מחזיק תיק התחבורה במועצת עיריית כפר סבא, סגן ראש העירייה עילאי הרסגור-הנדין, שוקל לבצע מהלך מהיר של הפיכת חלק מהכבישים בעיר לשבילי אופניים. מדובר בדוגמה למה שמכונה "שבילים טקטיים", שנסללו מהר ובעלות בסיסית בעת משבר הקורונה בערים שונות בעולם כשהרשויות גילו את הקושי של תושבים להשתמש בתחבורה ציבורית. בשבוע שעבר נסלל שביל דומה גם בתל אביב.
"אני מעוניין לנצל את התנופה הזאת שיש בעולם ועכשיו גם בארץ כדי לקדם את רשת שבילי האופניים שלנו", אומר הרסגור-הנדין, "האתגר הוא למצוא רחובות מתאימים לזה. אנחנו בודקים את זה במערכת פנימית שיש לנו וגם בעזרת מפות גוגל, וגם פנינו לציבור כדי שימליצו לנו על כבישים מתאימים. חשוב שהתושבים יציעו את הרחוב שלהם ולא רחוב שהם לא גרים בו ולא מודעים להשלכות של מהלך כזה בו. יש כבר רעיונות שעלו מהציבור ואמנם רובם בלתי אפשריים, אבל יש כמה שאנחנו בודקים אותם ושהם אופציונליים. המצב האידיאלי הוא כביש שיש בו יותר מנתיב אחד לכל כיוון, וכפר סבא לא התברכה ברחובות כאלה. בנוסף, אני מקווה שבקרוב מאוד נוכל להכריז על מהלך שהוא קצת שונה מצביעת שבילים על כבישים, אבל עדיין דומה והוא קשור לרשת הירוקה – שבילי ההליכה בעיר. אבל מוקדם מדי להרחיב על זה את הדיבור".
איך השבילים על הכבישים, לכשיהיו, יותאמו עם שבילי האופניים שאתם מתכננים?
"חוץ מתוכנית האב לשבילי אופניים, שבעיניי היא ישנה ולא תמיד רלוונטית ולכן אנחנו לא סוללים דווקא לפיה, יש תוכניות מאוד מפורטות שאינן בתוכנית. למשל, שביל רחוב התוכנה שקידמתי. אני מאמין שבסוף היעדים מתחברים אחד לשני ממילא. מה שחשוב הוא להתקדם עכשיו מהר יותר עם הרשת ולחבר את הקטעים החסרים. אנחנו רוצים לחבר את שכונות מזרח העיר ומערב העיר לשתי קריות החינוך ברחובות אז"ר וששת הימים, לחבר את השכונות הירוקות למרכז העיר ולחבר את מרכז העיר לשלוש תחנות הרכבת. אלה היעדים המרכזיים. ישנם יעדים נוספים כמו חיבור אזור התעשייה של עתיר ידע, חיבור בית החולים מאיר וחיבור למרכזי תעסוקה אחרים".
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תגובות