גאווה צילום אילן אסייג
צילום אילוסטרציה אילן אסייג

סגן ראש העיר: העירייה יוזמת השקת 'תעודת משפחה' שתקל על בני זוג מאותו המין לקבל שירותים עירוניים

"בסיטואציות שונות בני הזוג נדרשים להוכיח בכל פעם מחדש שהם משפחה. עכשיו הם יקבלו זכויות כמו כולם", אומר עילאי הרסגור-הנדין שמסביר איך זה בדיוק יעבוד. חברו לקואליציה איתן צנעני מהבית היהודי: "לא התקבלה שום החלטה כזאת בעירייה. זה ניסיון ציני ופסול לקבל כותרות על גבה של הקהילה הלה"טבית"

פורסם בתאריך: 22.6.20 15:05

סגן ראש העיר ויו"ר סיעת מרצ שבקואליציה במועצת העיר, עילאי הרסגור-הנדין, הכריז לפני שעה קלה בעמוד הפייסבוק שלו כי בקרוב עיריית כפר סבא תשיק תעודת משפחה עירונית. בפוסט הקצר שהעלה נכתב: "בעזרת תעודה זו, משפחות יוכלו להזדהות בפני מוסדות העירייה ולקבל את אותן זכויות של זוגות הרשומים כנשואים עם או בלי ילדים (בכפוף להוראות החוק). מעתה לא יהיה צורך בהסברים כמו של מי הילדים ומהי מהות הקשר בין ההורים, אלא פשוט להציג את התעודה. נודיע בהמשך על אופן קבלת התעודה והמסמכים הדרושים לצורך הנפקתה".

הרסגור, באיזה אופן התעודה תקל על המשפחות מול המנגנונים העירוניים?

"יש משפחות שגרות בעיר והן לא גבר ואישה נשואים עם ילדים אלא משפחות מסוגים שונים, כמו למשל בני זוג בפרק ב' בחיים שמביאים את הילדים שלהם מפרק א' וחיים יחד, או משפחות עם הורים מאותו המין. למרות שעיריית כפר סבא מתחשבת כשהמשפחות האלה פונות אליה בסיטואציות שונות והבעיות נפתרות גם עכשיו, לעיתים קרובות הם צריכים להוכיח בכל פעם מחדש שהם משפחה. עכשיו הבירוקרטיה תפחת והם יקבלו זכויות כמו כולם".

למשל?

"למשל בקבלת הנחה ברישום לחוגים. התעודה עצמה לא מקנה הנחה, אבל הנה דוגמה נפוצה: שני אחים רוצים להירשם לחוגים ויש הנחה להצטרפות אח שני. בסיטואציה הזו המשפחה תוכל לקבל הנחה בלי בעיה רק בהצגת התעודה, בלי שבכל פעם תצטרך להוכיח שמדובר באחים ממשפחה אחת. הרבה פעמים הסיטואציות האלה כרוכות באי נעימות כשבכל פעם מחדש הם צריכים להוכיח שמדובר בבני זוג ושהילדים הם של שניהם".

מה הפרוצדורה לקבלת התעודה?

"ההורים יחתמו על תצהיר ויקבלו תעודה שתקל עליהם, אם ברישום לחוגים או למשל בהזדהות בקבלת קהל בעירייה".

זה יעזור רק ברמה העירונית?

"כן".

וזה טעון אישור מועצה?

"זה לא טעון אישור מועצה".

אפילו לא הסכמה של חלק מסיעות הקואליציה?

"אנחנו לא באים ממקום של חיכוכים עם חברי מועצה. אנחנו רוצים לפשט תהליכים ולהפוך את השירות לידידותי יותר".

ובאיזה שלב זה עומד?

"אנחנו נמצאים במיפוי הסיטואציות השונות שבהן הכרטיס יוכל לסייע ולאחר מכן נציג רשימה של מסמכים ודרישות שבני הזוג והילדים צריכים לעמוד בהן".

מה למשל לגבי הרחבת השירות למשרד הפנים, הביטוח הלאומי ואולי קופות החולים שעובדים בעיר?

"כשאתה מציג את זה ככה, אני לא פוסל שיתוף פעולה עם מוסדות ממשלתיים בעניין הזה, אבל זה משהו שצריך ליזום. כרגע אנחנו משאירים את זה רלוונטי לשירותים העירוניים. אם נצליח בעתיד לעזור לתושבים בגופים חיצוניים מה טוב".

בחירות. עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

חברת מועצת העיר מהאופוזיציה, הדר לביא, אומרת לצומת השרון שלמיטב ידיעתה אין פער בקבלת שירותים עירוניים למשפחות להט"ביות. "כך ברישום לגנים לא נדרש להציג אף אישור משפחתי", היא מסבירה. "לעומת זאת, תקן שהוקצה לעובד סוציאלי לקהילה לא מומש, בית לקהילה לא נבנה. יש צעדים רבים לבצע לשיפור איכות החיים כאן ומוצע להנהגת העיר לעסוק בהם".

חבר המועצה מהקואליציה, יו"ר סיעת הבית היהודי, סגן וממלא מקום ראש העיר עו"ד איתן צנעני, מסר: "בדקתי עם הגורמים המוסמכים ולא התקבלה שום החלטה כזאת בעירייה. מדובר לטעמי בניסיון ציני ופסול מצד מר הרסגור לקבל כותרות על גבה של הקהילה הלה"טבית. מוצע למר הרסגור להתמקד יותר בעשייה ופחות בכותרות ריקות מתוכן".

הרסגור, רוצה להגיב על הטענות?

"יש כאלה שעושים ויש כאלה שכותבים בפייסבוק. אני מאמין בלעשות דברים ולקדם את כפר סבא. ההחלטה התקבלה יחד עם ראש העירייה רפי סער ואני לא מתכוון להיכנס לעימותים קואליציוניים בתקשורת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב כפר סבא

    משפחה תמיד תשאר אימא ואבא!
    מסכנים הילדים שמאולצים לחיות בעיוות הזה. איזה ערכי חיים הם מקבלים.

  2. לילית

    לכבוד תושב כפר סבא, איזה ערכי חיים הם מקבלים? נו פשוט מאוד שבולבול ובולבול זה משפחה… זה לא?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר