רכבי הפיקוח העירוני מחוץ למפעל בר-און. צילום דוברות עיריית כפר סבא
רכבי הפיקוח העירוני מחוץ למפעל בר-און. צילום דוברות עיריית כפר סבא

העירייה הודיעה: "פשטנו על מפעל בר-און". בעלי המפעל: "הם ביקשו לערוך סיור. בסוף אמרו תודה רבה והלכו"

"הם רצו לראות מה אנחנו עושים ואיך, ביקשו לראות מכונות כאלה ואחרות. הדוברת צילמה כמה תמונות. אין לנו מה להסתיר", אומר הבעלים של המפעל קובי בר-און. בתוך כך מאות תושבים בשכונה הירוקה שלחו מיילים לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל

פורסם בתאריך: 14.6.20 08:15

דוברות עיריית כפר סבא פרסמה ביום חמישי הודעה לפיה אנשי מחלקת רישוי עסקים, הפיקוח העירוני והשיטור העירוני "פשטו", כלשון ההודעה על מפעל בר-און שבשכונה הירוקה הצפונית, "כחלק ממאבק לביטול רישיון העסק של המקום, הגורם למטרדי ריח קשים ופגיעה באיכות חיי תושבי האזור".

מנגד, בעלי המפעל, קובי בר-און, אומר לצומת השרון כי לא מדובר כלל בפשיטה. "אנשי העירייה הגיעו למקום בעקבות תלונות על ריח רע בשכונות הירוקות וביקשו לסייר במקום יחד עם מישהי שהציגה את עצמה מדוברות העירייה", הוא אומר, "כיבדנו את זה. הם רצו לראות מה אנחנו עושים ואיך, ביקשו לראות מכונות כאלה ואחרות. הדוברת צילמה כמה תמונות. בסוף אמרו תודה רבה והלכו. אין לנו מה להסתיר".

נזכיר כי לפני פחות משנה טענו בוועד שכונה 80, במכתב לראש העירייה, כי אין כל פעולה מצד העירייה בנושא הריחות וכי "רמת התסכול גבוהה", בקרב התושבים. בעירייה הקימו מאז צוותי מריחים, נערכו מספר מפגשים עם אנשי הגנת הסביבה והם אוספים נתונים באשר לתלונות הריח. לפני מספר חודשים פנה ראש העירייה לשר להגנת הסביבה בדרישה לזמן את בעלי המפעל לשימוע בעקבות מפגעי הריח הקשים המגיעים לכאורה מהמפעל. "אני מקווה שהם לא עושים פוזות למצלמה", אומר גורם בשכונה הירוקה, "אני מאוד מקווה שהם עשו את מה שהם צריכים לעשות. הם הרשות ואם הם רוצים לבדוק דברים ובאו לביקורת אז שיעשו את שלהם. אני לא מבין את ההבדל בין 'פשיטה' ל'ביקור'".

קובי, יש דיבור על זה שתעברו?

"כרגע לא, היה דיבור בעבר, התושבים עצרו את זה. דיברו על זה שזה יהפוך לאזור מגורים והסכמנו לקום וללכת אם זה יקרה ללא כל פיצוי. התושבים התנגדו לזה. לצערי קומץ של אנשים בשכונה אוהבים להתנגד".

בהודעת העירייה לעיתונות צוטט ראש העירייה סער: "לא ייתכן שתושבי כפר סבא ימשיכו לסבול כתוצאה מאוזלת ידו של המשרד להגנת הסביבה להביא להפסקת פעילותו של מפעל בר-און. לא נאפשר כי תושבינו ייפגעו, ואנו דורשים את התערבותו הדחופה של המשרד להגנת הסביבה בנושא וכי ינקוט בכל הצעדים הנדרשים, כדי להביא לשלילת רישיון העסק של מפעל בר-און בעיר. עיריית כפר סבא תמשיך לדאוג לאיכות החיים של תושביה, ותפעל בכל האמצעים העומדים בידה, בכדי לוודא את רווחתם של התושבים".

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק השכונות הירוקות, עו"ד עדי לוי-סקופ צוטטה בהודעה: "דיווחים רבים על מפגע הריח, בצירוף כלל האסמכתאות המשפטיות, הועברו למשרד ואף נערך החודש סיור משותף במפעל, ואנו מצפים שאחת ולתמיד המשרד יפעיל מלוא סמכויותיו נגד המפעל עד לשלילת רישיונו. לא נרפה עד שהמפעל יפסיק פעילותו ואיכות החיים תשוב לשכונות הירוקות".

בתוך כך תושבים בשכונה הירוקה הנאבקים במטרדי הריח יזמו שליחת מיילים המונית לשרה הנכנסת למשרד להגנת הסביבה, גילה גמליאל. במייל, שכותרתו "תושבי השכונה הירוקה נחנקים כבר שש שנים – אנחנו זקוקים לעזרתך", ושאת נוסחו האחיד שלחו לשרה כבר 357 תושבים, נכתב: "כבוד השרה, השכונה הירוקה בכפר סבא סובלת שנים ממפגע ריח בלתי נסבל. למעלה מ-2,000 תלונות תושבים לעירייה רק בשנה וחצי האחרונות על ריח בקשר למפעל בר-און. ביקשנו במהלך השנים גם את עזרת משרדך בטיפול במפגע אך לצערנו דברים לא זזו. אנחנו צריכים כעת את עזרתך!".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתור תושב השכונה, חייב להגיד שרוב הזמן לא מרגישים ריח, וכשיש הוא לא נורא בכלל. ריח של מושב.
    מעדיף את המפעל על בניינים ומכוניות.

  2. מאנונימי לאנונימי

    לאנונימי שלא מריח את הריח- תהיה בטוח שאם דווחו למעלה מ200 דיווחים על מפגעי ריח בשנה וחצי האחרונות ואלו רק האנשים שיזמו תלונה – אז כנראה שרבים מאוד סובלים מהריח שאתה לא מריח….

  3. רועי

    הערייה הייתה צריכה לחשוב על נושא הריח לפני שהיא אישרה את הבנייה ההמונית בסביבה.. המפעל קיים שם כבר שנים רבות.. לא יתכן שיסגרו עסק שעובד שנים רבות ללא כל הפרעה עם כל האישורים הנדרשים ללא כל פיצוי הולם.. התושבים שסובלים מריח רע ידעו בדיוק לאן המגיעים והיכן הם קונים את ביתם.. אז שיפסיקו להתלונן ואם אע להם שיעברו דירה למקום אחר או שידאגו לפיצוי הולם לבעלי המפעל ויכיעו איתו להסכמה לסגירת המפעל או להעברתו למקום אחר

  4. אלון

    התושבים מדברים כאילו הם קנו בית בשכונה מדהימה ופתאום הקימו להם מפעל ליד הבית.. המפעל קיים שם שנים רבות עוד הרבה לפני שתכננו את הבנייה ההמונית באזור.. תמצאו פיתרון הולם לבעלי המפעל ואל תנסו לסגור אותו ללא פיצוי והסכמת הבעלים או שתעברו דירה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר