שחקניות מאמאנט כפר סבא. צילום: יוסי לזרוף

"התרגשות גדולה": אגודות הספורט בכפר סבא חזרו להתאמן. שחקניות מאמאנט עדיין מחכות

מנקים את סוליות הנעליים ומודדים חום בכניסה לאולם: שחקני אגודות הספורט בכפר סבא חוזרים לשגרה. ליגת מאמאנט, חוגי ריקודים והתעמלות אמנותית מחכים לאישור משרדי הבריאות והספורט

פורסם בתאריך: 6.5.20 08:22

החל מאתמול בבוקר (שלישי) משרד הבריאות, בשיתוף עם משרד התרבות והספורט, החזירו את הספורט העממי לשגרה. הוסכם כי יחד עם הפעילות בחדרי הכושר ופעילויות השחייה יפתחו לפעילות גם אולמות הספורט בערים, כרגע עבור חברי אגודות הספורט בלבד. אולמות הספורט שנפתחו הם רק אלה שעומדים בתקן התו הסגול של משרד הבריאות לאחר שהאחראים עליהם מילאו טופס ייעודי שהשיק הוועד האולימפי בישראל.

"פתחנו את האולמות כבר ביום שני בערב", אומר סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט, דני הרוש, "קיבלנו לכך את כל האישורים הנדרשים. אנחנו עובדים בנושא על פי נהלים ברורים של משרד הבריאות ומשרד הספורט. אנחנו שומרים על מרחק, היגיינה, דואגים ששחקנים לא יתגודדו, כל אגודה הכשירה מנהל שימדוד להם חום וכל מה שצריך. זה כולל כל מי שבאגודות, כולל חוגי ילדים ובוגרים. לצערי, ליגות כמו מאמאנט, חוגי ריקודים והתעמלות אמנותית למשל לא נפתחו. כרגע לוחצים את שרת הספורט והבריאות לפתוח. בכל יום מחכים לשינויים. יש לנו מבול של פניות לפתוח אבל זה לא תלוי בנו. אפילו את אצטדיון האתלטיקה אני לא פותח".

מי שמתרגשים מאוד הם 250 נערי מועדון הכדורעף הפועל כפר סבא בעיר. "פתחו לנו את האפשרות ונחזור להתאמן החל מיום ראשון הבא", אומר מנכ"ל המועדון יעקב הרשקו, "נחזיר את הנערות והנערים ולא את הבוגרים כי העונה הסתיימה ב-15 במרץ והמאבק כעת הוא אם כפר סבא תוכרז אלופה או לא".

נרשמה התרגשות?

"יש התרגשות גדולה. הנערים והנערות מאוד מתרגשים. יש הכנות רציניות. אחרי חודש וחצי של לא לעשות כלום, פעילות משותפת זה כיף גדול. אני חייב לציין שיש המון מגבלות כמו לנקות סוליות נעליים, למדוד חום, לחטא את האולם, לבצע מעקב ולקבל הצהרות בריאות, בעולם עובדים בקבוצות (קפסולות) של עשרה שחקנים יחד עם המאמן, בזוגות קבועים, הרבה שימוש באלכוג'ל. זה עולם חדש. נראה איך נתאקלם בו".

אבל יש, כאמור, גם מי שאינם מרוצים מאי הכללתם בקבוצות שיכולות לחזור למגרשים. מייסדת ליגת מאמאנט, עופרה אברמוביץ' תושבת כפר סבא, מסבירה: "מדובר בליגת אימהות שבה הן הכוכבות והילדים והמשפחה באים לעודד. זה יצא מכפר סבא ויצא לעולם כולו. אנחנו רוצות לחזור חזרה למגרשים כי אין סיבה שלא. אנחנו ספורט עממי בהוויה, אבל בפועל אנחנו כמו NBA עם אופרציה מדהימה של שחקניות, שופטים ורשמים וכעת מינינו בכל קבוצה גם נאמנת קורונה. אנחנו בקשר ישיר עם מינהל הספורט ועם שר הבריאות ושלחנו להם תוכנית מתווה ליציאה ממשבר הקורונה. כמו שנתנו לאגודות להתאמן אפשר לתת גם לנו. מדובר בספורט ללא מגע. זה כמו כדורעף. ברגע שעולים על המגרש ועבודת החיטוי נעשית כבר אז מה הבעיה. הרי האימהות דאגו כל התקופה הזאת לילדים, ישבו איתם על שיעורים, בישולים, כביסות, לחץ בבית ואלימות – הן הראשונות שצריכות לצאת ולאוור את הגוף ואת הנפש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר