סגן י' . צילום דובר צה"ל
סגן י' . צילום דובר צה"ל

סיבה כפולה למסיבה: סגן י' מכפר סבא מסיים קורס מכונאים מוטסים, ויש גם חתונה באופק

סגן י', בן 27, יסיים בשבוע הבא את הקורס היוקרתי שבו מוכשרים הלוחמים להיות חלק מצוות האוויר במסוקי סער. בחודש הבא הוא יתחתן עם בת זוגו, גם היא אשת קבע בחיל האוויר

פורסם בתאריך: 2.7.20 12:29

בתום שמונה חודשים מתישים ואינטנסיביים יסיים ביום שני הבא תושב כפר סבא, סגן י', בן 27, את קורס מכונאי מוטס מספר 44 של חיל האוויר.

מכונאי מוטס הוא חלק מצוות האוויר במסוקי סער, מלבד הקברניט וטייס המשנה, והוא מפקד תא המטען של מסוק הסער. הוא אחראי על הפעלת מערכות המשימה, תפעול תא המטען והמערכות בתא הטייס, זיהוי תקלות וסיווגן תוך כדי טיסה, ובנוסף אחראי על העמסת, הושבת והורדת לוחמים, נוסעים או פצועים אל המסוק וממנו, ומסייע לצוות בהכנת משטחי נחיתה.

י', בעל תעודת הנדסאי אלקטרוניקה, התגייס בינואר 2014 למערך הטכני של חיל האוויר ושובץ בטייסת 193 שברמת דוד, שם שירת שנתיים וחצי כראש צוות. לאחר מכן יצא לקורס קצינים והגיע לטייסת 114 כקצין מערכות. בהמשך החליט לצאת לקורס המכונאים המוטסים. "כקצין אתה משפיע על רמה פיקודית אבל כמכונאי מוטס אתה עושה פעילויות מבצעיות שאי אפשר לדבר עליהן וזה נותן הרבה סיפוק אישי", הוא מספר מדוע בחר לצאת לקורס מכונאים מוטסים, "זה תחום שתמיד משך אותי ואני גאה לעשות מה שאני עושה ולסיים את הקורס".

הוא מוסיף שמבחינה חברתית, למרות פער הגילאים בינו לבין החניכים האחרים, היו כולם מגובשים ונרתמו לסייע אחד לשני. "מוסריות הלחימה של חיל האוויר היא גבוהה, ובקורס זה מורגש", הוא מוסיף, "אנחנו לוחמים מהיום הראשון בקורס וככה מתייחסים אלינו. חשוב לי להעביר את המסר שאם רוצים מספיק, אז חשוב להילחם כדי להגיע למטרות שקבעת לעצמך".

לי' יש עוד סיבה למסיבה: בחודש הבא הוא עתיד להתחתן עם זוגתו ל', אשת קבע ביחידת אחזקה אווירית (יא"א) בבסיס תל נוף. השניים הכירו במהלך שירותם הסדיר בבסיס רמת דוד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר