הגעלת כלים. צילום גיל כהן מגן
הגעלת כלים. צילום גיל כהן מגן

העירייה והמועצה הדתית מציגות: שירות משלוחים להגעלת כלים לפסח

בפניה לתושבים נכתב כי הכלים יוחזרו לפתח הבית בתוך 24 שעות. היום החלו להריץ פיילוט בהשתתפות עד 50 משפחות והזמינו את התושבים להשתתף

פורסם בתאריך: 1.4.20 19:57

המועצה הדתית בכפר סבא והעירייה יוצאות במיזם משותף להגעלת כלים. בעירייה יפעילו שירות משלוחים חינם להגעלת כלים מפתח הבית, בעקבות הוראות משרד הבריאות המגבילות מאוד את תנועת האנשים ברחובות.

בפניה לתושבים נכתב: "המעוניינים להפעיל שרות חינם של משלוחים להגעלת כלים, אנו ניקח ונחזיר את הכלים לפתח ביתכם תוך 24 שעות. לצורך כך אנו מריצים היום (רביעי) מערך נסיוני (פיילוט) עד 50 משפחות. מוגבל עד שני סלי קניות למשפחה".

לדבריהם, יש לשלוח בהודעות ווטסאפ למספר – 050-6081810 את הפרטים הבאים: שם פרטי ומשפחה, כתובת מדויקת, מספר דירה, קומה ומספר טלפון נייד.

בתוך כך פרסמה הרבנות הראשית לישראל בהנחיות הלכתיות ערב חג הפסח תש"פ, גם הלכות הגעלת כלים. "יש להגעיל את הכלים הדרושים הכשרה בבית", נכתב. "אפשר להכשיר כלים גם בתנור אפיה ביתי. מדובר אך ורק בכלים שאין בהם חלקים של עץ, פלסטיק או גומי. יש להניחם נקיים לגמרי בתנור נקי (לא צריך כשר לפסח) ולהפעיל את התנור על חום מקסימלי למשך 20 דקות (אפשרות זו היא רק לשנה זו). מומלץ לרכוש תבניות חד פעמיות לתנור".

באשר לשריפת חמץ נכתב: "אין להתרחק מהבית לצורך שריפת חמץ. השנה יבער את החמץ על ידי השלכה לפח וישפוך על זה אקונומיקה כדי לבטלו מאכילת כלב או אם נשאר לו מעט יכלה את החמץ דרך האסלה".

ברבנות הראשית אוסרים שימוש באמצעים אלקטרוניים לשיחות ועידה בליל הסדר, לאור קריאות של גורמים שונים שהתירו זאת: "האיסור של שימוש בחשמל קיים גם ביום טוב. גם אם הדבר יעשה באמצעות שעון שבת אין היתר והקולות שנשמעו בנושא אינם מוסמכים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר