עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

גזבר העירייה: "הירידה בהכנסות העירייה עלולה להגיע ל-15 מיליון שקל בחודש"

חברי מועצת עיריית כפר סבא נפגשו ב"זום". סער הפציר בהם לאשר את התקציב העירוני: "זוהי שעת חירום. משבר הקורונה הוא כמו מלחמת יום כיפור". ביקורת על הצעת התקציב בקרב חברים מהקואליציה והאופוזיציה

פורסם בתאריך: 31.3.20 16:36

חברי מועצת עיריית כפר סבא קיימו ביום ראשון אחר הצהריים פגישת עדכון באמצעות שיחת וידאו. בפגישה, שניהל ראש העיר רפי סער, נכחו מרבית חברי מועצת העיר לצד גזבר העירייה שגיא רוכל, המנכ"ל איתי צחר והיועץ המשפטי אלון בן דוד.

נציין כי עד השעה 16:00 לערך חשבו בעירייה לקיים ישיבה אישור התקציב באותו יום בשעה 19:00, פגישת פנים אל פנים בחדרים שונים כדי לעמוד בהוראות משרד הבריאות. אולם, עקב התנגדות בקרב חברי האופוזיציה וגם כמה חברים בקואליציה לכינוס ישיבה פיזית, זו בוטלה. בין השאר נטען כי ישנם חברי מועצה מבוגרים שעלולים לסכן את עצמם במצב כזה וגם כך משרד הפנים מתכוון לאשר בימים הקרובים תקנות שיאפשרו את כינוס מועצת העיר בשיחות וידאו. במהלך שיחת הווידאו ביטל ראש העיר את ישיבת התקציב זאת לאחר שלדברי נוכחים הפציר בהם לאשר את התקציב במהרה.

וממילא מסתבר, אין כרגע הסכמות לאישור התקציב גם מקרב חברי הקואליציה. בפגישת הזום התנצחו חברי המועצה והטילו האשמות אלו באלו. את הישיבה פתח סער וקרא לחברי מועצת העיר כולם להתאחד בשעת משבר זו סביב אישור תקציב העירייה. אחריו, הגזבר רוכל סקר את ההשלכות משבר הקורונה על התקציב. "יש פערים גדולים בין התקציב שתוכנן במצב של עסקים כרגיל", אמר, "אין לנו יכולת להשליך את כל מה שיקרה בגלל המשבר. יש הרבה דברים שצפויים להתבטל. יש השלכות על השכר, תהיה ירידה בהכנסות וזו עלולה להגיע עד לכדי 15 מיליון שקלים בחודש".

לדבריו, "גם בכפר סבא יהיו כאלו שיתקשו לשלם את הארנונה. המציאות של חוסר וודאות מחייבת אותנו בנקיטת משנה זהירות". עוד הוסיף הגזבר שבעירייה עובדים על תוכנית שמטרתה לנתח ברמה חודשית את מה שקורה אם המשבר מתמשך וככל שהוא מתמשך, וכן ציין את החשיבות בהעברת תקציב שיאפשר לתת שירות תוך מחויבת להכיל את הצמצומים.

אחריו דיבר יו"ר האופוזיציה יוסי סדבון. לדבריו מדובר בזמן חירום וכולם צריכים "להירתם איך לעשות הכי טוב לתושבים". אחר כך פנה סדבון לראש העירייה ואמר: "הבעיה היא שאנו מרגישים שאתה לא מתייחס אלינו, לא עונה למכתבים ולפניות. התקציב עצמו היה צריך להיות מוגש כבר לפני ארבעה חודשים".
סער מאוחר יותר, לאחר שסדבון חזר על הדברים, אמר לו: "יוסי, בכל פגישה אני מזמין אותך להצטרך לקואליציה".

יו"ר סיעת תפו"ח שבקואליציה, עו"ד יובל לוי: "אני לא מבין את התקציב. אין התייעלות. רפי, אתה חייב להוביל. חייבים לסמן קו אדום, על מה אי אפשר לוותר. אם יש פה תקציב שמתעלם מהקורונה אנחנו נכנס למשבר יותר עמוק".

סער: "בימים הקרובים תהיה חקיקה ונכנס את המועצה בזום. אני מבקש לשים את כל הפוליטיקה בצד. הצוות המקצועי עובד 24/7. זוהי שעת חירום. משבר הקורונה הוא כמו מלחמת יום כיפור, פרץ ללא הודעה מוקדמת. אני מניח שבעוד שנה-שנה וחצי תהיה ועדת חקירה וידברו על איך נכנסו למשבר הזה לא מוכנים. אסור שיהיה ויכוח פוליטי על התקציב, אם יהיה צורך נחתוך עוד בבשר. יש פה בעירייה אנשי מקצוע מצוינים שזו הפעם הראשונה בחיים המקצועיים שלהם שהם מתמודדים עם מצב כזה. בהתחלה עוד חשבנו שלא נאלץ לבטל את יום העצמאות, היום לכולם ברור שיום העצמאות לא יהיה וגם לא יום הזיכרון. המציאות תכתיב, אבל צריך לאשר מסגרת ראשונה לתקציב. מי שלא מבין אז אנחנו נמצאים במלחמה".

סגן ראש העיר יו"ר סיעת מרצ, עילאי הרסגור-הנדין: "יש כאלו שנלחמים ויש כאלו שחוסים באוהלה של תורה".

סער: "אני מבקש שלא תפריע לי יותר. לך לבתי החולים, תהיה שם שעה-שעתיים, תלמד את חומרת המצב. אני לא במשחק הזה. אני לא בלחץ, המדינה מאפשרת לי להתנהל בתקציב של אחד חלקי 12 עוד תקופה ארוכה".

מאוחר יותר הסביר צחר שישנם שני דברים שעומדים להיפגע – שכר וארנונה. לדבריו בעירייה מבצעים הערכת סיכונים באשר לעסקים בעיר במידה ולא יוכלו לעמוד בתשלומי הארנונה. "כמובן שאין דין בנק הפועלים כדין חנות שעומדת ריקה", אמר, "זה פוגע תזרימית. מדינת ישראל איפשרה לנו להשאיר 35 אחוז ממצבת העובדים. השארנו 18 אחוז, כ-300 עובדים. יש לנו הרבה הוצאות שנגרמו בגלל הקורונה, למשל הצהרונים שהקמנו לצוותים הרפואיים שכרגע נופלים על משלמי המיסים הכפר-סבאים".

חבר מועצת העיר מסיעת "כפר סבא מתקדמת" שבאופוזיציה, אמיר סילבר: "התקציב לא מתאים לגודל המשבר. צריך לקבוע קווים אדומים. יש בתקציב הרבה דברים שהם לא חובה".

לוי: "אתם ממשיכים לקחת הלוואות. מי ישלם את זה, מאיפה זה יבוא?".

רוכל: "אנחנו צמצמנו את היקף ההלוואות לאשראי ביחס לשנה שעברה".

לסיום הרסגור-הנדין ויו"ר סיעת "תנופה" הדתית, ממלא מקום ראש העיר, עו"ד איתן צנעני התנצחו ביניהם לאחר שהראשון אמר: "אני רוצה לפנות לסיעה היחידה שלא דיברה כאן ולשאול איך אתם מתכוונים להירתם ולתרום למשבר".

עו"ד צנעני: "עילאי אתה מפלג, קיצצו לנו כמו כולם, הדברים שלך זה דמגוגיה, חבל שאתה עושה את זה בתקופה הזו. הורידו לנו 250 אלף שקלים. כל האמירות שלך הם שקר וכזה אני לא מתכוון להמשיך להתווכח איתך".

סער: "הקורונה לא מבחינה בין דתיים לחילוניים. חבל להיכנס לדיון הזה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. אזרחית מעוצבנת

    אויי נו באמת תרגיעו אתם גובים גם אם נדחו התשלום חוץ מזה תוציאו לחלת את כל הבטלנים שגם ככה לא עובדים ומגרבצים אז עכשיו בטח ובטח אין להםמה לעשות אז תפסיקו לבכות במטרה לשדוד אותנו שוב בהעלאת מחירי הארנונה דיי לגזל ולשוד

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה ברור באיזה צד ראש העיר בחרנו בראש עיר חילוני שעובד עבור הדתיים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר