עץ הקזוארינה הבוגר. צילום פרטי
עץ הקזוארינה הבוגר. צילום פרטי

הערר התקבל, העץ ניצל: תושבי גאולים הצליחו למנוע כריתת עץ ענק בכניסה לשכונה

פקיד היערות האזורי אישר את הכריתה לצורך סלילת פנייה ימינה לרחוב ויצמן במסגרת עבודות סלילת הנת"צ. אחרי ערר שהגישו התושבים הפך פקיד היערות הראשי את ההחלטה

פורסם בתאריך: 1.7.20 09:07

ועד שכנות גאולים בכפר סבא הצליח להציל מכריתה עץ קזוארינה בוגר שניצב בתוך חורשה קטנה בסמוך לאתר ההנצחה לחללי פעולת התגמול בקלקיליה, בכניסה לשכונה. בוועד ערערו על החלטת פקיד היערות האזורי, רמי דוידי, שאישר את בקשת עיריית כפר סבא. הבקשה הוגשה בטענה כי העץ מהווה סכנה בטיחותית לאור הכוונה לסלול כביש פנייה ימינה, בסמוך לעץ, במסגרת העבודות להקמת נתיב התחבורה הציבורית בעיר והעץ יפריע לפונים בכביש. פקיד היערות הראשי, סוהיל זיידן, קיבל בסופו של דבר את עמדת הוועד וביטל את רישיון הכריתה.

הכל החל כשתושבים מגאולים הבחינו בפעילות עובדים באזור היציאה מהשכונה. לשאלתם נאמר שעץ קזוארינה בוגר, המתנוסס לגובה רב, ייכרת בגלל שהוא מפריע לביצוע נתיב פניה ימינה לכיוון רחוב ויצמן. התושבים הביעו בפני הפועלים במקום את התנגדותם. יותר מאוחר התברר שאגרונום העירייה המליץ על הכריתה, והוגשה בקשה לפקיד היערות לכריתת העץ.

חבר מועצת העיר פנחס כהנא מספר שמדובר בקבוצת עצים מרשימים שעומדים בחורשה בסמוך לאתר ההנצחה וכי בגלל חפירה בעומק של 40 ס"מ ליד העץ, התבקשה בקשה לכריתה. התושבים התארגנו, ולאחר שהבינו שמשמר האילנות לא יגיש ערר, הגישו התושבים אייל ברגמן וגלעד אלעזר שני ערערים בעצמם ב-31 במאי. בעררים נכתב בין השאר כי העץ בריא חזק ורב שנים ומשמעותי מאוד בנוף. לטענתם אין שום הצדקה לכריתתו היות וניתן להסיט את המסלול העתידי של הכביש לעבר שטח פתוח. כמו כן צוין כי לאחרונה בעקבות עבודות בשטח, נכרתו הרבה מאוד עצים בסביבתו.

במקום בוצע סיור ופקיד היערות כתב בהחלטתו: "העץ מהווה חלק מקבוצת עצים בוגרים שלכולם מופע מרשים. במהלך הסיור הסביר האגרונום, נציג החברה הכלכלית, כי במסגרת פרויקט פיתוח בצומת ויצמן נערכו מספר שינויים גיאומטרים בשטח. עיריית כפר סבא מעוניינת כעת להסדיר נתיב פניה ימינה בצומת ולשם כך מבקשת לכרות את העץ…. נציגי העירייה טענו כי בעת ביצוע התקנת אבל שפה חדשה, יהיה צורך בחפירה ועל כן יש הכרח בכריתת העץ. לא הוצגו במהלך הסיור חלופות מקצועיות לעבודה מינימאלית בקרבת העץ שתאפשרנה את שימורו ואי פגיעה בשורשיו".

זיידן ביטל את הרישיון לכריתת העץ וכתב כי כל עבודות הבנייה והפיתוח בסמוך לעץ תעשנה בליווי אגרונום מומחה. כולל כל המגבלות הנוגעות לעבודה בקרבת עצים בוגרים, כולל מפרטי שימור כנדרש. לסיום הוסיף כי "פגיעה בעצים ללא היתר, מהווה עבירה פלילית".

כהנא: "זה אחד המקרים הבודדים בעיר שתושבים, ולא במסגרת משמר האילנות, הגישו ערר כנגד כוונה לכרות עץ בוגר. זו זכותם. תמכתי במניעת הכריתה וגם השתתפתי במפגש עם פקיד היערות. כל הכבוד לתושבים. מקווה שהשילוט שיוצב ליד עץ או קבוצת עצים המיועדים לכריתה, יביא לערנות ואני קורא לתושבים להצטרף למשמר האילנות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר