השטח שבו אמור לקום החניון ברחוב טשרניחובסקי. צילום באדיבות עיריית כפר סבא
השטח שבו אמור לקום החניון ברחוב טשרניחובסקי. צילום באדיבות עיריית כפר סבא

במקום חניון תת קרקעי וגן ציבורי: העירייה מתכננת להקים חניון עילי ברחוב טשרניחובסקי

ועדת המשנה לתכנון ובנייה אישרה הסדרת שטח פתוח ברחוב כחניון ציבורי עם 120 מקומות חניה. חבר הוועדה פנחס כהנא התנגד: "זה שינוי מהותי בתכנית"

פורסם בתאריך: 25.6.20 16:13

ועדת המשנה לתכנון ובנייה של כפר סבא החליטה בישיבתה ביום שני להסדיר חניון ציבורי בשטח פתוח שאינו סלול, ברחוב טשרניחובסקי 3, סמוך לשכונת ותיקים, בית המשפט וקאנטרי גלי השרון. מהעירייה נמסר שבשטח יסללו כ-120 חניות חדשות ויינטעו עצים. במקום, מסרה העירייה, אמורה לקום בעתיד אחת מתחנות קו הרכבת התחתית M1.

בעקבות בקשת חבר הוועדה, חבר המועצה פנחס כהנא, שהתנגד להקמת החניון, יובא הנושא לאישור מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. "כיום כל הכניסות לעיר אינן מחמיאות. בדרך בגין מצומת רעננה צפון נתקל הנכנס לעיר בחומת מפגע של פרסומות. מגרש החניה נשוא הבקשה בכניסה לעיר, אף הוא לא מחמיא לעיר", אומר כהנא, "במקום זה, בו יש ריכוז אמצעי תחבורה ציבורית הרב ביותר בעיר, רכבות, אוטובוסים, נתיב מהיר לעיר, אנחנו מתכננים מגרש חניה עילי, ובטווח הרחוק משטח עבודה למטרו, משטח שילווה אותנו שנים רבות. מתכנני מבנה המגורים באזור, באישור העירייה, תכננו במקום חניון תת קרקעי ומעליו פארק. זו כניסה נאותה לעיר. גם פתרון אדריכלי אחר, המשפר איכות החיים עירוני, היה מתקבל לדעתי. בניית חניון עילי במקום חניון תחתי וגן ציבורי מעל זו לא הקלה, זה שינוי מהותי בתכנית".

כהנא טען עוד כי "קשה להגיד שטענות התושבים נדונו בהרחבה וחלק מטענותיהם כפי שכתבו בהתנגדותם לדעתי לא הוצג בדיון. המתנגדים כחוק לתכנית לא ידעו על קיום הדיון וגם לא הוזמנו כמובן. לגרים באזור אין כלל שטחים מגוננים בקרבה. השטח המגונן שהיה צריך להיות מעל החניון היה צריך לשרת גם אותם. באי בית המשפט יכולים לחנות בחניונים באזור כמו בבית החולים, בצומת רעננה , בששת הימים וכמובן שיש תחבורה ציבורית".

ראש העירייה רפי סער אמר: "הקמת החניון הציבורי החדש היא חלק מהיערכות העירייה לבניית חניונים מוסדרים שישרתו את תושבות ותושבי העיר ובעלי עסקים, והוא מצטרף לחניון הנבנה בימים אלה ברחוב התוכנה לרווחת העסקים ובאי האזור, לחניון הנבנה ברחוב ירושלים ולחניונים נוספים המתוכננים בעיר, שיפתרו את מצוקת החניה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אילן הדר

    זבל של עירייה.
    שקרני ורמאים, עשו לו כל עבירה על החוק במטרה למדר את התושבים ולמנוע מהם כל התנגדות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר