עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

חברי האופוזיציה נגד התקציב העירוני: "לא סביר לקחת הלוואות של עשרות מיליונים בתקופה כזו"

ארבעה חודשים מתחילת השנה עדיין לא אושר תקציב העירייה לשנת 2020. חברי האופוזיציה פרסמו מסמך הסתיגויות ובו הם מתרעמים על קיצוץ בתחומי חינוך לעומת תוספת בתקציב הפרסום וגידול של 500 אחוז בהפעלת החי-פארק. העירייה: "המציאות החדשה מחייבת קיצוצים רבים"

פורסם בתאריך: 30.4.20 17:19

חברי סיעות האופוזיציה במועצת עיריית כפר סבא – סיעות כפר סבא בראש, כפר סבא אחת, כפר סבא מתקדמת וחברת המועצה אסנת ספורטה, פרסמו בשבוע שעבר מסמך ובו מה שהם מכנים "אתגרי התקציב 2020". בין השאר הם טוענים במסמך כי טיוטת התקציב העירוני המתגבשת לא מספקת כדי להתמודד עם אתגרי הקורונה ושלא ברור מה יהיה היקף ההכנסות באגפי העירייה השונים, מה שמשליך על היקף ההוצאות העירוניות. "לא סביר לקחת הלוואות של עשרות מיליוני שקלים בתקופת אי ודאות זו", הם כותבים, "קל וחומר לאשר תקציב של מאות מיליוני שקלים אשר ההכנסות שלו לא ודאיות".

על פני ארבעה עמודים מציינים חברי האופוזיציה כי לראות עיניהם הקיצוץ בתב"ר (התקציב הבלתי רגיל, תקציב הפיתוח) לא מספיק כדי להקטין משמעותית את ההישענות על הלוואות. גם השנה, בדומה לשנים קודמות, הכוונה היא לקחת הלוואה של 32 מיליוני שקלים (בשנה שעברה נלקחה הלוואה של 37 מיליון שקלים). לדבריהם, התקציב השוטף נשאר באותו סדר גודל, ללא התייעלות נדרשת באף מישור. "באופן כללי", הם כותבים, "אין הסבר מדוע התעכב התקציב ומדוע אנחנו מנהלים את העיר כבר ארבעה חודשים ב-1 חלקי 12 התקציב הקודם… עד עתה לא הוגשה לנו אף הערכה בנושא מלבד תיקונים של ההוצאות וההכנסות שממילא לא יתרחשו באפריל (שמירה בבתי ספר לדוגמה)".

בהתייחסם לבניית החטיבה החדשה בשכונה הירוקה הם כותבים כי זו דורשת משאבי פיתוח רבים. חלק מהסכום הממשלתי האמור לממן אותה, כ-10 מיליון שקלים, עדיין לא הועבר. "הערכות קודמות היו שלא ודאי שהמשרד יממן את כל הסכום הנדרש", נכתב, "העדר המימון לא מנוהל כסיכון ולא מובאות חלופות למצב בו יתממש הסיכון".

בהתייחסם לתחומי חינוך, סביבה, תשתיות, תרבות רווחה וקהילה שואלים חברי האופוזיציה מדוע לא מקצצים את תקציב הפיתוח בסכום גדול יותר מ-30 מיליון שקלים, מדוע למרות הקיצוצים בתקציב זה החוב צפוי להגיע לכ-40 אחוז מהתקציב ומדוע תקציבי החברה הכלכלית והחברה לתרבות ופנאי לא הובאו לאישור דירקטוריונים.

באשר לפערים בהתאמה לקורונה נשאל האם בתי אב הקפיאו הוראות קבע ועסקים ארנונה עסקית, ומה צפי הפגיעה בנכסים העירוניים. בנוסף נשאל האם התקציב מעודכן לזמן הקורונה בתחומים כמו רווחה, תמיכה פסיכולוגית והוצאות לשעת חירום.

בנושא החינוך נשאל מדוע תקני אגף החינוך הצטמצמו ב-20 תקנים, מדוע קוצצו כמעט כל הסעיפים בפרק גני הילדים, מדוע תקציב הסעות לחינוך המיוחד פוחת ב-1.2 מיליון שקלים, מדוע קוצץ תקציב הסייעות המחליפות בגני הילדים, מדוע בוטל פרויקט עיר בריאה לגנים ומדוע מאז 2018 אין תקצוב של יוזמות פדגוגיות בתיכונים.

בסעיף מינהל כללי עלו שאלות כמו מדוע מגדילים את תקני כוח האדם ומדוע מוסיפים תקנים ותקציב לדוברות העירייה, מדוע יש עלייה של 500 אלף שקלים בפרסום חוצות בשנתיים האחרונות, מדוע בוטל אגף השירות ועל בסיס מה קיימת הערכה של כשמונה מיליון שקלים הכנסות מדוחות חניה.

בנושאי תשתיות והנדסה מבקשים באופוזיציה תשובות לשאלות כמו מדוע סעיף אחזקת הרכבים ומספר הרכבים העירוניים גדול כל כך, מדוע לא מתוקצב שיפוץ מבנה העיריה שהוא מבנה לשימור ומה ההסבר לגידול של 500 אחוז בהפעלת החי-פארק ומדוע קוצצה השמירה בפארק.

מעיריית כפר סבא נמסר: "העולם כולו נמצא במשבר אשר מבחינה כלכלית יש המשווים אותו לתקופות הגרועות ביותר שידענו. מאז פרוץ המשבר עובדת העירייה סביב השעון ומתמודדת עם אתגרים רבים ומגוונים ופועלת להעניק לציבור בעיר את השירות המיטבי ביותר. חברי האופוזיציה הוזמנו להיות שותפים בגיבוש הצעות לתקציב החירום הנדרש בשעה זו. המציאות החדשה מחייבת קיצוצים רבים בתקציב וכך ננהג. עם אישור הממשלה לרשויות המקומיות לכנס ישיבת תקציב יונח על שולחן המועצה תקציב התואם את התקופה ומתמודד עם המשבר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר