מתפללים. צילום רויטרס
מתפללים. צילום רויטרס

כמה בתי כנסת בעיר ממשיכים לכנס מניינים רבי משתתפים. רב מרכז העיר: "אני קורא להישאר בבתים להתפלל ביחיד"

הרב מוטי דשא פרסם בפוסט כי הבחין במניינים בהשתתפות עשרות מתפללים בניגוד להוראות וקרא להם "לשמור על החיים". המועצה הדתית קוראת לבצע את מכירת החמץ לפסח באינטרנט 

פורסם בתאריך: 30.3.20 08:22

רבה של שכונת מרכז העיר בכפר סבא, מוטי דשא, קורא לתושבי העיר הדתיים להפסיק להשתתף במניינים ברחבי העיר ולהתפלל בבית תפילת יחיד כדי לעמוד בהוראות משרד הבריאות בימים אלה של התפשטות נגיף הקורונה. גם לצומת השרון הגיעו בימים האחרונים תלונות על כך שכמה מבתי כנסת בעיר מכנסים מניינים בניגוד להוראות האחרונות לפיהם מותר להתפלל עד 10 אנשים בשטח פתוח תחת כיפת השמיים תוך שהם שומרים על מרחק של שני מטרים זה מזה.

"היום זכיתי להתפלל מנחה ברחבה שמול בית הכנסת הגדול", כותב הרב דשא בהודעה שהופצה לתושבים ברשתות החברתיות. "היו שם שני מניינים, כאשר בכל מניין, בניגוד להוראות משרד הבריאות, השתתפו עשרות בני אדם. אנחנו כל כך שוקקים לעבוד את ה' בציבור, להלל שמו, לקדש שמו. לזעוק 'יתגדל ויתקדש שמיה רבה'. כל מניין שנסגר שולח רבים ממתפלליו אל מניינים אחרים שנשארו פתוחים. כולם באוויר הפתוח, במרחקים הגונים אך רוב המניינים הללו חורגים לאין שיעור מההנחיות של משרד הבריאות".

לדבריו צודקים היהודים אשר מתקשים להתפלל ללא קטעים המותרים רק במניין, אולם לדבריו "הגיע זמן שבו הקב"ה מוליך אותנו לבתים. אולי ללמד אותנו שאין אנו יכולים לסמוך יותר על החזן או על הציבור, אלא אנו צריכים לקחת את תפילתנו, את עמידתנו אל מול האלוקים בכל הרצינות".

לסיכום כתב: "בלב כואב אני קורא לאחיי המתפללים להישאר בביתכם להתפלל ביחיד. איננו מצליחים כציבור לשמור על הכללים הדרושים לשמירת החיים, ולכן צריך להימנע ממניינים אלו".

בתוך כך פרסמה המועצה הדתית בכפר סבא כי בעקבות סגירת חלק מבתי הכנסת עקב התפרצות מגפת הקורונה, והוראות משרד הבריאות על הסגר כמעט מוחלט, היא קוראת לבצע את מכירת החמץ באמצעות אתרי אינטרנט.

במועצה הדתית מציינים כי מכירת החמץ מתבצעת ללא תשלום ומטרתה להקל על הציבור בנושא. "מכירת החמץ באמצעות האינטרנט קיבלה את אישורי הרבנים הראשיים לישראל, הרב שמואל אליהו רב העיר צפת ורבנים נוספים", נמסר.

את טופס המכירה אפשר למלא באתר המועצה הדתית החל מהיום ועד ל-7 באפריל בשעה 10:00, באתר כיפה ובאתרים נוספים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיכל

    חוצפנים – אחר כך פלא שיש שנאה ןדחייה אליהם. המשטרה צריכה מיד לעצור אותם ולהכניסנאת כולם יחד לתא אחד במעצר באיזה ידר באנצע היער – חוצפנים דוחים ומגעילים. איך רוצים שיהיו יחסים של כבוד עם התנהגות כזו? זה כמןץו נסיון להאוג אנשים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר