עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

העירייה הודיעה על ביטול השעות הנוספות לעובדים, שטוענים: "זה הפסד של כמה אלפי שקלים בחודש"

יו"ר ועד עובדי העירייה חיה שפירא עירבה את ההסתדרות ואומרת: "יש הידברות בין מנכ"ל העירייה לבינינו ואנחנו מקווים שנסדיר את הנושא". העירייה: "לצערנו המשבר הכלכלי לא פוסח על עיריית כפר סבא. אנו מגבשים מתווה להתייעלות תוך הידברות עם ועד העובדים"

פורסם בתאריך: 4.5.20 13:13

עיריית כפר סבא הודיעה למנהלי האגפים והמחלקות ולוועד העובדים שבגלל המצב הכלכלי שלה היא מפסיקה, החל מ-1 במאי, את השעות הנוספות ואת שעות הכוננות לעובדיה. מדובר בכ-300 עובדים חיוניים שנותרו לעבוד ולא יצאו לחופשה על חשבונם או לחל"ת. יו"ר ועד העובדים בעירייה, חיה שפירא, הוציאה הודעה לעובדים ובה היא כתבה כי בכוונת הוועד להגן עליהם. בוועד מקווים שהשבוע הם יצליחו ליישב את הנושא ולהקטין את הפגיעה בעובדים. "היום נקבעה לי פגישה עם ראש העירייה, המנכ"ל ומנהלת משאבי אנוש ואני מקווה שנסגור את המחלוקות", אומרת שפירא לצומת השרון.

"הרבה מאוד עובדים מאוד כועסים ונסערים", אומר גורם בעירייה, "מדובר בהרבה כסף שיכול להגיע לכמה אלפים טובים בחודש, שלושה או ארבעה אלפי שקלים פחות במשכורת מאי. אנשים גרים בשכירות או משלמים משכנתה ואם יורידו להם את זה זו פגיעה בבשר החי. בעירייה לא יכולים להחליט על מהלך כזה באופן חד צדדי. הטענה שלהם היא שהם מפסידים 30 מיליון שקלים בחודש ולכן הם נאלצים לקצץ לעובדים".

שפירא אמרה לצומת השרון בתגובה: "יש הידברות בין מנכ"ל העירייה לבינינו ואנחנו מקווים שנסדיר את הנושא. אם זה לא יצלח, הכנסתי לתמונה את ההסתדרות, ונראה באילו פעולות ננקוט. אני מקווה שלא נגיע לזה".

יו"ר ההסתדרות סניף כפר סבא והוד השרון, שאול דור: "מתקיימים מגעים שוטפים בינינו לבין הנהלת העירייה מתוך מטרה לעמוד על זכויות העובדים ולצמצם כמה שניתן את הפגיעה ברווחתם בצל משבר הקורונה. נושא השעות הנוספות ויתר הנושאים יבחנו תוך הפקדה על מערך ההסכמים עם השלטון המקומי והוראות הדין שחלות על כולם".

תגובת עיריית כפר סבא: "מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר כלכלי, מהגדולים בעשרות השנים האחרונות. כתוצאה ישירה ממשבר זה, ישנה פגיעה רבה במגזרים רבים – עצמאיים, בעלי עסקים, שכירים ועוד. על פי הדיווחים, בישראל למעלה מ-20 אחוז מובטלים והפגיעה בתקציב המדינה צפויה לעמוד על מיליארדי שקלים. משבר זה אינו פוסח, לצערנו הרב, גם על עיריית כפר סבא ואנו עומדים בפני פגיעה שעלולה להגיע גם לעשרות מיליוני שקלים בשנת 2020. לאור זאת, אנו נדרשים להתנהלות שקולה ואחראית, על מנת להימנע מפיטורי עובדים ושמירה על ביטחון תעסוקתי לעובדי העירייה. בימים אלו אנו מגבשים מתווה להתייעלות כלכלית, שיאפשר התמודדות עם המשבר החמור, ונעשה זאת תוך הידברות עם ועד העובדים. אנו מדגישים שוב, כי משימתנו היא לצלוח סערה זו תוך שמירה על מקום עבודתם של כלל עובדי העירייה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דפנה

    4.000 ש"ח רק על שעות נוספות בנוסף למשכורת?
    זו בערך המשכורת של הסייעות ולהן לא מאפשרים שעות נוספות .

  2. יעל

    מה נעשה בכל כספי התקורה של המבנים שהיו סגורים חודשיים?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר