דוח. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

נחשף דוח תלונות הציבור. כמה תלונות התקבלו ובאילו נושאים? קבלו את הטבלה המלאה

הדוח שחשף מבקר עיריית כפר סבא מצביע על מגמת ירידה משמעותית במספר התלונות שהתקבלו במשך השנים. עם זאת, חלה עלייה במספר התלונות שהוגדרו כמוצדקות. הכי הרבה תלונות התקבלו בנושאי דוחות חניה, תנועה והנדסה

פורסם בתאריך: 11.6.20 12:54

מבקר עיריית כפר סבא והממונה על תלונות הציבור, דוד ציון תורג'מן, הציג בישיבת מועצת העיר אתמול את דוח הממונה על תלונות הציבור כפר סבא לשנת 2019 אותו הגיש במרץ השנה. בדוח, המוצג זו השנה השלישית, מפורטים נתונים מהם ניתן ללמוד על מספר התלונות כפי שהתקבלו בלשכת המבקר, אופן התפלגותן ושיוכן הארגוני לאגפים ולמחלקות, משך הטיפול בתלונות שהסתיימו, תלונות מוצדקות או לא ועוד.

נתוני דוח תלונות הציבור הנוכחי מצביע על ירידה במספר התלונות, מ-199 תלונות בשנת 2018 ל-172 תלונות בשנת 2019, ירידה של 14 אחוז, ומספר התלונות הנמוך מזה שמונה שנים. עשר מהפניות הללו הועברו לטיפול מנהל פניות הציבור וחופש המידע. בנוסף, בשנת 2019 התקבלו כ-45 פניות לבירורים שונים שלא קשורים לממונה על תלונות הציבור. פונים אלה הונחו מי הם הגורמים בעירייה אליהם יש לפנות.

בשנת 2012 התקבלו בעירייה 546 תלונות. בשנה שאחריה 532 תלונות וכך הגרף ממשיך לרדת באופן כמעט עקבי, למעט עליה קלה בשנת 2017. בשלוש השנים האחרונות נוהגת לשכת הממונה למיין את התלונות למוצדקות, לא מוצדקות ומוצדקות חלקית. מתוך 172 תלונות נמצאו 97 מוצדקות ו-36 לא מוצדקות. 31 נמצאו מוצדקות חלקית. המבקר מציין כי לצד הירידה במספר התלונות ביחס לשנה הקודמת, יש עלייה של כ-11 אחוז במספר התלונות המוצדקות.

בחלוקה לנושאים 30 מהתלונות הן בנושאי דוחות חניה (ש-70 אחוז מהן ערעורים), 26 תנועה, 24 הנדסה, 22 הכנסות העירייה כולל אישורים לטאבו, 21 חזות העיר וגינון, 14 בנושאי חינוך, 8 תלונות על החברה הכלכלית והפיקוח העירוני, 7 בנושאים הקשורים לגורמים חיצוניים, 5 בנושאי משאבי אנוש ושכר, 4 בנושאי ביטחון ושיטור עירוני, 4 תביעות ביטוח ושלושה בנושאי תרבות. על אגף הרווחה התקבלו 2 תלונות, ועל המועצה הדתית ומפעל המים תלונה אחת לכל אחד מהגופים.

מבין כלל התלונות בשנת 2019 עלה ב-4 אחוז חלקן היחסי של התלונות על אגף ההנדסה. חלקן היו על הפיקוח על הבנייה, על רישוי בנייה, על חניות נכים, על שינויי תמרורים, על תאורת רחוב או מפגעים במדרכה ועוד.

באגף חזות העיר גם עלה שיעור התלונות בכ-4 אחוזים. רובן קשורות לניקיון, כמו תלונות על פינוי אשפה, ניקוי רחובות, מיקום מתקן מיחזור ואי פינוי פח נייר. תלונות אחרות קשורות לגנים ונוף כמו גינון ציבורי, טיפול בגינת כלבים, גיזום עצים וצמחייה.

שיעור התלונות על רשות החנייה והפיקוח העירוני ירד ב-6.2 אחוז ומסתכם בירידה של 18 תלונות לעומת שנת 2018.

באגף החינוך שיעור התלונות עלה ב-1.6 אחוז, עלייה של תלונה אחת לעומת 2018. מספר התלונות על מחלקת גני הילדים מהוות 64 אחוז מסך התלונות על האגף. אחרות התמקדו בהסעות לבתי הספר, רעש בצהריים ממוסד חינוכי, הסרת מתקנים בחצר גן ילדים, זיהום בחול ודרישה להחזר כספי.

בעניין זמני הטיפול בתלונות, רוב התלונות (88) טופלו בתוך עד שבוע ימים. 43 תלונות טופלו בתוך שבוע עד חודש, 29 טופלו בתוך חודש עד חצי שנה וארבעה טופלו בתוך בין חצי שנה לשנה. המבקר מסביר כי משך ימי הטיפול בתלונה מושפע מאופן הטיפול הנדרש לפי סוג התלונה וממספר הגורמים המטפלים. בכל מקרה, החוק קובע כי בירור תלונה יסתיים לכל המאוחר עד תום שנה מיום הגשתה. המבקר אף מודה כי נכון למועד פרסום הדוח טיפול, ב-8 תלונות שהוגשו במהלך 2019 לא הסתיים נכון למועד פרסום הדוח.

נציין כי החוק קובע כי על הרשות המקומית לפרסם ברבים את פרטי הממונה על תלונות הציבור ואת דרכי הגשת תלונה אליו באמצעות: מודעות שתציג על לוחות המודעות במשרדי הרשות המקומית, באתר האינטרנט של הרשות המקומית, בהודעות תשלום ארנונה לחייבים ובדרכים נוספות שתקבע מועצת הרשות המקומית. בחשבון הארנונה לשנת 2020 פורסמה הודעה על הממונה על תלונות הציבור ודרכי הגשת תלונה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר