תחנת התדלוק בגז בחניון האוטובוסים של מטרופולין סמוך לבית העלמין מנוחה נכונה
תחנת התדלוק בגז בחניון האוטובוסים של מטרופולין סמוך לבית העלמין מנוחה נכונה

אחרי יותר משנה: תחנת התדלוק בגז של מטרופולין קיבלה אישור מהכבאות, שמעבירה ביקורת חריפה על העירייה

"הדברים נעשו במקום הזה באופן לא תקין. המקום אכן פועל ללא רישיון עסק ואנחנו מטפלים בעניין מול העירייה בשיא החומרה", אומר גורם בכיר בשירותי הכבאות. העירייה: "הנושא נבחן על ידי מחלקת רישוי עסקים והתובע העירוני, ובימים אלה נמצא בבחינה של פרקליטות המדינה"

פורסם בתאריך: 25.6.20 08:11

שירותי כבאות והצלה נתנו אתמול (רביעי) לחברת התחבורה הציבורית מטרופולין אישור להפעלת תחנת התדלוק בגז הפועלת בחניון האוטובוסים של החברה, לאחר שזו פעלה מזה למעלה משנה ללא רישיון עסק, כפי שנחשף לראשונה בצומת השרון.

נזכיר כי חניון מטרופולין הוקם כחניון לילה לאוטובוסים בחניית העפר הסמוכה לבתי העלמין מנוחה נכונה ופרדס חיים. רק בדיעבד נודע כי במקום פועלת תחנה ניידת לתדלוק בגז טבעי מבלי שהוסדר רישיון עסק להפעלתה. מבדיקת צומת השרון עולה כי מנהלי תחנת התדלוק בחניון מטרופולין קיבלו לפני כמה חודשים מכבאות והצלה לישראל את רשימת הדרישות שאותן הם אמורים למלא כדי לקבל את אישור הכבאות להפעלת העסק, לאחר סיור שנערך במקום על ידי צוות מתחנת כיבוי השרון בשיתוף עם אגף הגנה מאש במחוז מרכז ובנציבות הכבאות. המועד האחרון להסדרת הליקויים היה יום חמישי שעבר, ובסיור שקיימו הכבאים במקום ביום ראשון השבוע התברר שהליקויים תוקנו.

תושבים פעילים בעיר תהו כיצד יכול להיות שחניון האוטובוסים, שהוכשר על ידי החברה הכלכלית והעירייה, ועלול להוות סכנה בטיחותית, מתנהל מזה שנה בלי רישיון עסק ולטענתם כל האישורים היו אמורים להינתן מראש עוד לפני שהחלו לתדלק את האוטובוסים בחניון. לצומת השרון נודע כי במטרופולין טענו לאורך השנה האחרונה שהתחנה הניידת לא מצריכה אישורים, מכיוון שמדובר בנושא חדש שלא נבחן בעבר בשום מקום. בתגובת העירייה (ראו בסוף הידיעה), נמסר שהטענה עברה לבדיקת מחלקת רישוי עסקים בעירייה ולתובע העירוני ולאחרונה גם להמשך בדיקת הפרקליטות. גורמים בכירים ברשויות האכיפה אומרים לצומת השרון כי באם ימצא שטענות מטרופולין אינן נכונות תישקל הגשת כתב אישום.

גם בכבאות זועמים על התנהלות העירייה וחברת מטרופולין. טרם קבלת אישור הכבאות, שהתקבל כאמור רק אתמול, אמר גורם בכיר בכבאות: "הדברים נעשו במקום הזה באופן לא תקין. המקום אכן פועל ללא רישיון עסק ואנחנו מטפלים בעניין מול העירייה בשיא החומרה. גם רוחנו לא נוחה מהעניין". הגורם בכבאות הוסיף ואמר: "פעלנו באופן הכי תקיף בעניין הזה גם כדי להסדיר את האישורים של המקום וגם כדי לבחון אם הוא מהווה סכנה לציבור. נושא הגז הטבעי חדש במדינה ובמערך הכבאות. אנחנו עדיין לומדים את הנושא".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא פועלת בהתאם ועל פי כל חוק. הנושא נבחן על ידי מחלקת רישוי עסקים ועל ידי התובע העירוני, ובהמשך לבחינה המקיפה שנעשתה, נמצא הנושא בימים אלה בבחינה של פרקליטות המדינה".

ממטרופולין נמסר: "המקום פועל כחוק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר