צילום ליאור קפלן

חג שמח ושבת שלום: זמני כניסת החג והשבת בכפר סבא ופרשת השבוע

הסיפור הזה נמסר, מדויק לגמרי בכל פרטיו, מדור לדור על ידי מאות אלפי אנשים, מחוגים שונים לחלוטין, אבל בנוסח שווה. מאז זמן מתן תורה, מעל 3,000 שנים, לא קרה אף פעם שהסיפור הזה נמסר אחרת

פורסם בתאריך: 28.5.20 13:32

כניסת החג בכפר סבא: 19:10

כניסת השבת בכפר סבא: 19:10

יציאת השבת בכפר סבא: 20:21

ובכן, הנה עובדה היסטורית: התורה ניתנה לעם ישראל במעמד הר סיני לעם ישראל.

מאיפה צנחה עלינו העובדה הזו? האם זו שמועה שנפלה עלינו פתאום רטרואקטיבית? ממש לא.

הסיפור הזה נמסר, מדויק לגמרי בכל פרטיו, מדור לדור על ידי מאות אלפי אנשים, מחוגים שונים לחלוטין, אבל בנוסח שווה.
מאז זמן מתן תורה, מעל 3,000 שנים, לא קרה אף פעם שהסיפור הזה נמסר אחרת.

לפני 3,333 שנים עמדו כל הנשמות של עם ישראל, גם אני אתה ואת, הסבים שלנו והסבים שלהם (וכן הלאה), עמדו למרגלות הר סיני כדי לקבל את התורה מאת השם בכבודו ובעצמו. ומאז, בכל שנה מתאספים בבית הכנסת וקוראים את עשרת הדברות מתוך ספר התורה כדי לקבל את התורה מחדש.

את הביטוי "נעשה ונשמע" כולנו מכירים.
שתי מילים שביטאו את מוכנותם לקבל את התורה.
היינו כמו רובוט משולל חופש בחירה?
איך אפשר לרסק את המעמד העצמי איפוא הייחודיות של בני האנוש, ההיגיון והשכל?

המתכון היהודי לחיים נכונים: 'נעשה' – אמונה, 'ונשמע' – היגיון. אמונה ראשונה ואחריה צועד ההגיון. עם ישראל הקדים אמונה להגיון. קודם כול, בראש ובראשונה – אנו מאמינים. לאחר שמאמינים, ניתן ואפשרי להכיל חלק מהדברים גם בשכל, על ידי למידה מתוך המקורות.

שמות החג:

חג הביכורים – החל מחג השבועות, החלו החקלאים להביא הפירות לבית המקדש. חג שבועות – לזכר שבעת השבועות שסופרים מחג פסח. וכן השבועה בין הקב"ה ועם ישראל.

מדוע מנהג לאכול מאכלי חלב בשבועות? ראשית, במתן תורה ניתנו חוקי הכשרות. מכיוון שהתורה ניתנה בשבת, לא ניתן היה לשחוט בהמות לאכילה ולכן הסתפקו באכילת מוצרי חלב. שנית, התורה נמשלה לחלב המזין את הנפש.

השנה, עִקְבוּ אחר הנחיות משרד הבריאות, חפשו את המניין הקרוב לביתכם ובואו עם כל המשפחה, אפילו עם תינוקות קטנים, לשמוע את עשרת הדברות מתוך ספר התורה. כך נחזק את הברית הנצחית שלנו עם אלוקים.

חוץ ממעמד הר סיני, התרחשו בחג השבועות שני אירועים נוספים: פטירתו של דוד המלך ופטירתו של רבי ישראל בעל שם טוב. לדמויות הוד אלו הייתה השפעה משמעותית על תהליך התקדשות החומר, שהחל במתן תורה: פעולותיו של דויד המלך, היוו הכנה לבניית בית המקדש (על-ידי שלמה בנו), ובית המקדש, היה הביטוי של חומר גשמי שמושפע מהשראה אלוקית.

הבעל שם טוב, מייסד תורת החסידות, גילה ברבים כי המציאות הקיומית של כל נברא היא הקדושה אלוקית שקיימת בתוכו. הוא הסביר כיצד בלעדיה אין לשום נברא אפשרות להתקיים אף רגע אחד!

בדורנו, הדמות הייחודית שנושאת על גביה את ההיסטוריה המשפחתית המיוחדת לבית דוד היא דמותו של הרבי מליובאוויטש. הרבי הוא מלך המשיח והיותו מבית דוד מעניקה לו עוצמה רוחנית מיוחדת במינה, שרק הוא מסוגל להפיק ממנה תועלת. תועלת לעצמו וגם לכלל העם.

יהי רצון שכבר בחג השבועות הנוכחי נזכה ליהנות ממלוא התועלת הרוחנית הזו – בהתגלותו של הרבי מלך המשיח, בגאולה השלמה שתבוא תכף ומיד.

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר