ראובן דהרי (מימין), שחר איפרגן. צילום פרטי
ראובן דהרי (מימין), שחר איפרגן. צילום פרטי

"לחזור לעבודה זה כיף ומעצבן": הספרים בכפר סבא מספרים על היום הראשון בעבודה

עם כפפות, מסיכות, משקפי מגן והגבלה של שני אנשים בכל פעם חזרו היום הספרים בכפר סבא לעבודה מזה חודש וחצי. "לדעתי החזירו אותנו לעבודה בכפייה כי לא רוצים לשלם לנו כסף", אומר ראובן דהרי. "זה עדיף מלא לעשות כלום", אומר שחר איפרגן

פורסם בתאריך: 26.4.20 18:41

המספרות ומכוני היופי חזרו היום (ראשון) לעבודה על פי נהלי משרד הבריאות. תושבים רבים שנאלצו לספר את עצמם לבד בחודש וחצי האחרונים בטח מברכים על כך, תעיד על כך התנועה הרבה שברחובות החל מהבוקר. אבל מסתבר שדווקא חלק מהספרים עצמם לא כל כך אופטימיים. "אני חייב לעבוד עם כפפות, מסיכות ומשקפי מגן, ואי אפשר להכניס יותר משני אנשים בו זמנית", אומר ראובן דהרי, בעל מספרת "RD-סטיילינג, ראובן דהרי" שברחוב ויצמן 58 בכפר סבא, "אמנם חזרנו לעבודה אבל אני לא בטוח שאנשים לא יפסידו את התחתונים שלהם בסוף. אני מאמין שכבר בשבוע הבא אנשים יסגרו את העסק כי אין להם מאיפה להביא כסף. שום דבר בתקופה הזאת לא יהיה דומה למספר הלקוחות שהיו לנו לפני משבר הקורונה".

הוא בן 32, נשוי ואב לשניים, ולא עבד מאז 15 במרץ. "לחזור לעבודה זה כיף ומעצבן", הוא אומר, "לדעתי החזירו אותנו בכפייה לעבודה כי לא רוצים לשלם לנו כסף. זה לא נכון להחזיר בבת אחת כי לא יצאנו מכלל סכנה מהנגיף הזה. פשוט ניסו להשתיק אותנו".

הושפעת כלכלית?

"בהחלט. יש הלוואות שיורדות והבנקים לא עוזרים, אז זה מדאיג מאוד. אם זה היה נמשך מעל חודשיים הייתי סוגר את העסק. ברוך השם זה היה פחות".

ומה יצא לך טוב מהמשבר הזה?

"שהרווחתי את החיים ואת המשפחה. בפן הכלכלי אנחנו העצמאיים הפסדנו ארגזים של כסף. אבל מבחינת איכות – הרווחנו זמן. כל יום אנחנו עובדים 13-12 שעות על הרגליים ומהשמיים נתנו לנו קצת לנוח ולהיות בבית. לי זה מאוד תרם. עשיתי מרפסת לאישה, בניתי דק, שמתי דשא סיננטי ושיחקתי המון משחקי יצירה עם הילדות. גם אכלתי מלא ונחתי. היה זמן לחשוב ולעשות חישוב מסלול מחדש. החלטתי לעבוד טיפה פחות ולקחת זמן".

גם הספר שחר איפרגן, בן 37 מכפר סבא נשוי ואב לשלושה, בעל מספרת "שחר איפרגן מעצבי שיער" שברחוב תל חי 39, חזר היום לעבודה. "אני עדיין מרגיש בחלום", הוא אומר לצומת השרון, "אני לא מאמין שאני במספרה, עובד. אני חייב להודות שזה לא קל בגלל המיגון וההנחיות המטורפות האלה, אבל זה עדיף מאשר לא לעשות כלום. פה אני לומד להעריך את השיגרה. לפי החוק מותר שני לקוחות במספרה. עד עכשיו קיבלתי ארבעה לקוחות, מהשעה 10 בבוקר. זה עדיף מלא לעשות כלום".

הוא היה סגור כבר מחודש פברואר. "היה קשה בטירוף", הוא מודה, "זה לקחת לך את כל החיים ולהכניס אותם לתוך דירת ארבעה חדרים ולא לצאת. היו מלא אנשים שביקשו שאספר אותם אבל לא עשיתי את זה כי אי אפשר לעבור על ההנחיות. הכי קשה היה לי לא להתראות עם אנשים כי אני בן אדם שחי את הבחוץ, את קהל הלקוחות שלי ואת עולם האופנה. ביום יום אני יוצא בשמונה וחצי בבוקר וחוזר הביתה בתשע בערב. ופתאום לשנות את הדבר הזה. אתה קם בשעות מאוחרות, הילדים קרנבל, אבל הכרתי את האישה פתאום יותר טוב. אמרתי לה 'את חמודה' (צוחק)".

נפגעת מהמשבר כלכלית?

"נפגעתי חזק כי הכסף ממשיך לרדת ואין הכנסות, אבל אין מה לעשות זה חלק מהעניין של הקורונה. עכשיו לאט לאט נתחיל להחזיר את מה שאנחנו חייבים".

מה אתה מאחל לעם ישראל ליום העצמאות?

"שרק אם ניישם את ההוראות שקיבלנו ממשרד הבריאות נוכל לחזור לעצמאות אמיתית בלי הסגרים ובלגן. שיהיה יום עצמאות שמח ושנזכה לעשות טוב לכולם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר