חננאל דיב
חננאל דיב

חננאל דיב: "אני ראש עיריית עליה ואקח את הבחירות בהליכה"

עוד שבוע סוער בשכונת עלייה. יו"ר ועדת הבחירות פרש מתפקידו והעניינים מתחממים

פורסם בתאריך: 23.8.17 08:22

ישיבה גורלית התקיימה השבוע בעניין הבחירות לוועד השכונה בשיכון עלייה: בתום ישיבה סוערת, פרש מתפקידו יו"ר ועדת הבחירות, יאיר רדיע, שמונה לתפקידו על ידי הוועד היוזם את הבחירות בשכונה. יו"ר הוועד היוזם, שאלתי מדאוול, פרש גם הוא מתפקידו מסיבות אישיות.
הישיבה התקיימה בהשתתפות יו"ר ההסתדרות בכפר סבא שאול דור, לבקשת הועד היוזם יחד עם מי שמשמש בפועל כיו"ר השכונה בשנים האחרונות, חננאל דיב ויחד עם חברי הועד היוזם. בפגישה החליטו המשתתפים למנות ועדת בחירות חיצונית בהסכמה, במקום הועדה שבחרו חברי הועד היוזם.
מי שיעמוד בראשות ועדת הבחירות הוא עו"ד אייל ויטוס וחברי הועדה מלבדו הם עו"ד שחר יחזקאל ותושב השכונה גלעד גרדוס. בפתיחת הישיבה הציג חננאל דיב מכתב שכתב לדור, בו הוא טוען כי מינויו של יאיר רדיע, תושב השכונה, נעשה בחוסר סמכות ובניגוד עניינים משום שמי שמינה אותו הוא הועד היוזם של הבחירות בשכונה, שכזכור הכריז על עצמו כוועד הרשמי של השכונה עד לקיום הבחירות. בנוסף, טען דיב כי הועד שיוזם את הבחירות החתים את התושבים שלא בהתאם לנוהל, משום שלא ביקשו את מספר תעודות הזהות של החותמים. עוד טען כי חברי הועד היוזם פעילים של חבר המועצה, יובל לוי, טענה שנחתה נמרצות על ידי חברי הוועד היוזם. כאמור, במהלך הישיבה הגיעו הנוכחים להסכמות והוחלט על הקמת ועדת בחירות חיצונית. דור אמר כי מבחינתו חננאל דיב הוא יו"ר ועד השכונה הרשמי עד לקיום הבחירות.

שכונת עלייה. צילום עזרא לוי

שכונת עלייה. צילום עזרא לוי

"אני רוצה לברך את שאול דור שנענה לבקשה שלי, ושההסתדרות לקחה על עצמה לנהל את הבחירות בשכונה", אמר דיב. "אני מבחינתי ראש עיריית עליה ואני אקח את הבחירות בהליכה. אני אבחר על די התושבים ואצא בהכרזה שאני אמנה יו"ר שיהיה במקומי שימשיך את דרכי".
עו"ד יובל לוי אמר בתגובה: "אני משועשע ושמח מחדש שבכל פעם שצעדים דמוקרטיים זזים בכפר סבא אני מוגדר כאחראי יחיד להם. זה סימן בריא שההתחדשות בעיר מזוהה איתי. בשכונה יערכו בחירות עצמאיות. קבוצת הנבחרים תחליף אדם שמחזיק בתפקיד מאז מונה על ידי ראש העיר ורק צפוי שיהיו לו טענות כנגד הפלורליזם וחופש ההתארגנות. החבר'ה בעלייה עדיין אינם פעילים שלי ולצערי עוד לא הצטרפו לסיעת תפוח אבל בעקבות המלצת מר דיב, אפנה אליהם וגם אליו בהצעה להצטרף לסיעת תפוח".
יאיר רדיע אמר: "אנחנו הולכים לבחירות, כל מי שזכאי להציג מועמדות ושאותו תאשר ועדת הבחירות, יכול לרוץ לראשות הועד. אני התפטרתי מראשות ועדת הבחירות בשביל שיהיו שלום ואחווה בינינו. עשיתי זאת במטרה לקבל החלטה משותפת של כולנו בהסכמה על ועדת בחירות חיצונית כדי שלא יהיו טענות לאיש. אין לי שום קשר ליובל לוי, לא היה לי מעולם קשר אליו. אף אחד לא מנחה אותי ומה שמנחה אותי זה הרצון של הציבור שמבקש מנהיגות חדשה". רדיע, אומר כי הוא שוקל כעת, לאחר שפרש מועדת הבחירות, לרוץ בעצמו על ראשות הועד.
שאלתי מדאוול אמר: "אני פרשתי מראשות הועד היוזם, ואולי אני אחזור בי כי אני רוצה לתרום ולעשות למען השכונה. אני חושב שאתמודד לבחירות בשכונה. אני לא קשור ליובל לוי אנחנו קשורים לשכונה, אוהבים אותה, וכל ראש עיר שיהיה אני אפנה אליו ואבקש ממנו מה שהשכונה דורשת לא משנה מי הוא יהיה".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר