תשריט הדיפו המתוכנן לקום מצפון לשכונה הירוקה
תשריט הדיפו המתוכנן לקום מצפון לשכונה הירוקה

המאבק נגד הדיפו: תושבי הירוקה יגיעו היום לישיבת המועצה וידרשו תשובות

פעילים במאבק טוענים שהם מקבלים מסרים סותרים. ראש העירייה רפי סער אמר שידרוש את העתקת הדיפו לאזור התעשייה המזרחי. הדר לביא מציגה פרוטוקול של הות"ל מ-2019 ודורשת שקיפות מהעירייה מול התושבים

פורסם בתאריך: 1.7.20 18:24

תושבים בשכונה הירוקה בכפר סבא מתכוונים להגיע הערב, בשעה 19:00, לישיבת מועצת העיר שתתקיים באולם הספורט בבית ספיר, בעקבות קריאת ועד הפעולה הנאבק נגד הקמתו המתוכננת מצפון לשכונה של ה"דיפו" – מוסך לאחסנה, טיפול ותחזוקה של רכבות וקרוניות של קו המטרו M1. בישיבה אמורה לעלות לדיון הצעתה לסדר של חברת סיעת האופוזיציה "כפר סבא מתקדמת" הדר לביא, ובה דרישה מהעירייה לחשוף בפני התושבים תכתובות שהיו בין העירייה לות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) לפני 15 באפריל 2019, אז התקיים דיון בות"ל ממנו עולה לכאורה שהעירייה ידעה כבר אז על הכוונה להעתיק את הדיפו משטחה של רעננה לשטחה של כפר סבא.

נציין שהעירייה התכוונה לסגור את הישיבה לקהל בנימוק של תקנות שעת חירום לנגיף הקורונה, האוסרות על התקהלות של יותר מ-50 אנשים במבנה, אך חזרה בה בעקבות פניית לביא ליועץ המשפטי של העירייה עו"ד אלון בן זקן וקהל יוכל להכנס לישיבה תחת המגבלות.

בהצעה לסדר שהגישה לביא נכתב: "לפני כחודש נודע לראשונה להבנתנו על שינויים בתכנון קו המטרו והדיפו בצפון כפר סבא. בישיבת המועצה ביוני 2020 הסביר מנכ"ל העירייה כי התכנון כדיפו היה מתחילת התכנון, וכי העירייה עודכנה בשינויים המתוכננים בקו כשבוע בלבד לפני הדיון בות"ל. מתמלול הדיון בות"ל עולה כי כאשר המהנדסת מודה על העברת הדיפו מרעננה, יו"ר הות"ל מסביר שכפר סבא ביקשה את הסטה זו. להבנתו, הפער בין גרסת העריייה לבין המסמכים מעורר חוסר אמון בין התושבים לראש העירייה ולעירייה. כדי לעורר את האמון של התושבים מציעים החלטה: העירייה תשתף את התושבים ואת מועצת העיר בתכתובות שהיו בנושא לפני אפריל 2019".

הדר לביא

הדר לביא

בפוסט שהעלתה לביא אתמול לפייסבוק היא צירפה עמוד מדיון בות"ל שהתקיים ב-15 באפריל 2019, ובו מצוטטת מהנדסת העיר עליזה זיידלר-גרנות כאילו ידעה לכאורה על הכוונה להזיז את הדיפו לצדו השני של כביש 4 מאזור רעננה לשטח מצפון לכפר סבא. "אני אתחיל בעצם מהנושא של הדיפו ברעננה, אני גם שמחה ומודה שהזזתם אותו ובאותה הזדמנות מבקשת גם תחנה. אין לנו מניעה ואין בעיה", מצוטטת זיידלר-גרנות.

יו"ר הות"ל דאז, זאב בילסקי אמר: "הזזנו אותו בגלל כפר סבא".

זיידלר-גרנות השיבה: "מעולה".

ביילסקי הוסיף: "לא היה שום דבר".

זיידלר-גרנות: "מעולה, ואנחנו זקוקים לו, אבל לא בתור דיפו, אלא בתור תחנה. אין מניעה שהיא תהיה גם תחנה עילית כדי לשרת את כל אזור התעסוקה הצפוני שלנו, שכרגע יש לו התניות תחבורתיות מאוד קשות ואנחנו יש לנו קושי להוציא אותו לפועל…".

אחד ממובילי מאבק התושבים נגד הקמת הדיפו אומר לצומת השרון: "נגיע לישיבת המועצה בכפר סבא. לנציגי השכונה הירוקה יש חמש דקות להציג את דבריהם ויש לנו הרבה שאלות לגבי תוכניות וניירת שאנחנו לא מקבלים. ראש העירייה הודיע עכשיו שהוא מתנגד לדיפו במתכונתו הנוכחית, אנחנו שומעים מסרים סותרים כל הזמן ואנחנו בחוסר אמון מול הקואליציה בכפר סבא. תהיה נוכחות שלנו. ההפגנה הגדולה תגיע, אבל לא עכשיו".

במקביל, בהודעה לתקשורת שפרסמה היום נכתב כי העירייה דורשת את הקמת הדיפו אך ורק סמוך לאזור התעשיה כ"ס 50, במזרח העיר, ליד כביש 6, ולא בשום מקום אחר. "אנו דורשים את העברתו סמוך לאזור התעשייה המזרחי על מנת למנוע מפגעי קרינה, רעש, זיהום אוויר ועוד", נכתב בהודעה בשם ראש העירייה סער, "נפעל בנושא בכל האמצעים העומדים לרשותנו בנושא, כשרק טובת תושבות ותושבי העיר עומדת לנגד עינינו. אני מתנגד לתכנון הנוכחי ומתכוון לנהל מאבק ציבורי ומשפטי למען העיר כפר סבא בנושא. דרישתנו פשוטה: להרחיק הדיפו משכונות המגורים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הדר ייוקש

    שחררו אותנו מהודעות הקמפיין שלכם, שאי אפשר למחוק, לחסום או להגיב. חוצפה. אתם צשיגים אץ ההיפך. בא לי לתמוך בהקמת התחנה באמצע הפארק בירוקה. חצופים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר