ארבל לוי והזעמן השחור שלכד. צילום פרטי
ארבל לוי והזעמן השחור שלכד. צילום פרטי

נחש צפע נלכד ברחוב משה דיין: "אסור להתקרב אליו או להתעסק איתו"

לוכד הנחשים ארבל לוי הוזעק בימים האחרונים ללכוד נחשים בכפר סבא, הרצליה, רעננה וכפר שמריהו. ויש לו גם הנחיות ברורות למקרה של מפגש עם נחש

פורסם בתאריך: 14.5.20 13:09

מזג האוויר מתחמם והנחשים יוצאים החוצה ומתחילים לחפש מזון, מים ובני זוג, ולא פוסחים על אזור השרון. לוכד הנחשים ארבל לוי הוזעק בימים האחרונים ללכוד נחשים בכפר סבא, הרצליה, רעננה וכפר שמריהו.

בדרך כלל הנחשים מבקרים בחצרות ובבתים שצמודים לשדות ולשטחים פתוחים, אבל לא רק. "השבוע קיבלתי קריאה ללכוד נחש צפע במרכז העיר כפר סבא ברחוב משה דיין", מספר לוי, "הצפע הזדחל לו בין הרכבים של חניית הבניין. התושבים פעלו נכון, הרימו לי טלפון, לא התקרבו ולא נגעו בנחש ושמרו על קשר עין מרחוק. כשהגעתי הנחש המתין בתוך הגדר החיה של הבניין ונלכד. הצפע הוא כמובן נחש ארסי ומסוכן לאדם, והרבה אנשים נכנסים לבתי חולים בגלל ההכשה שלו. זהו נחש עבה וכבד, בעל גוונים חומים צהבהבים ודוגמת פס עקלתון או מעויינים על הגב. ראשו משולש ואישוני עיניו מאונכים".

וזה לא המקרה היחיד באזור. "בשבוע שעבר הוזעקתי ללכוד נחש בחצר בית בהרצליה ברחוב האילנות" מספר לוי, "הגעתי למקום ולכדתי, מאחורי ארון קטן בחצר, נחש מסוג זעמן זיתני. זהו נחש לא ארסי ולא מסוכן ואחרי שלכדתי אותו שחררתי אותו לטבע כפי שדורש החוק".

ארבעה ימים מאוחר יותר קיבל לוי טלפון נוסף מאותו תושב. "הוא אמר לי שיש עוד נחש, בדיוק באותו מקום. בדרך כלל נחשים הם בעלי חיים שחיים לבד, אלא אם כן מדובר בעונת הרבייה ובעונה זו משחררת הנקבה פורומונים כדי למשוך אליה את הזכרים. התברר שהנחש הראשון שנלכד היתה בכלל נקבה ששחררה פורומונים במקום המסתור שלה, ואילו הנחש השני היה זכר שנמשך לאותם פרומונים. בעונה זו של השנה זהו הזמן היחיד שניתן לפגוש בשני נחשים יחד כשהם עסוקים בהזדווגות, או בקרבות בין הזכרים".

ביום שלישי השבוע הוזעק לוי לבית בכפר שמריהו. "זה היה המפגש שלי עם הנחש הגדול ביותר בישראל. זה היה נחש באורך 2.3 מטר, ממין זעמן שחור", מספר לוי שמסביר שהזעמן השחור מתחיל את חייו באורך של כ-15 ס"מ, בצבע אפור, וככל שהוא מתבגר הופך הצבע השחור לדומיננטי והנחש הופך שחור לגמרי למעט הגחון שנשאר בהיר.

"עוזרת הבית שפגשה בנחש הגדול נבהלה מאד ולא ממש הצליחה להירגע, גם אחרי ניסיונות שלי להרגיע אותה", הוא מספר, "זה אכן נחש שיכול להבהיל אבל הוא לא ארסי ואינו מסוכן לאדם כלל. להפך, הוא מועיל בכך שהוא מדלל את אוכלוסיית המכרסמים באזור. נחש בגודל כזה יכול לאכול מספר חולדות בארוחה אחת".

והיה מקרה נוסף ברחוב פרדס משותף ברעננה. "הנחש הסתתר בתוך מחסן ישן. כשהגעתי למקום פיניתי בזהירות את החפצים מהמחסן עד שהבחנתי בנחש הצפע, לכדתי אותו והעברתי אותו לכלי מאובטח".

לוי מוסיף שברגע שרואים נחש בבית או בחצר אסור להתקרב אליו או להתעסק איתו. "צריך להרים טלפון למוקד העירוני או ללוכד הנחשים באופן ישיר. ממשיכים לשמור על קשר עין עם הנחש מרחוק ככל שניתן, אם אפשר מנסים לצלם אותו מרחוק. נחשים בארץ הם חיות מוגנות ואסור לפגוע בהם בשום צורה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר