רחוב טשרניחובסקי. צילום עזרא לוי
רחוב טשרניחובסקי. צילום עזרא לוי

נתיבי איילון הודיעו שסלילת הנת"צ במערב העיר תחל ברבעון הראשון של 2021, וגרמו למהומה

מחזיק תיק התחבורה וסגן ראש העירייה טוען שהתאריכים שפרסמה החברה לא נכונים, למרות שבנתיבי איילון עומדים על כך שכן. גם יו"ר ועד שכונת ותיקים נבות רובינשטיין, מהמתנגדים הבולטים לנת"צ במתכונתו הנוכחית, הופתע מההודעה על הסלילה המתקרבת: "אנחנו שוקדים על הכנת ערעור לבג"צ"

פורסם בתאריך: 2.6.20 13:04

מחלוקת משולשת: נתיבי איילון, מחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור-הנדין ויו"ר ועד שכונת ותיקים נבות רובינשטיין שהוא מהמתנגדים החריפים לפרויקט נתיב התחבורה הציבורית מהיר לעיר בכפר סבא במתכונתו הנוכחית, התעמתו השבוע באשר למועדי התאריכים בהם תחל סלילת הנתיב בחלק המערבי של כפר סבא, ברחוב טשרניחובסקי, בין מקטע הרחובות משה סנה ועד דרך השרון ומשם גם עד צומת רעננה.

רובינשטיין טען כי הפרסום של נתיבי איילון השבוע בו תחילת העבודות באזור הזה יתקיים ברבעון הראשון של שנת 2021 תפס אותו בהפתעה והתאריך מנוגד לכל ההבטחות שקיבל. הרסגור-הנדין מיהר להודיע כי הפרסום אינו נכון ואין להסתמך עליו משום שהתאריכים בו אינם נכונים. בנתיבי איילון עומדים על כך, גם אחרי פניית צומת השרון אליהם, כי אלו הם המועדים.

הכל החל כאשר אנשי נתיבי איילון ביצעו בתחילת השבוע מה שהם מכנים "מיפוי צרכים" בקרב בעלי העסקים בחלק המערבי של העיר. בין השאר פנו לבעלי העסקים ושאלו אותם שאלות באשר להעדפותיהם בכל הקשור לשעות פריקה, טעינה, דרכי הגעה לרחוב ועוד, במטרה להקל עליהם את העבודה בעת ביצוע העבודות. בפלאייר שחולק להם ובו סמלי עיריית כפר סבא, משרד התחבורה ונתיבי איילון, נכתב כי העבודות בחלק הזה יפתחו בתחילת שנת 2021.

הפלאייר שחולק לבעלי העסקים בטשרניחובסקי

רובינשטין נזעק וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "כאשר ביקשנו גשר לבטיחות הילדים שהולכים לבית הספר ושלא יעבירו את התנועה מרחוב טשרניחובסקי לאנילביץ', אמרו לנו קברניטי העירייה: 'עד שיגיעו העבודות למערב העיר (4-3 שנים), כבר נתקן את הליקויים בתוכניות'. תנחשו מה… מתחילים לעבוד ממערב העיר בעוד כמה חודשים".

"אמרתי שפרויקט בסדר גודל של 300 מיליון שקלים, שהוא למעשה מהפך תכנוני בלב העיר, נעשה ללא שינוי התב"ע ולכן אין לאזרחים אפשרות להתנגד", מסביר רובינשטיין לצומת השרון, "לא סתם ביקשנו מהרגע הראשון הליך מסודר הכולל שינוי תב"ע ואפשרות אמיתית לשמיעת התנגדויות. בסוף שיח התושבים הראשון הבטיחו לנו לעשות כל שביכולתם כדי לסדר את הגשר לילדים ופתאום הם החליטו שעוברים לעבוד במערב. כלומר, הם שיקרו אותי. איך קורה שיש על הפלאייר לוגו עירייה ועכשיו הם אומרים 'זה לא אנחנו'. ככה דואגים לתושבים? בסוף שיח התושבים וגם בפגישות עם ראש העיר ועם עילאי, הם הבטיחו שיתייחסו לבעיות במערב העיר ויתנו פתרונות".

מה אתה מתכוון לעשות?

"אנחנו שוקדים בימים אלה על הכנת ערעור לבג"צ על הנתיב כולו. ושנית, בהקשר של הקטע המערבי, יש פה מאות אזרחים משיכון ותיקים שציפו לפתרונות ואם הם לא יקבלו אותם אני לא בטוח שאוכל לעצור אותם. ברור לי שתהיה פה מחאה לא פשוטה בשטח סביב הצומת האדומה ביותר באזור השרון בה הילדים שלנו מסכנים את עצמם מדי יום. זה לא יעבור בשקט".

בעקבות הפוסט הוציא הרסגור-הנדין הבהרה: "היום חולק על ידי חברת נתיבי איילון עלון הסבר על פרויקט 'מהיר לעיר' לבעלי עסקים ברחוב טשרניחובסקי, ללא תיאום עם העירייה וללא אישורה. הפצתו הופסקה ובירור מקיף יערך בנושא. אין להסתמך עליו בנוגע להמשך הפרויקט. פרסום מסודר יעשה לפני כל שלב וללא הפתעות".

גורמים בנתיבי איילון אמרו לצומת השרון כי הפוסט של הרסגור-הנדין יצא בעקבות חוסר הבנה בין הצדדים וכי כעת הם מתואמים לגבי התאריכים, אבל מסתבר שלא כך הדבר.

הרסגור, מה פשר ההבהרה הזאת?

"היה פלאייר אחד שהייתה אי הבנה לגבי האישור שלו. היו תאריכים שגרמו לתהיות אצל בעלי עסקים אם אנחנו עושים את הכל בשקיפות מלאה איתם. בגלל שנוצר בלבול היה לי חשוב לפרסם הבהרה. היום תיאמנו את הדברים מול נתיבי איילון ואנחנו ממשיכים הלאה לפי המתווה שהתחלנו בתחילת הדרך – קודם עובדים במזרח ויצמן, לאחר מכן עוברים למרכז העיר וכך נעשה בעוד מספר חודשים, ולאחר זמן מה שאותו אנחנו נקבע במדויק לפי הערכת מצב נתחיל עבודות בטשרניחובסקי. בכל רגע נתון נעבוד במקטע מאוד ספציפי והעבודות יסתיימו בעוד שלוש שנים מהיום".

אז הפלאייר הזה היה טעות?

"אלה המועדים המקוריים שהיו בתחילת התהליך. הם פורסמו בעבר, אבל אני חושב שהם לא יוכלו לעמוד במועדים האלה וזה סתם מייצר דריכות".

נבות רובינשטיין אומר שהבטחתם לבנות גשר לילדים ולא לעבוד במקביל על שני מקטעים.

"מעולם לא הובטח לנבות גשר בשום שלב ואני לא זוכר הבטחה שלא לעבוד ממזרח למערב וממערב למזרח במקביל".

מנתיבי איילון נמסר בתגובה: "כחלק מפרויקט מהיר לעיר, נתיבי איילון נמצאת בקשר עם בעלי העסקים ברחובות בהם מתקיימות עבודות במסגרת הפרויקט ושומעת את צרכיהם. כך נעשה גם הפעם בתיאום ובשיתוף עם העירייה. פרויקט מהיר לעיר ישדרג לתושבי כפר סבא את מערך התחבורה הציבורית על ידי סלילת נתיבים ייעודיים ומהירים והתאמת קווי האוטובוסים לצרכי הנוסעים, לצד סלילת שבילי אופניים מתקדמים במטרה לייצר אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי. במקביל הפרויקט יביא גם לשדרוג הרחוב והתשתיות לרווחת התושבים ובעלי העסקים בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר