קשישה. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
קשישה. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

המשפחה תיעדה את המטפלת מתעללת בקשישה בת 89

כתב אישום יוגש היום נגד המטפלת תושבת נפאל, שתועדה חובטת את ראשה של הקשישה בקיר

פורסם בתאריך: 16.8.17 10:16

לפני כשבוע עצרה המשטרה נתינה זרה, תושבת נפאל בת 49, בחשד שתקפה באלימות באופן שיטתי קשישה בת 89 תושבת העיר שטיפלה בה במשך שבע השנים האחרונות. היום (רביעי) אמור להיות מוגש נגדה כתב אישום.

משפחתה של הקשישה חשדה שהמטפלת פוגעת בה, ולכן התקינו מצלמות בביתה של הקשישה. עם גילוי המשפחה של מספר מקרי אלימות של המטפלת כלפי הקשישה בתיעוד המצלמות שאירעו בחודש האחרון, בהם תיעוד של המטפלת מרביצה לקשישה וחובטת את ראשה בקיר, המשפחה מיהרה להגיש תלונה במשטרת כפר סבא. במשטרה לא יודעים להגיד כמה זמן נמשכו גילויי האלימות של המטפלת כלפי הקשישה, ולכן לא ברור אם מדובר במסכת אלימות שנמשכת כבר שנים או רק בתקופה האחרונה.

במשטרה אומרים כי עם פתיחת החקירה בחשד להתעללות בחסר ישע על ידי אחראי, נעצרה המטפלת ב-8 באוגוסט בתחנת כפר סבא כאשר מעצרה הוארך מעת לעת. צוות אלימות במשפחה וחסרי ישע בתחנת כפר סבא חקר את התיק. בתחילה, המטפלת הכחישה כי גילתה אלימות כלפי הקשישה, אך לאחר שהציגו לה את חומרי הצילומים נשברה והודתה במעשה. יחד עם זאת, המטפלת לא שיתפה פעולה בחקירה ולכן המשטרה אינה יודעת להגיד מה פרק הזמן בו נמשכו גילויי האלימות כלפי הקשישה.

אתמול, הגישה המשטרה הצהרה לבית המשפט בדבר כוונת התביעה להגיש היום כנגדה כתב אישום, והיום הפרקליטות צפויה להגישו בבית המשפט.

דובר משטרת מרחב השרון, זיוון פריידין, מדגיש את החשיבות של ערנות המשפחה למטפלים הסיעודיים שמטפלים בקרוביהם: "אנחנו קוראים ופונים לציבור במקרים סיעודיים להתקין מצלמות ולא לסמוך על איש. טוב נהגה המשפחה במקרה הזה ובזכות זאת נחשף המקרה החמור הזה. אנחנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות בנוגע לקשישים וחסרי ישע שמטופלים על ידי מטפלים סיעודיים ועל ידי אדם זר, גם כשלפעמים הוא מתקבל כבן משפחה. תמיד צריך לנקוט בזהירות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר