אירית ואשר שחר. צילום עזרא לוי
אירית ואשר שחר. צילום עזרא לוי

הצעת חוק חדשה מחזירה את התקווה לאשר ואירית שחר שנאבקים להביא נכד מזרע בנם עמרי ז"ל

בני הזוג מכפר סבא מנהלים כבר שנים מאבק במדינה שמסרבת לבקשתם. ימים ספורים לאחר שציינו את יום השנה השמיני למותו, הצעת חוק של חברת הכנסת מהליכוד, מאי גולן, מחדשת את התקווה

פורסם בתאריך: 29.6.20 18:06

האם נמצא שביב של תקווה עבור ההורים השכולים אירית ואשר שחר מכפר סבא, ומשפחות נוספות בישראל שרוצות להביא ילדים מזרע בנם שהלך לעולמו במהלך שירותו הצבאי? הצעת חוק חדשה שמניחה על שולחן הכנסת חברת הכנסת מהליכוד, מאי גולן, עשויה להסדיר זאת.

"חברת הכנסת גולן שמעה אותי בראיון לקראת יום הזיכרון וביקשה את הנייד שלי", מספרת שחר לצומת השרון, "כשהיא יצרה איתי שקשר היא אמרה לי שהייתה בשוק כששמעה שלא הצלחנו לקבל את הסכמת המדינה לכך בבית המשפט, ושהיא רוצה לעזור לנו להגיש הצעת חוק. אמרתי לה שבעבר ניסו לסייע לנו רוויטל סוויד, עודד פורר ואסנת מרק ותמיד זה התמוסס בגלל אי היציבות השלטונית".

אירית ואשר שחר עלו לכותרות וקיבלו אהדה ציבורית גדולה לאחר שהמדינה סירבה לבקשתם להביא נכד מזרע בנם, סרן עמרי שחר ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים בגיל 25 במהלך שירותו הצבאי, לפני שמונה שנים, ב-27 ביוני 2012. בני הזוג ניהלו מאבק ציבורי ארוך, כולל בבתי משפט, בסיומו קיבל בית המשפט את עמדת המדינה בערעור והפך החלטה של בית משפט לענייני משפחה שאישר לבני הזוג להביא ילד ללא מעורבות של הורה ביולוגי, באמצעות תרומת ביצית של תורמת אנונימית. לאחר ההפסד בבית המשפט השניים עוד ניסו לגייס 100 אלף חתימות על עצומה שתקרא למדינה להיעתר לבקשתם, דבר שלא צלח בסופו של דבר.

סרן עמרי שחר ז"ל

סרן עמרי שחר ז"ל

לפני מספר שבועות פרסמה האם אירית פוסט בעמוד הפייסבוק שלה: "התקווה, השבר ושוב תקווה, עמרי שלי. היום לפני שבע שנים הגשנו בקשה לבית המשפט להמשכיות ממך ילד שלי. אחרי ארבע שנים זכינו במשפט. הנחת נמשכה זמן קצר, המדינה ערערה, הגענו לעליון והשופט מזוז סגר את הגולל על התקווה. היום, כשאנחנו מתקרבים ליום השנה השמיני, התקווה מרימה ראש שוב, בזכות הצעת חוק להמשכיות… מי ייתן והשנה תגיע פריצת הדרך המיוחלת להורים שאיבדו את היקר מכל לזכות בהמשכיות".

הצעת החוק החדשה נועדה להסדיר את המשכיותו של חייל שנספה במהלך שירותו הצבאי ולא הותיר אחריו צאצאים. על פי ההצעה "נספה חייל, יהיו רשאים בת זוגו או הוריו לבקש ליטול ממנו זרע בתוך 72 שעות מהמועד שבו נקבע מותו". הצעות חוק דומות הונחו בעבר על שולחן הכנסת ה-20 על ידי חברת הכנסת רויטל סוויד וקבוצת חברי כנסת.

לפי הצעת החוק, השימוש בזרע יעשה אם החייל שנספה הותיר הוראות בכתב שניתן לפעול על פיהן. במידה ולא עשה כך ולא הביע בחייו התנגדות מפורשת לנטילת זרעו או שימוש בו, רשאית בת זוגו להרות מזרעו או להפרות את ביציותיה בזרעו. אם הוא לא הביע התנגדות ואין לו בת זוג או שבת הזוג לא מעוניינת להתעבר מזרעו ואין לו ילדים, רשאי כל אחד מהוריו לפנות לבית המשפט לעשות שימוש בזרע לצורכי הפרייתה של אישה שאינה בת זוגו, או הפריית ביצית באמצעות הזרע לשם מציאת אם פונדקאית. את הילד שייולד לא יראו כיתום של הנספה.

"מדינת ישראל המוקירה את חייליה, חבה להם את האפשריות להמשכיות, אף במותם", אומרת ח"כ גולן, "זהו החוב המוסרי, הרגשי והערכי בה היא חבה למשפחות השכולות ששלחו את בניהם לצבא הגנה לישראל והם לא שבו לביתם בחיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר