צילום ליאור קפלן

הכוח שבנרות: מאחורי פרשת השבוע, וזמני כניסת ויציאת השבת בכפר סבא

להדלקת הנרות יש כוח רוחני עצום, שיכול להצית את אור הקדושה בנשמתו של כל אחד מבני ישראל, לא משנה באיזה מעמד ומצב הוא נמצא. פרשת בהעלותך

פורסם בתאריך: 5.6.20 11:15

כניסת השבת בכפר סבא: 19:14

יציאת השבת בכפר סבא: 20:26

הכוח שבנרות: פרשת בהעלותך

ה' מורה למשה רבנו לומר לאהרון להדליק את הנורות במנורה. כאשר אהרון ראה את קורבנות הנשיאים (קראנו בפרשה הקודמת), "חלשה דעתו", משום שהוא ושבטו (לוי) לא השתתפו בהם. על כך ניחמו הקדוש-ברוך-הוא: "חייך, שלך גדולה משלהם, שאתה מדליק ומיטיב את הנרות".

לשון הפסוק: "בְּהַעֲלֹתְךָ אֶת הַנֵּרֹת אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה יָאִירוּ שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת". לשון הפסוק לכאורה לא מובנת: ברור שמול פני המנורה יאירו שבעת הנרות. אלא, יש פה מסר שהקב"ה מעביר: 'להדלקת הנרות שלך יש כוח רוחני עצום, שנועד ויכול להצית את אור הקדושה בנשמתו של כל אחד מבני ישראל, לא משנה באיזה מעמד ומצב הוא נמצא'. וזה מסר לכל אחד מאתנו: "חייך… שאתה מדליק ומטיב את הנרות!". עלינו למסור את חיינו כדי להדליק ולהיטיב את האור בנרותיו של השם – "נר השם נשמת אדם".

הרבי מלובביץ' כתב פעם לשר גד יעקובי: "הקב"ה הוציאנו ממצרים, העניק לנו את מעמד הר סיני והכריז עלינו כעם סגולה וקדוש. לא יכול להיות יהודי שהוא חלק מעם קדוש ויתיימר להציג את עצמו כהפך מקודש". בתוך תוכו של כל יהודי קיים הנר האלוקי וצריכים רק להצית אותו. אנו נעלה את האור בנשמות ישראל וכך נזכה במהרה לראות באור המנורה – בבית-המקדש השלישי במהרה בימינו ממש.

* * *

הפרשה מספרת על נס ירידת המן במדבר. במן היה כוח אלוקי כזה, שאינו מוגבל. המידה שנלקחה הייתה זהה לכלל האנשים, והיה אפשר לטעום בו את כל הטעמים שבעולם. 'ללא פסולת' – המן, שירד מהשמים, לא כלל פסולת ולכן האוכלים אותו לא הצטרכו להתפנות. המן לא שימש רק לאכילה, לנשות ישראל המן שימש אותן כבשמים. וכן, יחד עם המן ירדו גם אבני יהלומים, שניתנו כתרומה למשכן. מסופר בתלמוד שה'מן' היה משמש כבורר בסכסוכים בין אנשים. זה שמנת המן ירדה אצלו, היה לו סימן שהצדק איתו.

בפעם הבאה שניתקל בקשיים, כדאי שנזכור את כוחו של האלוקים, יוצר הטבע והבריאה כולה, שעומד לצידנו תמיד. אם רק נרצה וננסה לעשות את המעשה הנכון, אין דבר שיכול לעצור בעדנו.

נטילת ידיים – כשנפטר אחד מן הגנבים שהיה כייס מפורסם בעירו נתבקש הרב להספידו. עלה הרב על הבמה ואמר: 'יש ללמד זכות על הנפטר, שהרי מעולם לא הלך ד' אמות בלי נטילת ידיים'…

שבת שלום!

הרב יעקב מזרחי הוא מנהל בית חב"ד כפר סבא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמי ש

    עבודת אלילים בעיניים, כל המטרה הינה גניבת דעת וכסף מהממשלה והציבור התמים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר