עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

המשנה לראש העירייה: "נראה שאישור התקציב העירוני ידחה לקיץ"

משרד הפנים לא מאפשר לקיים ישיבת מועצה בוידאו כדי לאשר את התקציב. כל עוד לא אושר תקציב המדינה יהיה ניתן למשוך את אישור התקציב עוד חודשים רבים

פורסם בתאריך: 24.3.20 19:04

למרות הדיונים בוועדת הכספים של עיריית כפר סבא בשבועיים האחרונים על התקציב העירוני לשנת 2020, התקציב עלול להיות מאושר רק בקיץ או אולי אפילו אחריו. כך טוען המשנה לראש העירייה חבר מועצת העיר אורן כהן. הסיבה לדחייה היא מסמך שהעביר מנכ"ל משרד פנים מרדכי כהן, והגיע לידי צומת השרון, בו נקבע כי "פקודת העיריות לא תחול על רשויות מקומיות אשר לא יאשרו את תקציבן, בין היתר בשל אי יכולתן להביא לכינוס המועצה במהלך התקופה הקרובה".

נזכיר כי עיריית כפר סבא לא אישרה את התקציב בטרם החלה השנה האזרחית החדשה. דיוני התקציב בוועדת הכספים היו צריכים להתחיל באוקטובר אך בפועל הם התחילו באיחור של כחמישה חודשים. בשל כך רק ביום שני השבוע אישרה הוועדה את התקציב המתוקן בישיבת וידאו תוך התנגדות של חברת האופוזיציה הדר לביא ובחסרונו של סגן ראש העירייה עילאי הרסגור-הנדין. נציין כי הצעת התקציב המתוקנת שאושרה בוועדת הכספים אינה משקפת מצב שבו משבר הקורונה יימשך עוד חודשים ארוכים.

כעת, בשל המצב, לא מאפשר משרד הפנים את כינוס מועצת העיר בשיחת וידאו מקוונת. עוד נכתב במכתבו של מנכ"ל משרד הפנים כי על פי פקודת העיריות על ראש ראשות חלה החובה להגיש לאישור המועצה את הצעת התקציב לא יאוחר מחודשיים לפני תחילתה של שנת הכספים שאליה מתייחסת ההצעה. עם זאת המחוקק קבע כי לא יופעלו סנקציות כגון סיום כהונת המועצה או סיום כהונת ראש העיר בשל אי אישור התקציב אלא אם כן חלפו למעלה משלושה חודשים מרגע אישור תקציב המדינה. מאחר ותקציב המדינה לא אושר, על פניו ניתן למשוך את אישור התקציב עוד חודשים רבים. בינתיים תמשיך העירייה לפעול בתקציב של 1 חלקי 12 מהתקציב השנתי המאושר של שנת 2019.

עוד נציין כי המצב הנוכחי מחייב העברות מסעיף לסעיף אך המועצה לא יכולה לאשר אותן בגלל שאינה מתכנסת.

המשנה לראש העירייה, חבר מועצת העיר, אורן כהן: "ועדת הכספים אישרה את התקציב העירוני שהוגש. לאור הנחיות משרד הפנים נראה שאישור התקציב ידחה בעוד מספר חודשים ובינתיים נעבוד על פי התקציב הקיים ונכניס בו את השינויים המחויבים לאור המצב החדש והמלחמה בנגיף הקורונה. דומני שבעת הזו אנו מחוייבים לאחדות ועל כן אני קורא לכל חברי מועצת העיר לתת כתף למען העשייה העירונית. יישר כח לעושים במלאכה, למנהלי האגפים, העובדים וכמובן ראש העיר".

אורן כהן. צילום שרונה גיא

אורן כהן. צילום שרונה גיא


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח

    לא חולים, נישאים או נדבקים, שוב לא חולים.
    אין כזה דבר חולי קורונה, זו המצאה שטותית ישראלית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר