צילום אילוסטרציה אי.אס.אי.פי

בזמן הקורונה: עלייה חדה בתלונות ילדים ונוער על אלימות ברשת

הוועדה למיגור אלימות בכפר סבא התכנסה לדיון משותף עם הוועדה לקידום מעמד הילד. לפי הנתונים שהוצגו שם רוב הנפגעים מבריונות ברשת הם בני 12 עד 15 ו-80 אחוז מהם בנות

פורסם בתאריך: 17.5.20 18:05

הוועדה למיגור אלימות בכפר סבא התכנסה לפני יותר משבוע יחד עם הוועדה לקידום מעמד הילד ובני הנוער לדיון משותף. הנתונים שהוצגו שם מעידים על כך שבעקבות משבר הקורונה חלה עליה חדה ומדאיגה בתלונות על תוקפנות ואלימות ברשת. מנתוני הוועדה עולה כי הנפגעים הם בעיקר בני 12 עד 15 ו-80 אחוז מהם בנות. שני שליש מהפוגעים הם בנים. שליש מהפגיעות מתרחשת בווטסאפ וכמעט שליש באינסטגרם. שליש מהמתלוננים למוקד הם ההורים ושליש אילו הנפגעים עצמם.

מי שפנתה בבקשה דחופה לכינוס הוועדות היא חברת מועצת העיר עדי לוי סקופ, החברה בוועדה למיגור אלימות. "כפר סבא פועלת רבות ליצירת מערכת מניעה והגנה בפני תוקפנות ואלימות ברשת באמצעות פעולות מניעה, הדרכה וטיפול", היא אומרת לצומת השרון, "כינוס הועדות לדיון מעמיק בנושא מהווה צעד נוסף וחשוב במאבק המשותף של כולנו ליצירת מרחב דיגיטלי בטוח עבור ילדינו וחשיבות שיתוף בני ובנות הנוער במאבק ובפעולות מניעה והסברה. הוועדה החליטה להמשיך בביצוע הסברות ופעולות מניעה וביתר תוקף. כמו כן, ליצור ביחד עם מועצת הנוער העירונית ובני נוער נוספים מתווה הסברתי שכולל את בני ובנות הנוער עצמם כמדריכים ומסבירים".

עדי לוי סקופ. צילום נופר חן

בוועדה הרצה מנהל תחום בכיר מניעה וקהילה במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – מוקד 105, תושב כפר סבא ד”ר עמיר גפן. הסיבה לדבריו בעלייה באלימות ברשת היא השהייה הרציפה בבית. "הילדים נמצאים הרבה יותר שעות מול המסך", הוא אומר לצומת השרון, "נכון שיש גם פעילות למידה אבל ילדים מטבעם הם סקרנים ומתעניינים בכל מיני דברים והם גם יכולים להגיע לאזורי חשיפה לתכנים לא הולמים לגיל שלהם. מתוך זה שהם נמצאים הרבה ברשת, מעלים, משתפים ומגיבים נוצרים אירועי פגיעה. זה טווח מאוד גדול של תופעות החל מביוש (שיימינג), הפצת תמונות ועד סחיטה ואיומים. לחלק מהילדים האלימים יש גם כעת יותר זמן על המחשב והם פשוט מחפשים את הקורבנות שלהם. כפר סבא בהחלט לקחה את זה לתשומת ליבה ומקדמת את הנושא. זה נושא חשוב והתוצאות של אירועי הפגיעה יכולות להיות הרבה פעמים קשות. אנחנו במוקד 105 תומכים ברשויות אבל הן אלה שבסוף עושות את העבודה בשטח מול הילדים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר