חוף אכדיה. צילום עזרא לוי

סגן ראש העיר: בשבת יופעל שירות הסעות עירוני וחינמי מכפר סבא לחופי הרצליה

השאטלים העירוניים אמורים לסוע ממזרח העיר, דרך רחובות ויצמן וטשרניחובסקי והשכונה הירוקה ומשם להרצליה. ולמה השאטלים לא יגיעו לתל אביב? "השירות הותאם למצב החדש ולתקציב החדש", אומרים בסביבתו של סגן ראש העיר הרסגור-הנדין

פורסם בתאריך: 28.6.20 18:17

סגן ראש עיריית כפר סבא, ומחזיק תיק התחבורה מסיעת מרצ, עילאי הרסגור-הנדין, פרסם הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו פוסט לפיו בסוף השבוע הקרוב יצא לדרך שירות שאטלים עירוני בסופי שבוע, "כפר סבוס", נכון לעכשיו להרצליה בלבד.

בפוסט כתב: "בשבת הקרובה תושבי כפר סבא יוכלו להגיע להרצליה, לבלות לאורך החוף ולחזור בבטחה, ללא שימוש ברכב פרטי וחיפוש חניה. אני מודה שאני מתרגש. הנסיעות תוכננו במקור למצב אחר והיו אמורות להתחיל כבר לפני כמה חודשים, אך נדחו בעקבות התפרצות הקורונה. עשינו התאמות למצב החדש והשינויים בהרגלי הבילוי. הלו"ז שנפרסם בהמשך יהיה עבור נסיעות ההרצה. נתחיל באוטובוסים כל שעתיים (הלוך וחזור), החל מהשעה 8:00, ונתגבר את האוטובוסים בהתאם לביקוש. הנסיעה היא בחינם".

נזכיר כי שירות ההסעות העירוני היה אמור להתחיל לפני פסח ונדחה בשל התפרצות משבר הקורונה. בסביבתו של הרסגור-הנדין אומרים לצומת השרון כי השירות לא יגיע לתל אביב אלא רק להרצליה מפני ש"הותאם למצב החדש ולתקציב החדש, לכן הוחלט לבצע את הנסיעות להרצליה, שהיא מוקד ביקוש גדול".

באשר למסלול הנסיעה, בסיעה אומרים כי הוא טרם נסגר סופית. "אנחנו צריכים לסגור היום סופית את התחנות", נמסר, "בעיקרון יוצאים ממזרח העיר, אוספים נוסעים ברחובות ויצמן וטשרניחובסקי, עוברים בשכונה הירוקה ומשם להרצליה".

בישיבת מועצת העיר שלא מן המניין לאישור תקציב 2020 שהתקיימה ב-3 ביוני, שאל חבר מועצת העיר אמיר סילבר מסיעת "כפר סבא מתקדמת" את מנכ"ל העירייה איתי צחר היכן מופיע בתקציב סעיף מימון התחבורה הציבורית בשבת מכיוון לטענתו הסעיף "התאפס מהגרסה הקודמת של התקציב". צחר ענה: "לכשתהיה החלטה סופית ומדויקת אחרי עבודת בחינה… מן הסתם יהיה צריך להוציא את זה מסעיף תקציבי ספציפי שיהיה גלוי וידוע".

לאור זאת גורמים פוליטיים בעיר תוהים כיצד יכול להיות שפעילות התחבורה הציבורית בשבת מתחילה ללא שהמועצה הקצתה עבור הפעילות תקציב ברור כפי שהמנכ"ל התחייב לעשות.

בנוסף, עוד לפני פרוץ משבר הקורונה ביקש ראש העירייה רפי סער, להקים ועדה בראשות שני סגניו – הרסגור הנדין ודני הרוש, שהיו אמורים לגבש המלצות באשר לתחבורה הציבורית בשבת. המלצות אלה לא התפרסמו מעולם.

"הסעיף הספציפי הגלוי והידוע הוא תקציב הפעילות הפלורליסטית", אומר הרסגור-הנדין, "אנחנו לא מתעסקים בשמות של סעיפים בתקציב, אלא בעניין עצמו".

ומה עם ההמלצות שביקש ראש העיר לגבי התחבורה הציבורית בשבת?

"המלצות באשר לתחבורה הציבורית הועברו לראש העיר ולא פורסמו כיוון שמדובר בעבודה פנימית. המסלול השתנה בדרך בגלל שינוי התקציב. אנחנו מאמינים שהמסלול יהיה יעיל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר