שריפת פסולת בקלאנסווה צילום אזרחים למען אוויר נקי
שריפת פסולת בקלאנסווה צילום אזרחים למען אוויר נקי

האם יהיה בקרוב סוף לאוויר הרעיל שנושמים במזרח העיר?

וועד הפעולה מברך על תוכנית חדשה שהציגו בפניו נציגי המשרד להגנת הסביבה, אבל לא מבטל את הפגנת המחאה: "זו טיפה בים"

פורסם בתאריך: 21.8.17 08:12

אחרי מכתבים רבים ששיגר, ובמקביל לתוכנית לקיים הפגנת מחאה בכפר סבא, ועד הפעולה "אזרחים למען אוויר נקי" מתחיל לרשום הישגים: ביום חמישי האחרון הציגו מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר ומנהל מחוז מרכז גדעון מזור, את תוכנית הפעולה שיזם המשרד לצמצום מפגעי שריפות הפסולת באזור השרון, בפני נציגי ועד הפעולה. הפגישה נערכה ביום חמישי האחרון במשרדו של ראש מועצת כוכב יאיר צור יגאל, שימי אליאל. בפגישה השתתף נציג ועד הפעולה מכפר סבא, יניב בלייכר, כמו גם נציגים בוועד מיישובים נוספים כמו צופים, כוכב יאיר, צור יגאל, הוד השרון ושער אפרים. בנוסף  והשתתפו מ"מ המשנה למנכ"לית העירייה איתי צחר והפרויקטור בעיריית כפר סבא האמון על ריכוז הפעילות למיגור המפגעים הסביבתיים ממזרח לכפר סבא, עידן חסון. עוד השתתפו בפגישה מנכ"ל איגוד ערים המשולש הדרומי כמאל גזאווי, מ"מ מנהל היחידה הסביבתית רעננה אורן תבור, ראש מועצה מקומית כוכב יאיר-צור יגאל וגורמים נוספים.

תמונה מהפגישהץ צילום אזרחים למען אויר נקי

תמונה מהפגישה עם נציגי המשרד להגנת הסביבה צילום אזרחים למען אויר נקי

התוכנית שהציגו נציגי המשרד להגנת הסביבה היא נגזרת של תכנית לאומית עליה שוקד המשרד בהובלת השר להגנת הסביבה זאב אלקין ומנכ"ל המשרד דנציגר. במסגרת התוכנית, הודיעו במשרד להגנת הסביבה כי יחל גיוס מיידי כבר מהשבוע, של ארבעה פקחים שיועסקו באזור השרון ויהיו אמונים על אכיפת שריפות הפסולת במקום. בנוסף, נאמר לוועד כי המשרד ימנה אדם שיהיה אמון על התיאום בין גופי הפיקוח והאכיפה השונים ברמת השטח, ביניהם פקחי המשטרה הירוקה, פקחי איגודי הערים לאיכות הסיבה, פקחים הרשויות המקומיות, כיבוי אש משטרת ישראל והיחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות, לטיפול בשריפות הפסולת.

עוד הובטח לוועד כי המשרד ייצא למבצעי אכיפה כבר בטווח הזמן המיידי כנגד אתרים ידועים למשרד בהם מתרחשות שריפות פסולת, ושבנוסף יפעל המשרד בפעולות מנע לשריפות פסולת, באמצעות פינוי ערמות פסולת ביישובים הערביים. בוועד הפעולה אומרים כי במשרד יבחנו אפשרות להקמת מוקד חירום טלפוני ייעודי לטיפול בזיהום משריפות פסולת והמשרד להגנת הסביבה ייצא לקמפיין הסברתי בקרב הציבור, בשיתוף ועד הפעולה. המשרד להגנת הסביבה הודיע כי ישקיע בתוכנית כשישה מיליון שקלים.

שריפת פסולת. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

שריפת פסולת. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ישראל דציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה אמר: "בלתי נסבל שתושבי האזור סובלים מזיהום אויר הנגרם משריפות בשטחים פתוחים. אנחנו נכנסים לעובי הקורה, משקיעים תקציבים ונפגשים עם התושבים, ונעשה הכל כדי לפתור את הבעיה".

בוועד הפעולה אומרים כי במהלך הפגישה הם ביקשו מהמשרד לקיים דיון דומה בעניין השריפות שמעבר לקו הירוק וכי המשרד קיבל את בקשתם. עוד ביקשו בוועד להציב תחנות ניטור נוספות באזור השרון, ואיתי צחר ביקש להשיב את המתקן שמנטר את החלקיקים הנשימיים בתחנה שאינו פועל בתקופה האחרונה. בעניין זה שלח צחר מכתב למשרד בבקשה להשיב את המדדים לתחנת הניטור בכפר סבא, ולבצע דיגום סביבתי של ריחות לנוכח ההחמרה במפגעי הריחות בשכונות המזרחיות בעיר.

יניב בלייכר

יניב בלייכר

בוועד בירכו על הנכונות של המשרד להגנת הסביבה לפעול למיגור שריפות הפסולת, אך אומרים כי מדובר בטיפה בים. יניב בלייכר אמר: "אנחנו מרגישים שהמשרד להגנת הסביבה עשה עבודה רצינית במסגרת המגבלות הקיימות שלהם, אבל זה לא מספיק. זה רק טיפה בים. אנחנו מעריכים שהפתרון הזה יהווה פתרון נקודתי, אבל צריך להקצות הרבה יותר משאבים כדי לפתור את הבעיה. זה צעד ראשון ואנחנו צריכים להמשיך וללחוץ על הרשויות.

בלייכר מזכיר ומזמין להגיע להפגנה שוועד הפעולה מארגן ב-8.9 בשעה 9:30 בסמוך לאצטדיון העירוני בכפר סבא (צומת הרחובות בן יהודה והפועל).

הפרויקטור של העירייה, עידן חסון, הודיע כי ביום שני, ה-18.9 יתקיים מפגש תושבים בהשתתפות מ"מ ראש העירייה, צביקה צרפתי בנושא תוכנית העבודה שגיבשה העירייה לטיפול שוטף במקורות זיהום האוויר באזור. מיקום המפגש טרם נקבע והעירייה תודיע עליו בהמשך.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר