העבודות בפארק כפר סבא סמוך לרחוב התוכנה.
העבודות בפארק כפר סבא סמוך לרחוב התוכנה.

על חשבון הפארק העירוני: העירייה החלה בסלילת חניון ושביל אופניים

באופוזיציה מתרעמים: התוכנית אושרה בפורום מצומצם של ועדת הרישוי על ידי ראש העירייה והמהנדסת בלבד. סגן ראש העיר: "הכל נעשה מול הגורמים הרלוונטיים שאחראים על ההסדרה החוקית"

פורסם בתאריך: 22.4.20 08:29

עיריית כפר סבא החלה בביצוע עבודות לסלילת חניון ציבורי, כביש ושביל אופניים על חשבון שטח הפארק העירוני הצמוד לרחוב התוכנה. חברי אופוזיציה במועצת העיר מתרעמים על כך שהאישור לעבודות הנרחבות ניתן במסגרת ועדת הרישוי, שבה חברים ראש העירייה ומהנדסת העיר בלבד, ולא בוועדת המשנה המקומית לתכנון ובנייה כך שלא ידעו על עצם קיומן מה גם שלא ניתנה להם האפשרות להשיג השגות על התוכנית, ככל שיהיו.

כבר לפני יותר משבוע נודע לחבר מועצת העיר מסיעת כפר סבא מתקדמת וחבר ועדת המשנה לתכנון ובניה, פנחס כהנא, על ביצוע עבודות בשטח הפארק. מסיור במקום נדהם כהנא לטענתו לראות כי טרקטורים סוללים דרך בתוך הפארק בחלקו המזרחי הצר, בצמוד לרחוב התוכנה. כהנא טוען שמדובר בפגיעה ממשית בפארק ולא ברור לו כיצד כחבר ועדת המשנה וחבר מועצת העיר הוא אינו מודע לכך. הוא טוען שמדובר בחוסר שקיפות שנועדה למנוע כל ערעור על ביצוע העבודות, ולכן הוא קורא להפסיק את העבודות לאלתר.

בהודעה לתקשורת שפרסמה עיריית כפר סבא נמסר שמדובר בהקמת חניון חדש באזור התעשייה, כחלק מעבודות הפיתוח של פרויקט סלילת נתיבי התחבורה הציבורית "מהיר לעיר". התוכנית כוללת סלילת שביל אופניים ונטיעת עצים חדשים. על פי הודעה שהוציאה העירייה החניון החדש יכלול 100 מקומות חניה במטרה לפתור את מצוקת החניה באזור ויצטרף למערך השאטלים We Ride המיועד לעובדי. לדברי העירייה, התוכנית המקורית כללה בניית חניון רחב היקף וצומצמה כדי למנוע פגיעה בשטח הפארק העירוני, תוך הוספת שביל האופניים.

עם זאת, בהודעה לתקשורת שהוציאו אתמול כל חברי האופוזיציה במועצת העיר, הם התרעמו על אופן קבלת ההחלטה, כאמור רק על ידי רשות הרישוי המקומית. "מצופה היה שבדבר כה מרכזי לרווחת תושבי העיר אסור היה לקבל את ההחלטה בפורום מצומצם", נכתב, "ראוי להזמין את חברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לישיבת ועדת הרישוי, להפיץ העתקי פרוטוקולים ולאפשר הגשת ערר על פי המועדים הקבועים בחוק".

עוד נטען כי מבדיקת התכנית התקפה עולה שבמידה ורוצים להקים חניות וחניונים יש צורך בחוות דעת המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות ולהציג נספח פיתוח. "חוות דעת אילו לא הוצגו", נטען.

כהנא: "לפארק אין איפה לגדול אז לוקחים ממנו שטח? זה נעשה לא שקוף. אני חבר ועדת משנה ולא קיבלתי שום דבר בנושא. רשות רישוי יכולה לתת היתר רק בתנאי שהוא מדויק על פי התוכנית, ללא כל הקלות. רק אז יש לה סמכות. בדקתי ושאלתי ברישוי על איזה בסיס זה מסתמך. קראתי את התוכניות ואמרו לי שצריך להביא מסמכים ממשרדי הבריאות והגנת הסביבה. שאלתי האם המסמכים היו – אמרו לי לא. זה הכל שיחות לא פורמליות. אני מבקש לראות את החומרים. כתוב בתוכנית שצריך נספח פיתוח. האם היה? וגם אם זה חוקי, הציבור לא יקבל את זה. כל ההרצאה על זה שהם מקדמים שם מסלולי אופניים זה שטויות".

"שני דברים אינם ברורים לי בסיפור הזה", אומר הפעיל החברתי ערן ורנר, "האחד הוא ששביל האופניים הזה למיטב בדיקתי לא מופיע בזירת השקיפות ואינו חלק מהתוכנית האסטרטגית לשבילי אופניים, כך שעל השביל הזה ספציפית לא נעשה שיתוף ציבור. הדבר השני הוא שבוועדת הרישוי אין נציגי ציבור נוספים למעט ראש העירייה ויש בזה טעם לפגם שהוא מאשר תוכנית של החברה הכלכלית, שהוא עצמו עומד בראשה".

סגן ראש העירייה עילאי הרסגור אמר לצומת השרון: "אני יושב בוועדת התכנון והבנייה כבר כמעט שבע שנים ואף פעם לא עלה נושא כזה בוועדה. השביל הוזכר במצגת של ועדת התחבורה לפני כמעט שנה. בנוסף, השביל אושר בוועדת התנועה שהחלטותיה מפורסמות באינטרנט. הכל נעשה מול הגורמים הרלוונטיים שאחראים על ההסדרה החוקית".

בעירייה אומרים לצומת השרון בתגובה כי בקשת ההיתר של החניון נידונה כבר בתחילת פברואר ברשות הרישוי, כפי שהיא אמורה להיות. באמצע מרץ ניתן היתר בניה – כשהבקשה מותאמת לתוכניות שחלות על החלקות שכלולות בחניון במסגרת תוכנית הפארק עם כל התיקונים שלה. מדובר בסך הכל בעבודות על שטח של שני אחוזים מכל שטח הפארק העומד על 467 דונמים. החניון שיכלול 100 חניות מהווה המשך ישיר לחניון התוכנה שקיים מצפון ומחבר אותו גם לחניון הפארק הקיים. בנוסף יוקם שביל אופניים. בעירייה מסבירים שלא רק שאין פגיעה בתפקוד הפארק, התכנון נעשה בהתחשבות ותוך נטיעה של עשרות עצים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שוכר באזור תעשיה

    כל הכבוד לראש העיר. יש מצוקת חניה עצומה. לדעתי, שיורידו גם את מגרשי אימון של הכדור רגל שבאזור תעשיה וניתן יהיה להתאמן בשיכון עליה או קפלן.

  2. עמנואל חיים

    לפני מספר שנים הייתה תביעה של מועדון הספורט אגודת הפועל כפר-סבא בין היתר נגד העיריייה ונגד רשם הקרקעות בטענה ש-15% משטח האצטדיון וכן שני מגרשי האימונים שליד האצטדיון וכן החניות שייכים לאגודת הפועל כפר-סבא, למרות שבשנת 1994 ניתן מהעירייה ארבעה מיליון ש"ח הלוואה לאגודה תמורת חובותיה למס הכנסה וביטוח לאומי עבור אי תשלום לשחקנים, ההלוואה לא הוחזרה כך שכל השטח אמור להיות עירוני. העברתי בזמנו את התביעה ליפה גליק מצומת השרון והיא פרסמה זאת. עד היום לא שמעתי מה היה פסק הדין??? מה העירייה מסתירה כאן???
    עמנואל חיים –
    חבר ועדת הספורט בעבר.

  3. פנטושית

    גועל נפש !!! אחרי שהורסים את העיר עם התמ"א ושאר אישורי אחוזי הבניה המופלגים עולים על הפנינה היחידה שיש לעיר הזו להציע ??

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לשוכר קודם שינצלו את המגרש הקיים שרובו ככולו שייך לחברה הכלכלית. ובכלל תכננו להקים בשטח ה"היסטורי" אגם עבור תושבי העיר והאיזור. כך לפי התכניות והשרטוטים המקוריים של הפארק. בשטח זה היה אמור לקום אגם רחב ידיים כמו ברעננה השכנה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר