יהודה בן-חמו בהארכת המעצר. צילום עזרא לוי
יהודה בן-חמו בהארכת המעצר. צילום עזרא לוי

רוצה לחזור לעירייה: בית המשפט ידון מחר בערעורו של יהודה בן חמו

בן חמו מערער על ההחלטה להאריך את הרחקתו מהעירייה עד ה-1 באוקטובר

פורסם בתאריך: 22.8.17 11:06

בית המשפט המחוזי בלוד ידון מחר בצהרים בערר שהגישו עורכי דינו של ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון מראשית החודש, להאריך את תקופת הרחקתו של בן חמו מהעירייה בחודשיים נוספים, עד ל-1 באוקטובר.
בערר שהגישו עורכי דינו של בן חמו, עו"ד בועז בן צור ועו"ד דקלה סירקיס, הם ביקשו לבטל את החלטת השופט מיכאל קרשן שהחליט להאריך את תקופת הרחקתו של ראש העיר מהעירייה עד ל-1 באוקטובר ולהחזיר באופן מיידי את בן חמו לעירייה ולתפקידו כראש עיריית כפר סבא.
"תוצאת החלטתו של בית המשפט קמא (בית המשפט בראשון לציון) שגויה מיסודה, ואינה עולה בקנה אחד עם קביעות ברורות שנכללו באותה החלטה עצמה", כתבו בערר סנגוריו של ראש העירייה, "בית המשפט קמא מצא כי יש מקום לאפשר לעורר להמשיך ולשמש כראש עיר ולצד זאת האריך את תנאי השחרור בערובה בהתאם לבקשת המשיבה כך שהעורר ימשיך להיות מורחק הלכה למעשה מהעירייה ומתפקידו כראש העיר עד ל-1 באוקטובר".
עוד כתבו עורכי הדין: "העילות עליהן ביקשה המשיבה לבסס את הצורך בהרחקתו של העורר מן העירייה אינן מתקיימות עוד. יתרה מזו, הרחקתו של העורר מן העירייה, גם באופן שבו נקבעה בהחלטת בית המשפט קמא, מהווה עקיפה של המתווה שנקבע בהוראות הדין הרלבנטיות, הקובעות כי השעייתו של ראש עיר (וזו תוצאת החלטתו של בית המשפט קמא) נעשית בהליך סדור על ידי ועדת השעייה, אך ורק לאחר הגשת כתב אישום, נעשית בהליך סדור על ידי ועדת השעיה אם וככל שמוגש. בעניינו של העורר, טרם הוגש כתב אישום. אמנם נשלח כתב החשדות וניתנה לעורר זכות שימוע, אולם כתב אישום אין בשלב הזה ומשכך לא ניתן לנקוט בהליך שמשמעו בפועל השעיה מתפקידו הציבורי של העורר".
עוד טענו עורכי הדין כי על אף שהמשטרה טענה כי הבקשות להאריך את תקופת הרחקתו של ראש העיר מהעירייה נובעות מחשש שראש העיר ישבש באופן קונקרטי את החקירה, וכי לדבריה נעשו כבר שני ניסיונות שיבוש, בכתב החשדות נגד ראש העירייה לא מיוחסת לו עבירה של שיבוש הליכי משפט. הם כתבו כי "העורר גם הבהיר, בפני בית המשפט קמא, כי הדברים שהוצגו בפניו במהלך חקירותיו, שיש בהן לטענת המשיבה כדי להצביע על חשש לשיבוש קונקרטי, הינם דברים בעלמא ואין בהם כדי לבסס את קיומה של העילה, ודאי שלא באופן קונקרטי". הם פירטו את החשדות לשיבוש שעליהן נחקר ראש העיר: שיחה שהמשטרה טענה כי קיים עם עובד עירייה אותו פגש במהלך לוויה של אחד מתושבי העיר, והתחברות לדואר האלקטרוני של העירייה. על כך כתבו סנגוריו: "עתה, כאשר כתב החשדות מונח בפני העורר ניתן לראות כי הלכה למעשה, טענות השיבוש הן טענות שנטענו בעלמא ומבלי תשתית ראייתית אמיתית, שכן כתב החדשות אינו מייחס לעורר עבירה כלשהי של שיבוש הליכי משפט".
הם טענו כי קשה לומר שתקופת הרחקה של חודשיים נוספים, לאחר שראש העיר מורחק מהעירייה כבר חצי שנה, הם פרק זמן מידתי. "עבור העורר, ראש העיר, כל יום נוסף של הרחקה הוא פגיעה קשה בזכויותיו, והטלת מגבלה קשה על אפשרותו לכהן בתפקיד בו נבחר".
נזכיר כי ב-6 באוגוסט החליט שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מיכאל קרשן, להיענות לבקשת המדינה להאריך עד ה-1 באוקטובר את תקופת ההרחקה של בן חמו מהעירייה. כמו כן, הותר לו לצאת לחו"ל בין התאריכים 17-21 באוגוסט בתמורה להפקדת ערבות כספית בסך מאה אלף שקלים.
ב־8 באוגוסט הגישה הפרקליטות לראש העירייה מכתב זימון לשימוע לפיו הוא יועמד לדין בכפוף לשימוע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וגניבה בידי עובד ציבור. על פי כתב החשדות שהוגש לו, ראש העירייה פעל במהלך השנים 2004 ואילך לגיוס תרומות המיועדות לכאורה לנזקקים בכפר סבא, מבלי ששיתף או עירב את מחלקת הרווחה או גזבר העירייה. הוא נחשד כי במהלך פעילותו הוא הניע את אנשי לשכתו לפנות לאנשי עסקים וקבלנים, בעלי אינטרסים בעיר בסמוך לחגי תשרי וחג פסח ולבקש מהם לתרום באמצעות העירייה תווי קנייה לנזקקי העיר. בתמורה לכך, קיבל תווי קנייה בסך של מאות אלפי שקלים. הפרקליטות טוענת בכתב החשדות כי על אף מצג השווא שיצר ראש העירייה בפני התורמים, תווי הקנייה חולקו על ידו למקורביו, עובדי לשכתו, לחלוקה לנזקקים על פי ראות עיניו של ראש העיר ולצורך "השגת רווחים פוליטיים". עוד טענה הפרקליטות כי חלק נכבד מתווי הקנייה נלקחו על ידי בן חמו לצרכיו האישיים. החשד השני שפירטה הפרקליטות נגד ראש העיר הוא שבמהלך כהונתו כראש העיר ולמרות חברותו הקרובה עם הקבלן רפי כחלון, הוא לא הצהיר על ניגוד עניינים ולא נמנע מקבלת החלטות בכל הנוגע לעסקיו של כחלון, ושפעל להתערב ולקדם את ענייניו למול גורמי טיפול עירוניים. לראש העיר צפוי להתקיים שימוע בשבועות הקרובים במועד שטרם ידוע.
בן חמו מורחק מזה שישה חודשים מהעירייה. בחודש פברואר הוא נעצר. הוא שוחרר ממעצר בסוף פברואר למעצר בית מלא, עד 12 במרץ, ומאז שחרורו ממעצר הבית הוארכה מספר פעמים הרחקתו מבנייני העירייה. במידה ובית המשפט המחוזי בלוד ידחה את הערר שהגיש ראש העיר, הוא יהיה מורחק מהעירייה 8 חודשים.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר