רפי סער, אושרת גני גונן. צילום ראובן קפונצקי, עזרא לוי
רפי סער, אושרת גני גונן. צילום ראובן קפונצקי, עזרא לוי

כפר סבא ודרום השרון דורשות לדחות את הדיון בהקמת הדיפו סמוך לירוקה. בות"ל מסרבים

ראש עיריית כפר סבא וראש המועצה האזורית טוענים שלא שותפו בהחלטה לשנות את המיקום וההיקף של תחנת התפעול של קו המטרו ושלא ניתן להם מספיק זמן להכין את ההתנגדויות. הות"ל: "הדיון ביום רביעי יתקיים כסדרו"

פורסם בתאריך: 25.5.20 19:38

במכתב שיצא היום (שני) לוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) הודיעו ראש עיריית כפר סבא, רפי סער וראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני-גונן כי הם מתנגדים להקמת דיפו של קו מטרו M1 במיקומו הנוכחי ומבקשים לדחות את הדיון בנושא ביום רביעי על מנת שיוכלו להיערך בצורה מתאימה להתנגדותם והצגת החלופות.

במכתב, המיועד לראש מטה הדיור ויו"ר הות"ל זאב בילסקי, מנכ"לית מנהל התכנון, מתכננת הות"ל ומנהלת אגף בכיר תכנון מטרו בות"ל, מציינים השניים כי תמכו בתוכנית כשיועדה להיבנות סמוך לצומת רעננה צפון על שטח של כ-220 דונם, אולם כעת נודע להם כי התוכנית שונתה באופן משמעותי, היקפה גדל בצורה דרמטית וכן מיקומה השתנה תוך דריסה של שטחים חקלאיים וצמידות עד כדי 30 מטר מבתי מושב גן חיים ותושבי כפר סבא. "שינוי זה נעשה ללא שיתוף הרשויות, מבלי שהתאפשר לנו להיערך כראוי לדיון שיתקיים בעוד יומיים", כתבו.

פריסת תחנות המטרו באזור השרון

פריסת תחנות המטרו באזור השרון

בהודעה משותפת לתקשורת שהוציאו השניים נכתב: "תוכנית הקמת הדיפו סמוך לבתי התושבים, תפגע באיכות חייהם של עשרות אלפי אנשים".

מהוועדה לתשתיות לאומיות נמסר: "דיפו הוא חלק בלתי נפרד מפעילות המטרו שכן הוא חיוני לתפעול ולתחזוק השוטף של המטרו שייתן מענה למאות אלפי תושבי השרון מדי יום. במסגרת הליך בחינת החלופות למיקום הדיפו נבחנים בין היתר פרטמטרים תכנוניים, כלכליים וסביבתיים. התוכנית תובא לדיון בוועדה והיא תכריע לאחר שתשמע בין השאר את עמדת הרשויות. הדיון מתקיים כסדרו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר