רחל אסולין ואושרי ז"ל. צילום מתוך הפייסבוק
רחל אסולין ואושרי ז"ל. צילום מתוך הפייסבוק

רחל אסולין, אמו של אושרי ז"ל: "לא קורונה. אני יודעת שיש פה כשל רפואי"

יום אחרי שקברה את בנה אושרי ז"ל, בן ה-26, טוענת אמו שהוא נותק בשוגג ממכשירי ההחייאה מה שגרם נזק למוחו ומשם הדרדר מצבו עד שנפטר. שיבא: "מצבו של המטופל שנדבק בנגיף הדרדר במהירות בשל סיבוך נדיר ופגיעה קשה בריאות ובלב"

פורסם בתאריך: 15.6.20 11:04

תושבת כפר סבא רחל (חלי) אסולין, אמו של אושרי ז"ל, שנפטר אתמול בבית החולים שיבא תל השומר, טוענת שבנה לא מת מקורונה, ומעבירה ביקורת חריפה על אופן הטיפול בו בבית החולים תל השומר. לטענתה, הוא נותק בשוגג ממכשירי ההנשמה, מה שהוביל לפגיעה במוחו ומשם הדרדר מצבו עד שנפטר.

אסולין, הסייעת מגן תות שנכנסה בחודש שעבר לבידוד לאחר שהתברר שבנה נדבק לכאורה בקורונה, יושבת שבעה יחד עם בני משפחתה, הגרוש שלה מאיר (מישל) וארבעת אחיו של אושרי – שני בנים תאומים ושתי בנות, בבית ברחוב שאול המלך בשכונת יוספטל. בשנים האחרונות אושרי חזר בתשובה והתגורר אצל אביו בבני ברק. רחל העדיפה לעשות את השבעה בכפר סבא ואושרי אף נקבר אמש, כשהוא בן 26 בלבד, כאן בעיר בבית העלמין פרדס חיים.

"הוא היה ילד מקסים, ילד טוב, תלמיד טוב, חייל שאוהב את המדינה, ששירת שלוש שנים בשיריון מהם כמה חודשים בעזה", מספרת האם, "בחמש השנים האחרונות הוא חזר בתשובה. הוא הבין שזו הדרך הכי נכונה לו. בזמן שלמד הוא עבד באיזה סופרמרקט שם בעיר".

איך הוא הגיע לבית החולים?

"ביום רביעי בתחילת חודש מאי אושרי סבל מחום גבוה של 41 מעלות וכאבי בטן. אבא שלו הביא אותו עם אמבולנס לתל השומר. אנחנו ישבנו איתו שם מיום רביעי עד מוצ"ש בפנימית ג'. נתנו לו בזמן הזה תרופות ונוזלים שאנחנו לא מכירים ובמקביל הוא עשה בדיקות קורונה ויצא שלוש פעמים שהוא שלילי. בלילה של מוצ"ש הוא אמר לי 'אמא אני לא נושם טוב'. ביום ראשון בתשע וחצי בבוקר הוא רשם לי בווטסאפ 'אני שלילי קורונה פעם שלישית'. אחרי זה הוא נפל והתעלף והרימו אותו ואמרו שעושים לו חתך קטן בריאה, יכניסו לו צינורית כדי שינשום טוב יותר. כל השבת נתנו לו תרופות ונוזלים".

ומה אז?

"העבירו אותו מפנימית ג' הישנה לפנימית ג' החדשה. ההעברה הזאת אני מאמינה שלא הייתה בפיקוח. שמו אותו בחדר, בא מישהו, אמרנו לו 'מה קורה, תחזירו את הצינורות ואת השקעים, הילד מונשם'. אמר לי 'אני רק טכנאי'. התחלתי לצעוק 'תקראו לרופא'. פתאום הגיעו מלא רופאים להחיות אותו. החיו אותו שלוש פעמים. ואז יצא רופא לומר 'הוא חי, הוא חי'. אבל בזמן הזה דם לא זרם למוח והוא נפגע. השאירו אותו עם המוניטורים. עד שתיים וחצי בלילה ביום ראשון, ואז העבירו אותו למחלקת לב. כשהיה מאושפז במחלקת לב אמרו שהוא חולה בקורונה, ואמרו לכולנו ללכת הביתה ולהיות בבידוד. אני והגרוש שלי והבת והילדים נבדקנו, כולם יצאו שלילי".

ומה קרה מהרגע שאמרו שהוא נדבק בקורונה?

"בלילה רצו להעביר אותו לבניין קורונה למטה, ואז התחילה הפרוצדורה עם החליפות והאמבולנסים. בגלל שלא יכולנו להיות שם הרופאים היו מתקשרים לומר לנו מה קורה. ואז אחרי שבוע הוציאו אותו משם כי לטענתם כבר החלים מהקורונה. במקביל, עשו לו בדיקה שקבעה שיש לו מוות מוחי. אמרתי 'איך מוות מוחי?'. אמרו 'כנראה לא עבר חמצן למוח'".

אז מה את אומרת בעצם?

אני יודעת בלב שלי שיש פה כשל רפואי שלא שמו לב עם כל ההחייאות האלה. הוא היה יכול לצאת מזה בקלות. איך התגלגלנו לסרט הזה? לא יכול להיות, פשוט לקחו לי את הילד המקסים הזה. כמה פעמים החייאות. למה לא שמו חמצן? אני הבנתי את זה אבל קרו ניסים בעולם, רצינו שאולי יהיה נס ואושרי יקום

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "מחלת הקורונה גובה לצערנו קורבנות, גם קורבנות צעירים. המטופל אשר נדבק בנגיף הדרדר במהירות בשל סיבוך נדיר ופגיעה קשה בריאות ובלב. המטופל קיבל טיפולים מצילי חיים ומהירים לרבות חיבור למכונת לב ריאה (אקמו). לצערנו, כעבור כחודשיים של מאמצים להציל את חייו, הוא נפטר אמש. אנו מבינים את כאבה של המשפחה אשר הייתה לצידו לאורך כל הדרך ומשתתפים בצערם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שושי

    בתחושה הפנימית קשה לי להאמין לבית החולים. חלי אישה טהורה לא תשקר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר