הכבאים מחוץ לחנות ארטייסט
הכבאים מחוץ לחנות ארטייסט

כשסוף סוף חזרו מהקורונה, פרצה שריפה בעסק של עפרה ויניב: "המצב לא להיט אבל אני אופטימית"

שריפה שפרצה לפני כשבועיים וחצי בחנות Artaste בכפר סבא של בני הזוג עפרה ויניב שבח, ימים אחדים לאחר שחזרו לפעילות, גרמה לנזק גדול שמוערך בכ-150 אלף שקלים

פורסם בתאריך: 17.6.20 09:03

לפני כשבועיים וחצי, ימים אחדים לאחר שחזרו לעבודה לאחר שהייה ארוכה בבית בשל משבר הקורונה, פרצה שריפה בגלריית חנות Artaste ברחוב התעש 24 בכפר סבא, חנות שהוקמה בהשקעה פרטית עצומה רק לפני חצי שנה. הנזק הוא גדול ומוערך בכ-150 אלף שקלים. נשרפו תשתיות חשמל, טלפוניה, מזגנים, כיבוי אש ואזעקה. התקרה נהרסה מכיוון שאנשי הכיבוי שברו אותה במטרה לכבות את השריפה, והטפט הראשי הגדול נהרס והושחר.

"הקורונה השביתה לנו את העבודה", מספרת עפרה שבח, שיחד עם בעלה השף, יניב, הקימו את העסק עצמו לפני עשר שנים בשתי ידיים. "אנחנו מעסיקים בכפר סבא 20 עובדים, מתוכם רבים כפר סבאים, וכולם יצאו לחל"ת. ב-20 במאי החזרנו שלושה עובדים. הם עבדו יום או יומיים וב-20 במאי ישבתי במשרד שלי. בשעה 15:24 הייתי לבד במטבח. היה גם טכנאי מזגנים שעבד בחוץ. זה היה יום חמסין. פתאום יצא פיח מטורף מהמזגן ומלא עשן. ניצוץ שנוצר בחוטים מהחום הצית אש והכל נשרף. סגרתי את המזגן, רצתי למטה וגיליתי שפרצה שריפה. הוצאתי את צינור הכיבוי והתחלתי לכבות את האש בעצמי. במקביל התקשרתי ל-102. קרה לי נס. מזל שהייתי שם והגבתי מהר. אם זה היה שבוע קודם, כשהיינו בקורונה בבית ולא בחנות, הכל היה נשרף. למזלנו רק חלק מהחנות נשרפה וכל הגלריה למעלה, ששם היה המוקד העיקרי. כבר למחרת היו הזמנות להוציא. הצוות עבד כל הלילה לנקות את המטבח ובבוקר עשינו את זה".

מאז החנות לא חזרה לפעילות מלאה. "כל התקופה הזאת והאירועים השפיעו עלינו מאוד ואנחנו עדיין מתמודדים עם זה. הסיבה שלא חזרנו לפעילות מלאה היא שהלקוחות העסקיים שלנו, שמהווים 70 אחוז מהפרנסה, לא חזרו לפעילות. אז אנחנו עובדים עם הפרטיים בעיקר".

חנות ארטייסט בכפר סבא. צילום סיון מויאל

העסק של בני הזוג שבח, בקרוב כך הם מקווים יהיו תושבי כפר סבא (מחפשים בית קרוב לעסק) אך כיום תושבי ראש העין, הוא ייחודי. "אנחנו עושים בעיקר פינגר פוד", היא מסבירה. "זה אוכל קטן ומוקפד מאוד שניתן לאכול עם האצבעות. מדובר בקישים קטנים, מוס על עוגיות, פטיפורים, פחזניות למיניהן, הכל בקטן ומאוד מעוצב וצבעוני. זה התחיל לפני עשר שנים כשנולדה בתנו הבכורה. עברנו במשך השנים בבני ציון, ברעננה בשלושה מטבחים תעשייתיים. חווינו קשיים כי התחום קשה והרגולציות כבדות ואז נחתנו בכפר סבא. שכרנו מטבח לפני שלוש שנים בעיר והשקענו בו הרבה מאוד כסף שלווינו מהבנק, קרוב למיליון שקלים הלוואה, ונכנסנו להתחייבות גדולה. עשינו את זה כי היינו בצומת שבה היינו צריכים לקבל החלטה או לסגור כי אנחנו לא מוכנים לרמות הסיכון האלה או להשקיע. החלטנו להשקיע. מאז אנחנו פה. אני אשמח מאוד שאנשים יכירו את העסק שלנו כדי שנוכל להמשיך לקיים אותו למרות מה שקרה לנו. עסקים קטנים חטפו בגדול מהקורונה ויש מקום לאהדה של אנשים".

אתם ממשיכים לעבוד גם לאחר ההלוואות והנזקים והעובדה שלא חזרתם לפעילות מלאה. כמה זמן תצליחי לשרוד אם המצב יימשך כך?

"אנחנו עובדים במתכונת מצומצמת ומעסיקים פחות אנשים, הנהג למשל לא חזר מחופשה אז יניב עושה משלוחים. לא החזרנו עובדים נוספים בתחומים נוספים שאנחנו ממלאים את תפקידם. אנחנו משלמים על זה מחיר. אני אופטימית שתהיה לי עבודה ושדברים יסתדרו. המצב לא להיט אבל אני אופטימית שנצליח להתקיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר