צילומים מרחפני המשטרה. צילום באדיבות משטרת כפר סבא
צילומים מרחפני המשטרה. צילום באדיבות משטרת כפר סבא

מסתכלים עליכם מלמעלה: כך פועלת משטרת כפר סבא באמצעות רחפנים כדי לאכוף את הסגר

למרות שבמשטרה אומרים שרובם המוחלט של התושבים נשמעים להנחיות, השוטרים עדיין נתקלים בחבורות של צעירים שנפגשים כדי לשתות או במשפחות שיוצאות אל גני המשחקים. כדי לאתר אותם משתמשת המשטרה ברחפנים. כך זה עובד

פורסם בתאריך: 20.4.20 11:23

משטרת כפר סבא משתמשת בימים האחרונים ברחפנים כדי לתפוס מפירי בידוד ולפזר התקהלויות שאסורות על פי הנחיות משרד הבריאות, זאת בעקבות התפשטות הקורונה. מדובר בכלי עזר משמעותי מאוד שנוסף למגוון הכלים העומדים לרשותם ביום יום. הרחפנים מאפשרים לשוטרים לקבל תמונת מצב טובה יותר ורחבה יותר במקומות שנגישים פחות להגעה ברגל או באופן רכוב כמו פארקים וגינות ציבוריות.

השימוש ברחפנים נעשה גם באופן יזום וגם בתגובה לקריאות במוקדים 100 ו-106 שמצריכים התייחסות מיוחדת לאור הפרות בוטות של תושבים. אף שבמשטרה מדגישים כי הם כמעט ולא נתקלים בהפרות בוטות וכי הציבור בעיר נשמע להנחיות, ישנם מעטים או קבוצות שמתעלמים מההוראות להישאר בבית או לא להתקהל אם מדובר בחבורות צעירים שיושבות לשתות או בהתקהלויות של משפחות בגני משחקים. "חלק מהשימוש ברחפנים נעשה גם כהתרעה בצד המניעתי כדי שאנשים שחושבים להיפגש בחוץ יבינו שאנחנו יכולים להגיע אליהם גם באמצעים נוספים ולא רק פנים מול פנים", מסביר מפקד השיטור העירוני מטעם משטרת ישראל, פקד אפי חרפי, "במובן הזה הרחפן בהחלט נותן לנו עיניים במקומות שאנחנו פחות מגיעים אליהם".

צילומים מרחפני המשטרה מעל השכונה הירוקה. צילום באדיבות משטרת כפר סבא

אין ספק שהעבודה של המשטרה בימים אלה של אכיפת ההנחיות קשה ואינטנסיבית והם עובדים בכוחות מתוגברים על הכוחות הפועלים בשגרה. במשטרה הקדימו לאירוע הזה מסע הסברה נרחב, כדי למנוע חוסר הבנה של הציבור את ההוראות בכלי התקשורת המסורתיים. הם עברו בין העסקים בעיר והסבירו לבעליהם מה מותר ומה אסור ומדברים גם עם תושבים בשטח. השוטרים מסתובבים רגלית ובאופן רכוב בגינות הציבוריות ובפארקים הגדולים ומשקיעים את זמנם בסיורים ובביקורות כדי לאכוף את התקנות במטרה לשמור על חיי התושבים.

שוטרי תחנת כפר סבא עם הרחפן לפני המראתו לאוויר. צילום מהרשתות החברתיות

"אנחנו נושאים את העבודה על כתפנו בהבנה גדולה ומתוך שליחות", אומר פקד חרפי, "הרחפן הוא אחד הכלים בהם אנחנו משתמשים ככלי עזר, אבל הכלי הראשון והמשמעותי הוא האחריות האישית של כל אחד ואחד על התא המשפחתי שלו ושמירה על הנחיות משרד הבריאות. לרוב התושבים ממושמעים כמו גם בעלי העסקים. אם ישנם פערים הם פערי הבנה של מה מותר ומה אסור. אני לא זוכר עסק שחזרנו אליו פעמיים אחרי שהיינו אצלו והסברנו לו מה צריך לעשות. זו תקופה לא פשוטה שמצריכה אחריות אישית, וברגע שכולם יגלו אחריות העבודה שלנו תהיה פשוטה הרבה יותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שרלי פ

    בקשר לאכיפת הסגר אני הייתי אומר שכל המשטרה עם כל משרד הבריאות הכל בלוף אחד גדול צריך לצאת לרחובות ולהפגין כדי שיחזירו את המדינה לשגרה אין כאן שום הצדקה להרוס את כל בעלי העסקים במדינה המושחתת הזאת הכל מתנהל בצורה שקרית ומתעה חובה להחזיר את המשק למסגרת עבודה רגילה מיידית

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר