רחוב ויצמן כפר סבא. צילום גיא פופ
רחוב ויצמן כפר סבא. צילום גיא פופ

מרץ הנורא: שיעור המובטלים בכפר סבא זינק פי שמונה ביחס לינואר

לפי נתונים של שירות התעסוקה שיעור דורשי העבודה בכפר סבא בחודש מרץ האחרון עומד על 16.19 אחוז, עלייה של יותר מ-14 אחוז ביחס לינואר השנה

פורסם בתאריך: 12.4.20 08:05

בעקבות משבר הקורונה שפגע קשות בשוק העבודה בישראל שיעור המובטלים בכפר סבא בחודש מרץ האחרון עומד על 16.19 אחוז, כך על פי נתוני שירות התעסוקה. זו עלייה של יותר מ-14 אחוז ביחס לינואר האחרון, אז עמד שיעור המובטלים בעיר על 2.08 אחוז. במרץ 2019 היה שיעור המובטלים מקרב תושבי כפר סבא 2.1 אחוז.

על פי נתוני הלמ"ס שפורסמו בתחילת חודש פברואר השנה עולה כי שיעור האבטלה בכפר סבא היה הנמוך ביותר בישראל מבין הערים הגדולות בשנת 2019 ועמד על 2.6 אחוז בממוצע כשהממוצע הארצי עמד על 3.8 אחוז.

הערים שבהן שיעור האבטלה הגבוה ביותר בישראל בחודש מרץ הן אילת (69.3 אחוז), ביתר עילית (52.1 אחוז), נצרת (46.6 אחוז), מודיעין עלית (34.9) ובני ברק (33.4).

שכירים רבים הוצאו לחל"ת והגישו תביעה לדמי אבטלה מהמשרד לביטוח לאומי, אך יש גם הרבה עצמאיים שמצאו את עצמם ללא תעסוקה ונאלצו לסגור את עסקיהם, הוציאו עובדים לחל"ת ואינם יודעים כיצד יוכלו לעמוד בתשלומים העתידיים, בהם תשלומי ארנונה, שכירות ותשלומים לספקים. המדינה מצדה אמרה שתיתן להם מענה ואף לפני החג, אך לאף אחד לא ברור אם יהיה זכאי למענק מהממשלה ומתי הוא יתקבל והאם יבוטלו תשלומי הארנונה ואחרים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר