מחתימים תושבים בשכונת עלייה
מחתימים תושבים בשכונת עלייה

הבחירות לוועד שכונת עלייה: העירייה לא משתפת פעולה עם היוזמים

העירייה מסרבת להקצות מבנה עירוני לקיומן של בחירות שיזמו תושבים בשכונה. יו"ר ועדת הבחירות: "זאת התנהגות אנטי דמוקרטית"

פורסם בתאריך: 17.8.17 14:07

בוועד התושבים שיוזמים קיום בחירות לוועד שכונת עלייה בכפר סבא טוענים שהעירייה מסרבת להקצות את המבנה הקהילתי בשכונה, בית לזרוס, לצורך קיום הבחירות, שאמורות להיערך ב-17 באוקטובר.

שאלתי מדאוול, יו"ר הוועד היוזם, הגיע בראשית השבוע ללשכת מ"מ ראש העירייה צביקה צרפתי. הוא מסר שם את הטפסים עליהם כ-500 חתימות של תושבים בשכונה שהצהירו כי הם מעוניינים בקיום בחירות לועד השכונה, וכי הם מכירים בחברי הוועד כוועד שיוזם את הבחירות. מדוואל ביקש שהעירייה תכיר בוועד היוזם את הבחירות כוועד השכונה הרשמי וביקש להשתמש במבנה הקהילתי שבשכונה, בית לזרוס, לצורך קיום הבחירות. לדבריו, אמרה לו מזכירת הלשכה כי מהנחייה שקיבלה, העירייה אינה מתערבת בבחירות ולא תספק את המבנה לצורך קיומן, וכי הם אינם מכירים בוועד כוועד הרשמי של השכונה עד לקיום הבחירות. הוא טוען, כי נאמר לו על ידה שמבחינת העירייה יו"ר ועד השכונה עד לקיום הבחירות הוא חננאל דיב.

"הם לא שומעים אותנו והם לא רוצים לשמוע לנו", אומר מדאוול, "אנחנו צריכים מקום לקיים את הבחירות ובית לזרוס זה המבנה הקהילתי העירוני היחיד שנותר לנו. פעם היו לנו מבנים אחרים שנמכרו לאנשים פרטיים, וזה המבנה היחיד שנשאר. הם לא מתייחסים אלינו, ולא מתייחסים ל-500 האנשים שחתמו ושמבקשים את הבחירות האלו. התשובה שקיבלתי היא שהם לא מדברים עם הקבוצה של הוועד היוזם, ושהם מדברים רק עם חננאל. אמרתי לה שחננאל לא נבחר. ביקשתי מקום לבחירות ונאמר לי שהם לא מתערבים ולא נותנים מבנה לבחירות ושכרגע הם מכירים רק בחננאל דיב. ביקשתי גם לדבר עם צרפתי על נושאים מסוימים בשכונה ונאמר לי שרק אחרי הבחירות ניתן יהיה להיפגש עמו".

חברי הועד היוזם גם העבירו ליו"ר ההסתדרות בכפר סבא, שאול דור, את הטפסים עם החתימות וביקשו ממנו להכיר בהם כוועד היוזם את הבחירות. דור, שלח אליהם מכתב בהם הוא מאשר את קבלת הטפסים והנחה אותם כיצד יש לערוך את הבחירות. הוא הדגיש כי חברי ועדת הבחירות אינם רשאים להתמודד לוועד וכי לאחר פרסום תוצאות הבחירות החברים שייבחרו לוועד יבחרו את יו"ר הועד, גזבר הועד ואת חברי הוועדות שונות.

יו"ר ועדת הבחירות שבחרו חברי הועד היוזם, יאיר רדיע, אמר: "ההסתדרות משתפת פעולה עם הוועד היוזם ואילו העירייה בראשותו של צביקה צרפתי מנסה למנוע זאת ואף לסכסך בין התושבים. הציבור ייצא למאבק ציבורי ומשפטי וצרפתי יישא בתוצאות. לא ייתכן שהוא לא יקצה לנו את מבנה בית לזרוס ליום הבחירות. המבנה הוא של התושבים ולא רכוש פרטי שלו. זאת התנהגות בריונית ואנטי דמוקרטית. פתאום הוא מחליט שחננאל הוא יו"ר השכונה, מי שלא נבחר בכלל לתפקיד הזה. הוא מנסה לגרום לסכסוך בין התושבים. ככה לא מתנהג איש ציבור".

תגובת העירייה: "כפי שהובהר מראש, עיריית כפר סבא אינה מתערבת בנושא הבחירות לוועדי השכונות ולכן אינה יכולה לתת לתושבים לעשות שימוש במתקנים עירוניים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר