שריפה הלילה בבניין המועצה הדתית בכפר סבא. צילום ביקורת בונה
שריפה הלילה בבניין המועצה הדתית בכפר סבא. צילום ביקורת בונה

התחפש להומלס, אסף מידע, הכין מטעני תבערה: כתב אישום נגד מצית המועצה הדתית בכפר סבא

לפי כתב האישום, המניע למעשים של ציון כהן, בן 68 מקיבוץ מרום גולן, שהצית באותו ערב מועצות דתיות ובתי דין רבניים גם בערים אחרות בארץ, הוא רצונו לגרום להפרדת הדת מהמדינה

פורסם בתאריך: 7.6.20 13:04

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום לבית משפט המחוזי מרכז נגד ציון כהן, בן 68 מקיבוץ מרום גולן, בגין הצתת בתי דין רבניים ומועצות דתיות ברחבי הארץ, בהן המועצה הדתית בכפר סבא. במקביל גם הוגשה בקשה להארכת מעצרו.


ארבע לפנות בוקר: אלמונים הציתו את בניין המועצה הדתית בכפר סבא

נעצר חשוד בניסיון הצתת המועצה הדתית בכפר סבא


על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מורן אדרי-טרבלסי, כהן נאשם במספר עבירות הצתה, ייצור נשק, החזקת נשק, ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ, כניסה והתפרצות לבניין שאינו מקום מגורים בנסיבות מחמירות ועבירה של ניסיון להצתה. על פי כתב האישום כהן החליט לגרום לשריפת בתי דין רבניים ומועצות דתיות ברחבי ישראל, באמצעות השלכת מטענים ומאיצי בערה, שיתלקחו בכל המוסדות בו זמנית, במטרה לגרום להפסקת מתן שירותי מוסדות הדת לציבור החילוני ובכך לתרום למטרתו העיקרית – הפרדת דת ומדינה.

מכתב האישום עולה כי החל מחודש ינואר 2019 החל כהן לבקר במוסדות דת שונים ברחבי ישראל, תוך שהוא מחופש להומלס, כדי לאסוף מידע עליהם ועל שעות הפעילות שלהם. בנוסף, השתתף בקורס פריצת מנעולים ורכש ציוד וחומרים שונים וייצר מהם מטענים, בהם מטענים שמנפצים שמשות ומטענים פירוטכניים מאולתרים שמציתים להבה.

בתאריך 14 במאי 2020, בבוקר, הצטייד כהן בשישה מטעני תבעירה, שישה מטעני מנפץ שמשות, שישה שקים המכילים בגדים ישנים, שש פצצות סירחון שמטרתן להרחיק סקרנים ועגלת קניות, העמיסם ברכבו ונסע תחילה לבית הדין הרבני באשקלון. משלא מצא דרך להחדיר את המטען המשיך למועצה הדתית באשדוד, וידא כי ניתן להחדיר את מטען התבערה דרך החלון והמשיך לבית הדין בפתח תקוה, למועצה הדתית בתל אביב ולבית הדין הרבני בתל אביב, על מנת לבדוק כי קיימת גישה להחדרת מטעני התבערה.

עם סיום הביקורים בזירות, נסע לחוף הצוק והעביר שם את הלילה. בבוקר למחרת הכין את מטעני התבערה כך שיפעלו בשעה 02:00 לפנות בוקר של ה-17 במאי ונסע ברכבו למועצה הדתית בכפר סבא, שם הצמיד מערכת מנפץ חלונות על מנת לגרום לחור בחלון דרכו יוכל להחדיר את מטען התבערה. בהמשך, חזר לאשדוד ולאחר שפתח חלון הצית באמצעות מטען חדר גדול. משם נסע לפתח תקוה, ומשהבחין בחבורת נערים, המשיך למועצה הדתית בתל אביב. במועצה הדתית בתל אביב, פירק דיקט שהיה צמוד לחלון הארכיון ושלשל לתוכו באמצעות חבל מטען תבערה. הוא המשיך לעבר בית הדין הרבני בתל אביב. שם, הבחין כי מנפץ השמשות שהתקין לחלון לא הופעל ולפיכך, השתמש בלום שהיה ברשותו ופרץ את החלון. לאחר מכן, שלשל לתוך המבנה באמצעות חבל מטען תבערה וערמת בגדים כמאיצי תבעירה ונמלט מהמקום.

בחצות או בסמוך לכך, המשיך כהן לבית הדין בכפר סבא, שם הרחיב את החור שנוצר בחלון כתוצאה ממנפץ השמשות שהתקין, באמצעות לום שהיה ברשותו, פתח את החלון ושלשל באמצעות חבל, מטען תבערה וערמת בגדים כמאיצי תבעירה ונמלט מהמקום. בהמשך, נסע לפתח תקוה, ושלשל לבית הדין דרך שני חלונות, שני מטעני תבערה ושתי ערמות בגדים כמאיצי תבעירה ונמלט מהמקום כשהוא מותיר את העגלה בחניון הסמוך לבית הדין. לאחר מכן החל בנסיעה לכיוון ביתו. באותו הלילה בין השעות 02:06 ועד 02:22 או בסמוך לכך, התלקחו ששת מטעני התבערה אותם הטמין וגרמו לנזקים של עשרות אלפי שקלים במוסדות הדת.

בנוסף, מייחס כתב האישום לנאשם התפרצות והצתה של בית הדין הרבני בתל אביב בשנת 2005. כתוצאה ממעשיו, נשרפה הקומה הראשונה של בית הדין לרבות עמדות הקבלה ותיקי הארכיון. הנזק מוערך בכ-2.7 מיליון שקלים.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד אדרי-טרבלסי: "המשיב, לא בחל באמצעים, וללא מורא מהחוק התפרץ למוסדות הדת, הטמין בהם מטענים והצית אותם. המשיב לא הסתפק במוסד אחד, אלא הצית ארבעה מוסדות דת בו זמנית. למיותר לציין, כי מעשיו של המשיב מלמדים על מסוכנות זועקת לשמים ועל תעוזה יוצאת דופן. ההכנות הרבות ובמשך כשנתיים שערך המשיב, ריבוי המטענים, סוגם וגודלם, שימוש בחומרי נפץ רבים ומסוכנים והנגישות אליהם מלמדים כי המשיב הינו מסוכן. אך בנס, הסתיים אירוע זה בנזק רכושי בלבד. ורק ביד המקרה, לא נשרפו המבנים כליל ולא נפגעו חיי אדם".

מסנגורו של כהן, עו"ד בני שטיינברג, נמסר כי נכון לעכשיו הם מעדיפים לא להגיב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר