מטוס אלעל. צילום רועי שמש
מטוס אלעל. צילום רועי שמש

מסתמן: גם אחרי הקורונה תושבי כפר סבא יסבלו פחות מרעש מטוסים בלילות

מנהל רשות התעופה האזרחית התחייב בדיון בבית המשפט כי לא יתקיימו נחיתות במסלול העובר מעל כפר סבא בשעות 5:00-1:40. עם זאת, דחה בית המשפט את העתירה שדרשה לעצור כליל את הנחיתות במסלול הזה בלילות ובחגים

פורסם בתאריך: 14.4.20 07:52

מגפת הקורונה המתפשטת אמנם גרמה להפסקה כמעט מוחלטת של ההמראות והנחיתות מנתב"ג, אך לתושבי כפר סבא יש סיבה להיות אופטימיים גם לקראת הימים שאחרי המגפה, לפחות בכל הקשור לרעש המטוסים העוברים בלילות מעל בתי העיר בדרך לנחיתה בשדה התעופה. למרות שבית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים בלוד דחה בחודש שעבר עתירות שהוגשו נגד מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) בנוגע לאופן השימוש במסלולי נחיתות והמראות מעל כפר סבא, ראש העין, כוכב יאיר-צור יגאל ויישובים במועצה האזורית דרום השרון, התחייב מנהל רת"א במסגרת הדיון כי לא יתקיימו נחיתות מעל אותם יישובים בשעות 5:00-1:40 בלילה. נציין עוד כי השופט הורה למנהל רת"א גם לבחור בין נחיתות בין השעות 23:00 ל-1:40 לבין 5:00 ל-5:50 לסירוגין בכל לילה, ובכך למעשה צמצם במעט את מפגע הרעש בשעות הלילה עבור תושבי האזור.

נסביר כי על פי תכנית מתאר ארצית (תמ"א) שאושרה על ידי הממשלה ב-1997, המסלול המועדף לנחיתת מטוסים הוא מסלול 12 העובר מעל דרום מזרח תל אביב ואור יהודה, כאשר בשעות עומס תותר נחיתה גם במסלול 21 העובר מעל כפר סבא ויישובים נוספים באזור.

בשנת 2014 החליט מנהל רת"א כי במסלול העובר מעל כפר סבא לא יתקיימו נחיתות כלל בשעות הלילה וימי שבת וחג אך בשנת 2019 הפך מנהל רת"א את החלטתו. עיריית כפר סבא והעותרים האחרים עתרו נגד אותה החלטה וטענו כי היא אינה תואמת את התמ"א ודרשו "לקבוע איסור מפורש על נחיתת מטוסים על מסלול 21 בלילות ובחגי ישראל".

בית המשפט אמנם דחה את העתירות וקבע כי ההחלטה שקיבל מנהל רת"א היא בסמכותו, אך במסגרת תשובותיו במסגרת הדיון הבהיר מנהל רת"א כי התרת השימוש בנתיב 21 נוגעת רק לנחיתות שבין השעות 23:00 ועד 1:40 ושוב מהשעה 5:00 ועד 5:50. זאת משום שבין השעות 1:40 ועד 5:00 מתקיים "עוצר" המראות בנתב"ג, כך שאין עומס על המסלולים והנחיתות מתבצעות רק במסלול 21 העובר מעל תל אביב. מדובר בהבהרה משמעותית שקיבלה כעת תוקף בפסק הדין מאחר וטרם העתירה סירב מנהל רת"א להבהיר זאת. כעת ברור כי רת"א נותרה מחוייבת שלא לעשות שימוש במסלול 21 בשעות המצויינות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. קובי

    אגואיסטיות לשמה של התושבים. העיקר שתושבים אחרים בגוש דן יסבלו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר