השכונה הירוקה. צילום עזרא לוי

הריחות הרעים בירוקה: פערים גדולים בין מספר דיווחי התושבים לדוחות העירייה, שמסבירה: "זו טעות טכנית"

התושבים טוענים שבחודש מאי התקבלו מאות דיווחים על מפגעי ריח. לפי דוחות העירייה התקבלו 18 תלונות. בהמשך הדוחות תוקנו. "זו לא פעם ראשונה שיש טעויות בדוחות", אומרת יו"ר ועד השכונה הירוקה הצפונית לאה מנסור. העירייה: "אין פערים, מדובר היה בטעות טכנית שטופלה"

פורסם בתאריך: 10.6.20 13:29

"טעות טכנית", כך מסבירים בעיריית כפר סבא את הפערים העצומים בין מספר הדיווחים שהתקבלו על ריחות רעים בשכונה הירוקה בחודש מאי לפי דוחות העירייה, לבין מספר הדיווחים בפועל לפי בדיקת צוות אוויר נקי של השכונה.

בפוסט שפורסם בשבוע שעבר בעמוד הפייסבוק "תנו לנשום בשקט – השכונות הירוקות כפ"ס" נכתב כך: "מצא את ההבדלים – פערים עצומים בדוחות העירייה על תלונות הריח בחודש מאי לעומת המצב בפועל. איך ייתכן שהתושבים דיווחו מאות פעמים במשך כל החודש אך מבחינת העירייה התקבלו רק 18 תלונות בודדות? איך ייתכן ששוב אנחנו הם אלה שעולים על הפערים והטעויות פעם אחר פעם ולא העירייה?".

מיד לאחר פניית צומת השרון בנושא עדכנו בעירייה את צוות אוויר נקי של השכונה כי מדובר ב-384 תלונות בחודש ולא כפי שנכתב. גורם בשכונה אמר לצומת השרון: "בסך הכל העירייה משתפת פעולה עם צוות אויר נקי, ולראייה הגישה לנתונים שקודם היו נעלם גדול. אבל מה הם עושים עם המידע, והאם הוא נאסף כראוי ובצורה שתשרת את העניין זו כבר שאלה אחרת. בלי לחץ התושבים המתמשך גם הדוחות האלה לא היו".

"אתה מתאר לעצמך שזו לא פעם ראשונה שיש טעויות בדוחות", אומרת יו"ר ועד השכונה הירוקה הצפונית לאה מנסור, "צוות אוויר נקי קורא אותם ביסודיות ומשווה למידע שנאסף בדרכים אחרות ולכן יודעים אם יש מידע שהוא לא נכון. קצת חבל שההרגשה היא שאין מישהו בצד של העירייה שמחויב לעניין. היכן הבטחת הבחירות וההצהרות 'המפעל (בראון, א"א) סיים את תפקידו ההיסטורי בכפר סבא' של ראש העירייה?".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, לא קיימים פערים בדוחות העירייה לעומת המצב בפועל. מדובר היה בטעות טכנית בלבד, שכבר טופלה וסודרה. עיריית כפר סבא מעניקה לנושא הריחות בשכונה הירוקה ואיכות חיי תושביה חשיבות רבה ופועלת באופן שוטף מול המשרד להגנת הסביבה, כולל ביקורי פתע של המשרד במפעל בראון עליו דווחו התושבים, פרסום טופס מקוון באתר העירייה לדיווח על הריחות, הקמת צוות מריחים מקצועי, פניות של ראש העירייה ומנכ"ל העירייה לגורמים האמונים על הנושא ועוד, ונמשיך לפעול בנחרצות בעניין חשוב זה, עד לפתרונו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר