גן מנשה צילום עזרא לוי
גן מנשה. צילום עזרא לוי

התוכניות של החכ"ל: שבילי אופניים, עמדות טעינה לרכבים, עבודות ניקוז בקפלן ופיתוח גן מנשה. ומה עוד?

תקציב החברה הכלכלית של כפר סבא אושר והפרויקטים המתוכננים נחשפים. בתכנון גם הרחבת הכיכר בכניסה לשכונה הירוקה, פיתוח הגן האריכאולוגי וקירוי סולארי של כל מגרשי הספורט בעיר

פורסם בתאריך: 18.6.20 08:46

הקמת שבילי אופניים, עבודות תשתית בשכונה הירוקה ושכונת קפלן, פרויקט קירוי סולארי של מגרשי הספורט בעיר ופיתוח גן מנשה הם רק חלק מהפרויקטים המתוכננים של החברה הכלכלית של כפר סבא, שתקציבה אושר לפני מספר שבועות.

לפי תוכנית העבודה, הכנסות החברה הכלכלית צפויות לעמוד על 141.7 מיליון שקלים בשנת 2020. הרווח מהפעילות עומד על 14 מיליון שקלים ובניכוי הוצאות שכר והנהלה, השנה צפויה החברה להניב רווח של 7.8 מיליון שקלים. מדובר בסכום קטן מהציפיות, בעקבות משבר הקורונה, אולם חל גידול ביחס לרווחים של שנת 2019 שעמדו על 7.4 מיליון שקלים.

עיקר הפעילות של החברה הכלכלית הוא בתחום של תכנון וביצוע פרויקטים בעבור עיריית כפר סבא. הפרויקטים העיקריים עליהם עובדים בחברה הכלכלית הם פרויקט מהיר לעיר (הכנסות של 40 מיליון, רווח 975 אלף שקלים) ובניית החטיבה החדשה בשכונה הירוקה (הכנסות 38.5 מיליון, רווח 938 אלף שקלים), אך לא רק: פרויקטים נוספים בתחום הביצוע כוללים את שיפוץ בית הספר חב"ד וכן הקמת שבילי האופניים במשה סנה, סוקולוב וששת הימים, פיתוח הגן הארכאולוגי וגן מנשה, הרחבת כיכר הכניסה לשכונה הירוקה ברחוב נעמי שמר וכן עבודות ניקוז בשכונת קפלן.

פרויקט משמעותי נוסף הוא הקירוי הסולארי. החברה ביצעה לאחרונה קירוי בעשר מגרשי ספורט נוספים ברחבי העיר ולאור שביעות רצון אגף החינוך צפויה לקרות את כל מגרשי הספורט בכפר סבא. נזכיר כי לאחרונה אישרה עיריית כפר סבא ערבות להלוואה של החברה הכלכלית בהיקף של 37 מיליון שקלים, נוסף על הלוואה נוספת של 13 מיליון שקלים שנלקחה לטובת הפרויקט. החברה הכלכלית צפויה לבצע קירוי סלולארי גם למועצה המקומית דרום השרון. פרויקט אחר הוא הקמת עמדות טעינה חשמליות. עד כה הוקמו שמונה מתוך 20 עמדות טעינה, והחברה צפויה לעסוק גם בהקמת עמדות טעינה לרשויות אחרות.

לצד זאת לחברה פרויקטים תפעולים נוספים בהם פרויקט ההזנה בגני הילדים, הפעלת מעונות, הפעלת חניונים, חצר השוק, והשכרת לוקרים בבתי הספר. בסך הכל צפויה החברה מתחום התפעול להרוויח 3.4 מיליון שקלים בשנת 2020 כאשר סכום זה כולל כבר שחיקה בהיקף של 1.6 מיליון בהכנסות עקב משבר הקורונה.

תחום פעילות נוסף של החברה הוא תחום התפעול הכולל את ניהול רשות החניה והאכיפה העירוני וניהול מערך שילוט ופרסום העירוני. רשות האכיפה צופה ירידה משמעותית בהכנסות עקב משבר הקורונה. בתחילת השנה צפי ההכנסות עמד על 20 מיליון והוא עודכן ל-16.8 מיליון שקלים. החברה הכלכלית תגבה 1.3 מיליון שקלים בגין ניהול רשות החניה.

החברה הכלכלית מפעילה גם מינהלת נכסים, אשר עוסקת בהשכרה וניהול נכסי העיריה באזור התעשיה. צפי ההכנסות מהשכרת נכסים עומד על 5.5 מיליון שקלים כאשר לחברה רווח של 700 אלף שקלים מפעילות זו. כמו כן לחברה מנהלת עסקים אשר תפקידה סיוע בהגדלת הכנסות העיריה מארנונה עסקית. ליחידה זו יעד להגדלת הארנונה בשיעור של 7.6 מיליון שקלים בשנת 2020 על ידי אכלוס של 35,000 מ״ר תעסוקה ומסחר.

חניון בית העלמין המושכר לחברת מטרופולין צפוי להביא הכנסות של 948 אלף שקלים ולרווח של 332 אלף שקלים בשנה. צומת השרון חשף לפני מספר חודשים כי בחניון זה מפועלת תחנת תדלוק ניידת בגז ללא רישיון עסק.

תחום הפעילות האחרון הינו פיתוח עסקי הצפוי להניב לחברה רווח גולמי של 6.7 מיליון שקלים, כאשר עיקר הרווח ממכירת 2,500 מ"ר זכויות תעסוקה בקרית התקשורת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ורדה פולק בית בכפר הדרים

    נראה שהמיקוד הוא בשכונה הירוקה. מדוע אין שבילי אופניים ברחוב בן יהודה שבו 2 בתים מוגנים עם דיירים מבוגרים הצועדים לפארק וכמה בתי ספר שתלמידיהם דוהרים באופניהם על המדרכות. האם מחכים לנפגעים לפני שיטפלו בשבילי אופניים?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר