הרב אברהם שלוש. צילום אליהו הרשקוביץ
הרב אברהם שלוש. צילום אליהו הרשקוביץ

למרות החלטת היועץ המשפטי לממשלה בעניינו, הרב של כפר סבא לא מתכוון לפרוש

היועמ"ש קבע שרב עיר צריך לגור במקום שבו הוא נותן את שירותי הדת, בעוד שהרב אברהם שלוש, בן 87, מתגורר בירושלים

פורסם בתאריך: 16.8.17 18:12

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הכריע כי בהתאם להוראות הדין, רב עיר צריך לגור במקום שבו הוא נותן את שירותי הדת. בכך, בעצם החליט על הפסקת כהונתו של רב העיר כפר סבא, אברהם שלוש, בן 87, שמתגורר בשנים האחרונות בירושלים, ורמז לו כי עליו לפרוש מתפקידו ביוזמתו.

ההכרעה ניתנה, בעקבות בקשתו מהשנה שעברה של המשרד לשירותי דת להפסקת כהונתו של הרב, שמתגורר בשנים האחרונות בירושלים, ושזומן לשימוע לפני פיטורים ממשרד הדתות לאחר שתי חקירות פנימיות שנעשו בעניינו. השעיית הפסקת הכהונה נעשתה על ידי היועץ המשפטי לממשלה לאחר שהמשרד לשירותי דת פנה אליו וביקש לבחון מול היועץ האם נסיבותיו האישיות של הרב מצדיקות גמישות מסוימת ביישום הוראות החוק.

כזכור, התנועה לאיכות השלטון פנתה לפני כחודשיים ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להפסיק את כהונתו של הרב מכיוון שהיא מנוגדת לחוק. הם התבססו על חוק מגורי רבנים במקום כהונתם, לפיו מקום מגוריו הקבוע של רב יהיה במקום כהונתו. הם טענו כי רב העיר שאינו מתגורר בשנים האחרונות בעיר והמרחק הרב בין הערים גרם לכך שהרב כמעט ואינו מתפקד כרב העיר מזה זמן רב. לפני כשלושה שבועות התקיים הדיון שבו ניתנה ההכרעה.

גורם המעורה בפרטים אמר לצומת השרון: "הרב בשנים האחרונות התבגר והפסיק להגיע לעיר. הוא היה מגיע פעם פעמיים בשבוע למספר שעות והפרקליטות ידעו את זה ולכן פתחו בחקירה, ונערך לו שימוע לפני פיטורים, עד שמשרד הדתות הקפיא את התהליך וקבע דיון בנושא הזה. היועץ המשפטי לממשלה החליט שרב לא יכול לשמש כרב עיר אם הוא לא מתגורר בעיר, ונאמר כי עדיף שהרב יפרוש בעצמו ואם לא יעשה זאת היועמ"ש יאלץ להוציא את ההחלטה. עברו שלושה שבועות מאז וממה שאני מבין הרב לא החזיר תשובה. החוק הוא לטובתו, ואומר שרב יכהן עד יום מותו. לדעתי הוא יפנה לבג"צ".

בתו של הרב, חדווה, אמרה כי "הרב אינו עונה לתקשורת". בתשובה לשאלה האם הרב מתכוון לפרוש בעקבות החלטת היועמ"ש, אמרה: "הרב מתגורר גם בכפר סבא וגם בירושלים. שום דבר לא השתנה. הרב לא מתכוון לפרוש, אין לו שום סיבה לפרוש. הוא ממשיך בתפקיד שלו כפי שהוא תפקד במשך 60 שנה".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יואל

    שלום רב, מהו המקור שלכם להכרעת היועמ"ש? הרי לא יצא שום דבר רשמי מטעם המדינה או היועמ"ש או כל גוף אחר- אז על מה הכתבה מתבססת? האירו את עיני בבקשה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר