פארק כפר סבא. צילום עזרא לוי
פארק כפר סבא. צילום עזרא לוי

בעקבות תלונות של הורים: סגן ראש העיר מבטיח שכל הילדים עם צרכים מיוחדים יוכלו להכנס לפארק העירוני

במחלקת הפרט באגף החינוך הגבילו את מספר המשפחות שיכולות להכנס לפארק. בעקבות תלונות של הורים אומר סגן ראש העיר דני הרוש: "היתה אי הבנה. כל ילד עם צרכים מיוחדים שרוצה להיכנס יכול לתאם מול מנהל הפארק באהבה גדולה ובחיבוק גדול"

פורסם בתאריך: 5.5.20 18:09

ילדים עם צרכים מיוחדים, והוריהם, יוכלו להכנס בתיאום לפארק העירוני, ככל שירצו. כך אומר סגן ראש העירייה דני הרוש בעקבות פניית צומת השרון לאחר שבמערכת התקבלו תלונות של הורים שטענו שהעירייה איפשרה רק לעשר משפחות להיכנס לפארק העירוני בתקופת משבר הקורונה. מנגד, בעירייה אומרים בתגובה לצומת השרון שהתאפשרה עד כה כניסתן של יותר מ-30 משפחות, אך לא הסבירו מהם הקריטריונים שנקבעו כדי להחליט מי מהילדים בעלי הצרכים המיוחדים המתגוררים בכפר סבא יוכל להכנס לפארק.

הרוש: "כל ילד בעל צרכים מיוחדים שרוצה להיכנס לפארק מוזמן להתקשר למוטי, מנהל הפארק, ולתאם באהבה גדולה ובחיבוק גדול, ויכנסו גם ההורים וגם הילד. זה לא הגיוני שילד כזה יכנס והילד האחר לא. הפארק הוא 280 דונם. אני עומד בכללים. כנראה שהייתה אי הבנה ואני אבדוק את זה מול מנהלת מחלקת הפרט".

עבור ילדים עם צרכים מיוחדים ביקור בפארק הוא צורך בסיסי משום שאלה מתקשים להישאר זמן רב בבית בין ארבע קירות, או שזקוקים לכך לצורך פיזיותרפיה. את ההחלטה לאפשר רק לקבוצה מצומצמת של ילדים להכנס לפארק, שבגינה התרעמו הורים לילדים אחרים, קיבלו במחלקת הפרט באגף החינוך העירוני. ב-1 באפריל שיתפה מנהלת המחלקה, הדס טרוסטלר, את ההורים כי בימים אלה ישנם מספר מענים חינוכיים-טיפוליים שעומדים לרשות תלמידים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם בהם גם פעילות מצומצמת בפארק כפר סבא. "פניה למשפחות אשר ייקחו בכך חלק תעשה על ידי המחלקה", כתבה.

חברת מועצת העיר, הדר לביא, התלוננה על כך בתחילת השבוע בפוסט שהעלתה בפייסבוק. "כרגע הפארק פתוח עבור עשר משפחות בלבד שקיבלו אישור, זה לא מספיק", כתבה.

"יש תושבת העיר שביקשה אישור, שלחה מיילים והתעלמו ממנה קרוב לשלושה שבועות", הגיבה תושבת לפוסט. "כאשר כן חזרו אליה היא ננזפה על בקשתה לכניסה לפארק על אף הצרכים מפאת מוגבלות פיזית לצרכי פיזיותרפיה ולא סתם לאוורור. הפארק ענקי עם מספר שעות לא מבוטלות ביום. הכיצד רק עשר משפחות קיבלו אישור. על בסיס מה? זו פשוט שערורייה".

"זה מקומם", התלוננה אם לילד עם צרכים מיוחדים, "מדובר גם בילדים שזקוקים לזה בשביל פיזיותרפיה ולא רק בשביל לחלוץ עצמות ולא מקבלים אישור. בכמה משפחות עם צרכים מיוחדים מדובר בסך הכל שצריכות את הפארק? 100? אפשר להכניס במקביל 50 משפחות ולמקד כל אחת באזור מסוים. יש כל כך הרבה מרחב שם. אז עשר משפחות צריכות להיות בפארק כל היום מהבוקר עד הערב? ואיך בוחרים אותן?".

תגובת העירייה: "מדינת ישראל והעולם כולו עומדים עדיין בעיצומו של משבר כלל עולמי ומאבק בהמשך התפשטות נגיף הקורונה. עיריית כפר סבא העמידה ומעמידה שירותים רבים ומגוונים לכלל תושביה בתקופה זו, כמו גם בעת שגרה. כבר בימים הראשונים של משבר הקורונה בישראל, עם סגירתה של מערכת החינוך, עסקו הצוותים המקצועיים בעירייה בחיפוש אחר מענים לאוכלוסיות שלהן צרכים מיוחדים. עיריית כפר סבא הייתה בין הראשונות בארץ שאפשרה, תחת מגבלות ואילוצים רבים בהתאם להנחיות הממשלה, למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים פעילות הפוגה במרחב הפארק הפתוח, באופן מוגבל, כך שלא תהיה כל הפרה של הנחיות הממשלה להתקהלות. עקב המגבלות הרבות והאילוצים, נקבעו קריטריונים על ידי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, כאשר בניגוד לנטען על ידי העיתון, השתתפו בפעילות זו למעלה מ-30 משפחות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר