צילום ליאור קפלן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא ופרשת השבוע

ל"ג בעומר הוא יום זכאי ומסוגל לישועות ולנפלאות ולנסי ניסים. וכמו שהיה זה יום שמחתו של רשב"י, כך יהא זה יום שמחתנו

פורסם בתאריך: 8.5.20 09:48

כניסת השבת בכפר סבא: 18:56

יציאת השבת בכפר סבא: 20:06

פרשת אמור

ליהודי יש הכוח לומר דברי אמת, שגם יכולים לפעול וליצור על ידי עצם האמירה. הבעל שם טוב הקדוש לימד מהו כוח הדיבור של יהודי: בבית הכנסת פרצה מריבה בין שני מתפללים. בעיצומה של המריבה זעק אחד מהם על השני "הייתי קורע אותך כדג!". הבעל שם טוב שמע את חילופי הדברים וביקש מתלמידיו להושיט ידיים זה לזה ולעמוד לידו בעיניים עצומות, כשהוא עצמו מניח את שתי ידיו הקדושות על כתפי שני התלמידים שעמדו לידו. לפתע החלו התלמידים לזעוק בחרדה: הם ראו למול עיניהם כיצד הצועק אכן קורע כדג את השני! מכך ניתן לראות ברור, כי לכל דיבור או מחשבה יש תוצאה. לעתים התוצאה נראית לעיניים, ולעתים היא נמצאת במישור רוחני ונעלה יותר.

בפרשה מובא הציווי של חג הפסח, ספירת העומר וחג השבועות. את ספירת העומר כל יום מברכים מחדש אצל יהודי, כל יום הוא מיוחד. מהיום השני של פסח סופרים 49 יום. 49 הימים של ספירת העומר מיום שיצאו ממצרים בפסח ועד חג השבועות מעידים על הציפייה והגעגועים למתן תורה.

שבת זו מכינה אותנו לל"ג בעומר. חשיבותו של ל"ג בעומר נעוצה בעובדה שבו אנו חוגגים שני אירועים חשובים: את היום בו פסקה המגיפה של תלמידי רבי עקיבא,
ואת יום הסתלקות רשב"י, רבי שמעון בר יוחאי, יום ההילולא שלו.

ורשב"י עצמו, שהיה תלמידו של רבי עקיבא הורה לנו לשמוח ביום זה. ל"ג בעומר הוא יום זכאי ומסוגל לישועות ולנפלאות ולנסי ניסים. וכמו שהיה זה יום שמחתו של רשב"י, כך יהא זה יום שמחתנו.

גם השנה לא מוותרים על תהלוכת ל"ג בעומר! בית חב"ד מביאים את התהלוכה השנה אליכם עם תוכנית מיוחדת – בבית, במסך, בחצרות ובמרפסות. "ל"ג בעומר שמח – אצלכם בסלון" – תוכנית מיוחדת לכל המשפחה עם מיטב כוכבי הילדים של ישראל, שתשודר בלייב ביום ל"ג בעומר (12.5)

השידור יועבר באתר: www.lag-baomer.com/kfarsaba

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר