סג"מ. צילום דובר צה"ל
סג"מ. צילום דובר צה"ל

ממגמת תיאטרון למפעיל כלי טיס מרחוק: סג"מ ת' מסיים היום קורס כטמ"מ

"מקצוענות, חדות, קור רוח וקבלת החלטות תחת לחץ הן התכונות שנדרשות לתפקיד, והקורס מחנך לכך בצורה מופתית", אומר סג"מ ת', בן 20, מאחד מיישובי השרון הדרומי

פורסם בתאריך: 17.6.20 18:30

סג"מ ת', בן 20, מאחד מיישובי השרון הדרומי, מסיים היום (רביעי), יחד עם 22 חניכים נוספים, קורס מפעילי כטמ"מ (כלי טיס מאוייש מרחוק) בטקס שיתקיים בבסיס חיל האוויר בפלמחים. בוגרי הקורס עברו הכשרה בת שני שלבים במשך שישה חודשים, במהלכה החניכים למדו על כלי הטיס המאוישים מרחוק, יסודות ההטסה ועברו קורס מתקדם של פענוח תצלומי אוויר. מלבד למידת המקצוע, החניכים עברו הכשרת פיקוד והוענקו להם דרגות הקצונה.

סג"מ ת' למד בתיכון במגמות תיאטרון וביולוגיה והוא מעיד על עצמו שהוא אוהב לעסוק במוזיקה, רחפנים ובתוכנות מחשב. "הרעיון של לשלוט על מטוס מרחוק מרתק אותי", אמר, "ההכשרה המקצועית והמנטלית בקורס מפעילי כטמ"ם מפתחת מקצוענות, חדות, קור רוח וקבלת החלטות תחת לחץ, שהן התכונות אשר נדרשות לתפקיד, והקורס מחנך לכך בצורה מופתית. נפלה בידי הזכות להשפיע באופן ישיר על בטחון מדינת ישראל ואזרחיה".

סג"מ ת' מספר על רגע זכור במיוחד בקורס, בטיסה שמטרתה ללמד את המפעיל להתמודד עם מצבי חירום. "כל מה שיכל לקרות לא טוב, קרה והגיחה לא עברה טוב", הוא אומר, "אחרי הגיחה הבנתי את קור הרוח הנדרש ממפעיל כטמ"ם. הגיחות שבהם אתה נופל הכי חזק, הן אלה שמניפות אותך למעלה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר