשתות החברתיות

במענה לשאלת צומת השרון בנושא הפנתה העירייה לעמוד הפייסבוק העירוני, שם פרסמה העירייה פוסט שבו נכתב שהפיקוח ביקש לפזר את ההתקהלות אך "היו מי שבחרו להישאר ולא להיענות לבקשה". עוד נכתב: "עיריית כפר סבא תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לשמור על בריאות תושביה, לרבות מתן התראות לתושבים אשר אינם ממלאים אחר הוראות המדינה וכן קנסות במידת הצורך".

מתקני שעשועים בשכונה הירוקה בכפר סבא חסומים בסס"ל. צילום רון לוי

עוד ביום שישי, רוססו תחנות אוטובוס בכפר סבא על ידי עובדי העירייה. ראש העיר רפי סער אף העלה סרטון בעניין בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו.

מרססים תחנות אוטובוס בכפר סבא. צילום עיריית כפר סבא


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר