אושוויץ. צילום AP
צילום AP

טקסים בפייסבוק וביוטיוב, עדויות של שורדים בזום: כך יצויין הערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה בכפר סבא

הטקס המרכזי ישודר בעמוד הפייסבוק העירוני. בשעה 20:00 יתקיים משדר מיוחד עם עדויותיהן של ארבע תושבות העיר, בנות לאמהות שורדות שואה. מחר יקיימו תנועות הנוער טקסים, פעולות ומפגשים עם שורדי שואה - כולם מקוונים. 1,750 שורדי שואה חיים בכפר סבא

פורסם בתאריך: 20.4.20 16:02

היום, יום שני, ערב יום השואה, ייפתחו בכפר סבא אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויתקיימו במתכונת מיוחדת בשל התפשטות נגיף הקורונה. בשעה 20:00 ישודר בעמוד הפייסבוק העירוני שידור מיוחד במסגרת אירועי "זיכרון בסלון", והשנה בסימן "דור שני לכאב". השידור יכלול את עדויותיהן של ארבע נשים תושבות העיר, בנות לאימהות שורדות שואה, שיביאו את סיפור הוריהם שניצלו ממכונת ההשמדה הנאצית ועל חייהן בצל הכאב והזיכרון. במהלך השידור יכללו קריאת יזכור ודברים של ראש העירייה רפי סער. מחר, יום שלישי, בשעה 10:00, ישודר בעמוד הפייסבוק העירוני טקס יום השואה מהאנדרטה להנצחת הנספים שברחוב נורדאו בעיר. שני האירועים יתקיימו ללא קהל, בהתאם להנחיות הממשלה.

אירוע זיכרון בסלון יתקיים במרכז הצעירים של כפר סבא, השנה בפורמט דיגיטלי דרך אפליקציית זום, בשעה 19:30, עם שורד השואה דב וייינמן, שנמצא בקשר הדוק עם מרכז הצעירים ותרם מלגות לצעירי העיר. הצטרפות בקישור כאן. טקס יום השואה בהובלת בני הנוער של כפר סבא, ישודר היום (שני) בשעה 16:00 בדף הפייסבוק נוער צעירים וקהילה.

בתוך כך חניכות וחניכי קן הנוער העובד והלומד יקיימו היום (שני), בשעה 16:45, מפגש עם שורדת השואה ווסלי נלי שתספר את סיפורה האישי, במסגרת התוכנית "זיכרון בסלון" מקוונת. המפגש מיועד לתלמידי שכבות ח'-י"ב ובני משפחותיהם. הרשמה בקישור כאן. טקס של חניכי הקן יתקיים מחר (שלישי) בשעה 17:00 בזום.

הקן הישן של הנוער העובד והלומד יקיים היום (שני) מפגש זיכרון בסלון לשכבה הבוגרת עם שורד השואה טומי, בשעה 17:30. טקס של חניכי הקן בזום יתקיים מחר (שלישי) בשעה 16:00. בתנועת הצופים יקיימו היום (שני), בשעה 19:00, מפגש זיכרון בסלון לשכבה הבוגרת עם שורדת השואה מירה ברק. כמו כן, ערכו בשבט פרויקט הנצחת סיפורם של שורדי שואה, "מסיפור לסרטון", הזמין בערוץ היוטיוב של התנועה. מחר, שלישי, יתקיים טקס של שכבת יב' ופעולות לחניכים יום בשעות 18:30-16:30 באמצעות הזום.

תנועת בני עקיבא בכפר סבא תקיים מחר (שלישי) בשעה 17:00 פעולות שבטיות בזום, ובשעה 18:00 טקס בזום לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. השומר הצעיר יקיים לשכבה הבוגרת הרצאה בזום של יובל אלפן, בנו של מנהיג מחתרת תנועות הנוער בהונגריה, מחר (שלישי) בשעה 19:30. כמו כן יתקיימו פעולות בזום לחניכי הקן היום (שני) ומחר. הסניף המקומי של תנועת הנוער כנפיים של קרמבו יקיים היום (שני) בשעה 16:00 פעילות לחניכי הסניף בנושא השואה באמצעות הזום. גלריה 29 תקיים שידור מיוחד על מוזיקה בזמן השואה, מחר, יום שלישי, בשעה 17:00, באינסטגרם.

מחר יקיימו בתי הספר בכפר סבא טקסים ליום השואה שיועברו לתלמידים בזום. לטקס של תיכון כצנלסון הקליקו כאן. לטקס של חטיבת שז"ר הקליקו כאן.

בעיריית כפר סבא מסרו בהודעה לתקשורת כי בנות ובני נוער יחלקו היום ובמהלך השבוע פרחים ומכתב הוקרה מראש העירייה לכל 1,750 שורדות ושורדי שואה תושבי העיר, שיונחו על סף ביתם, כחלק מפרויקט "פרח לניצול". עוד מסרה העירייה כי בעיר פועלת ועדה עירונית לשורדי שואה, הפועלת יחד עם אגף שירותים חברתיים קהילתיים ועמותת סביון לרווחת השורדים בתחום הכלכלי, החברתי, הרגשי והתרבותי. בין השירותים העירוניים הייחודיים שמקבלים שורדי השואה: "נקודת זכות" של עמותת "אביב לניצולי שואה" – שירות שמטרתו מיצוי זכויות של ניצולי שואה החיים בעיר ללא כל עלות מצדם.

בנוסף קיימת בעיר ועדה עירונית מיוחדת וייעודית, בראשות חבר המועצה אברהם (ממה) שיינפיין, לטיפול בשורדי שואה. כמו כן, פועל בעיר מועדון לשורדי שואה ובני זוגם בהפעלת עמותת "סביון" – העמותה למען האזרח הוותיק בכפר סבא, המפעילה מגוון פעילויות מגוונות; פרויקט סל"ב, במסגרתו מגיעים מתנדבים ואנשי מקצוע מעניקים מענים מקצועיים לשורדי שואה המרותקים לבתיהם; פרויקטים ייחודיים להעמקת הקשר הבין דורי עם הדור הצעיר בכפר סבא, פרויקט "אבני נגף", המשותף לתיכונים בגרמניה ולתיכון רבין בכפר סבא להנצחת הנרצחים, פרויקט בר מצווה לניצולי שואה, שלא זכו לחגוג בתקופת השואה, פרויקט תיעוד סיפור חייהם של השורדים, פרויקט זיכרון בסלון, תיאטרון קהילתי לשורדי שואה ועוד פעילויות רבות ומגוונות. בנוסף, בעיר פעולת עמותת אלומה להנצחת והנחלת מורשת השואה והגבורה.

ראש העירייה, רפי סער: "עיריית כפר סבא מחבקת את כל שורדות ושורדי השואה המתגוררים בעיר ועומדת לצידם במהלך כל השנה ובכל יום. השנה, נבצר מכולנו לקיים את טקסים עם ריבוי משתתפים בשל המאבק בהמשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל, אך מחובתנו להמשיך ולזכור את כל אלה שנרצחו באכזריות על ידי הצורר הנאצי, לספר את סיפוריהם ולהעבירם לדור הבא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר