השטחים החקלאיים של ניר אליהו. צילום זאב שטרן
השטחים החקלאיים של ניר אליהו. צילום זאב שטרן

רפי סער רוצה להעביר את הדיפו לאיזור ניר אליהו, אבל יש מתנגדים נחרצים

ראש עיריית כפר סבא רוצה להעביר את הדיפו מעורר המחלוקת מהשטח שסמוך לשכונה הירוקה לשטח ממזרח לעיר, סמוך לקיבוץ ניר אליהו. במועצה האזורית דרום השרון מתנגדים, וגם בקיבוץ. סער: "נציע מספר שטחים שם, שטחים פנויים, גדולים ולא מעובדים וזה הפתרון הטוב"

פורסם בתאריך: 3.7.20 08:45

ראשת המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, ומזכיר קיבוץ ניר אליהו רון עציוני, מתנגדים נחרצות לכוונת ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, להעביר את הדיפו – מוסך לאחסנה, טיפול ותחזוקה של רכבות וקרוניות של קו המטרו M1, משטחים הסמוכים לשכונה הירוקה אל שטחים ממזרח לכפר סבא, סמוך לקיבוץ.
הדיפו, נזכיר, מתוכנן לקום על שטחי המועצה האזורית דרום השרון, צמוד לשכונה הירוקה ולמושב גן חיים. סער מבקש להעביר אותו אל שטחים במזרח העיר, במשולש שבין קיבוץ ניר אליהו, אזור התעשייה כ"ס 50 ובסמוך לכביש 6.

ביום רביעי הודיע סער לראשונה, בהודעה לתקשורת, כי בכוונתו לקדם את העברת הדיפו לשטחים במזרח כפר סבא, והדברים קיבלו תוקף בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי בערב שבה נערך דיון בנושא. מהנדסת העיר עליזה זיידלר-גרנות הופיעה, לראשונה מאז נכנסה לתפקיד, מול מועצת העיר ואמרה בדיון כי עברה שנה וחצי מאז פורסמה הכוונה לבנות דיפו. "הדיפו הזה היה במקום מרוחק, ליד אזור התעשייה קניאל ולא קרוב למבני מגורים", אמרה, "על כך בירכתי משום שחשבתי שטוב שתהיה לשכונה הירוקה תחנת מטרו. עיריית כפר סבא היא היחידה ששמה במערכת GIS את התוכניות, פחות מחודש מאז שפורסמו באתר הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות, א"א). לא שמענו מילה וחצי ממישהו. זה גם פורסם בעיתונות והכרזנו על כך בוועדת משנה. אין מישהו שלא ידע שיש מטרו. מכיוון ששנה וחצי לא פנו אלינו ידענו שהוא נכון וטוב. תחנת המטרו מעלה את ערכי הקרקע. חשבנו שזה נכון טוב וירוק. ב-20 במאי השנה, בפעם הראשונה, יותר נכון שבוע לפני זה, הציגו בפעם הראשונה את הרעיון שהדיפו יהיה באופן הזה (מציגה במפה). ראינו ונחרדנו. גם אנחנו חשבנו שזה מפלצתי, לא מתאים וקרוב מדי. הייתי המומה ולא ידעתי מה אני רואה. ביקשתי מסמכים מפורטים. האם זה מבנה עילי או תת קרקעי? עד ל-20 במאי, שזה היום שבו פרסם הות"ל את המסמכים המפורטים, לא ראיתי תוכנית ולא קיבלתי דבר להתייחס אליו".

המהנדסת חשפה בדיון במועצה כי מאז שטחו של הדיפו הוקטן באופן יחסי לעומת זה שהיו אמורים לדון עליו בות"ל, ב-27 במאי, בדיון שבסופו של דבר בוטל. "הפלא ופלא, תוך ימים הצליחו להגיע לדיפו קטן יותר", אמרה, "ואז הבנו שיש על מה לדבר. אפשר להגיע להסכמה. אנחנו גם סבורים כמוכם שזה גדול מדי וקרוב מדי, אבל סבורים שצריכה להיות תחנה מצפון לשכונות הירוקות. מי שחושב שיכולה להיות תחנה בלי דיפו טועה ומטעה. הלוואי שאפשר היה".

כעת התייחסה להזזת הדיפו מזרחה: "לקחנו את התוכניות שלהם, עם החלופות שהם הציגו, שמנו אותן בהמשך הקו של כפר סבא. כאן זה ניר אליהו (מצביעה על המפה). אני מניחה שגם להם יהיה מה לומר. יש כאן מקורות מים וכאן זה מסדרון אקולוגי. ננסה ונבקש. יש לנו אינטרס שזה יעבור לכאן. האינטרס שלנו כפול כי אנחנו חושבים שצריכה להיות כאן עוד תחנה בעיר".

סער אמר: "המטרו אמור להגיע למערב ולמזרח. הקו עובר לאורך העיר במספר תחנות, עד אזור התעשייה ועד למחלף אייל ומזרחה. הבקשה שלנו חד משמעית – להעביר אותו בסמוך לניר אליהו. לכפר סבא אין שטח, זה יוקם על דרום השרון. זה ברור להם וגם ראשת המועצה (אושרת גני גונן, א"א) אומרת שיש מקומות שהיא יכולה לחיות עם זה. לא בגן חיים. במזרח כפר סבא זה שטח הרבה יותר פתוח ופחות מעובד, קרוב ליישובי הכוכבים שזה חשוב מבחינה מדינית. לכן נדרוש ממוסדות התכנון להעביר את הדיפו לשם. המשחק הוא לא רק תכנוני. הוא גם משפטי, ציבורי, כלכלי ופוליטי. נצטרך לפעול מול שרי הממשלה. אנחנו בקשר עם מירי רגב שרת התחבורה. נביא אותה לכאן, נדון עם מנכ"ל נ.ת.ע, עם מנכ"ל משרד התחבורה ועם מנכ"ל נתיבי ישראל. נעשה מעשה גדול. אזור השרון לא נהנה לאורך הרבה שנים מהתחבורה ההיקפית. שכחו אותנו. יש אזורים בצפון עם פיתוח מסיבי. גם בדרום. ביהודה ושומרון רואים השקעה. אנחנו נשכחנו. יש את בועת תל אביב והמטרופולין הוא סביבו. אזור גוש דן סוחף אליו את הנושא התחבורתי. הקמנו גוש של ראשי ערים שהאינטרס המשותף שלנו הוא ברמת הכבישים והסעת ההמונים".

כאמור, לא בניר אליהו ולא במועצה האזורית דרום השרון מסכימים להעברת הדיפו לאזור הזה. "קודם כל אנחנו מתנגדים", אומר מזכיר קיבוץ ניר אליהו, רון עציוני. "אנחנו לא מכירים את התוכנית ואף אחד לא הציג אותה בפנינו. לאחרונה ניהלתי שיחה עם ראשת המועצה וביקשתי פגישה מסודרת כדי להבין מה התוואי ומה זה אומר מבחינתנו. אני מתנגד גם לשיטה ולשליפה. זה שעיריית כפר סבא רוצה להעביר, זה טוב ויפה. אני, למשל, רוצה להעביר את זה לחלל. לא עובדים בצורה כזו. אלו מלחמות אגו. אם אתם רוצים להציג תוואי חלופי צריך לדון בהשלכות של זה, הציבוריות והאקולוגיות. כשיציגו, נלמד את הנושא ונראה מה קורה. יש מסדרון אקולוגי באזור ולא ניתן להעביר בו שום דבר. אולי סער חושב שאנחנו החצר האחורית שלו. אני מבטיח לרתום את המועצה להתנגדות. לא עושים בשום אופן דברים באופן חד צדדי. חוץ מזה הוא לא מחליט, הות"ל צריכה לאשר את זה, חברת נ.ת.ע צריכה לאשר את זה. סער כנראה עושה את זה כדי לרצות את הבוחרים שלו בכפר סבא. אני מתנגד לדרך ולכל חלופה. גם ראשת המועצה אמרה לי שהיא מתנגדת לחלופה הזאת – ואתה יכול לכתוב את זה".

אושרת גני גונן, הדברים לא תואמו איתך?

"לא בקרבת ניר אליהו. אנחנו עובדים על תוכנית שהדיפו יהיה באזור התעשייה כ"ס 50. מבחינתנו יש יתרון בכך שהדיפו יהיה קרוב למסילת הרכבת המזרחית. בשום פנים ואופן לא נאשר את הקמת הדיפו סמוך לניר אליהו. אין מצב שאסכים לזה. החלופה שאני מקדמת, ולמיטב הבנתי גם בכפר סבא היו שותפים לה, היא צמודה לכביש שש ולאזורי התעסוקה. חד משמעית לא אצמיד את הדיפו במקום לגן חיים לניר אליהו. לא אעביר אותו לישוב אחר. מצדי שיחזירו את זה לתוכנית המקורית סמוך לרעננה".

רפי סער, בניר אליהו לא אוהבים את התוכניות שלך.

"לא ישאלו אותם. הדיפו יכול להיות במגרש מרוחק מהם. אנחנו נציע מספר שטחים שיש שם, שטחים פנויים, גדולים ולא מעובדים וזה הפתרון הטוב. בסוף אף אחד לא רוצה את זה בסמוך אליו".

אז אתה אומר שזה לא יהיה בסמוך לניר אליהו?

"זה מה שאמרתי? אני אומר שהשטחים שאנחנו מציעים יהיו בסמוך לניר אליהו, בצד של כ"ס 50 בסמוך לכביש 6. אנחנו בתהליך עבודה. זו החלטה תכנונית שנתמודד מולה".

גם גני גונן אומרת זה לא יהיה.

"אז שתגיד איפה כן. באזור של השכונה הירוקה זה לא יהיה וגם על זה אנחנו מסכימים. זה ברור לשנינו. בכל מקרה, אלו תהליכים שלוקחים שנים. זה לא קורה מחר בבוקר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ציון

    נראה הרבה יותר הגיוני המיקום ליד כביש 6 מאשר ליד הירוקה
    הבעיה שגם כאן יש הרבה פוליטיקה
    ומי זה בכלל מזכיר ניר אליהו? מי בכלל שואל אותו?

  2. אזרח

    בבודפשט נסעתי על מטרו שיצאה מהמנהרה לנמפלב קרקע ואז תחנה אחרונה שלצידה יש דיפו בין הבתים, זאז מה הכי שלכם כאן? שם לא בוכים, כאן בוכים.
    הרכבות שקטות ולא רועשות כי הן על חשמל, וגם לא מזהמות.

  3. שגיא

    ראש העיר סתם מנסה לעשות גלים שישמעו אותו, שיטפל בבעיות של העיר שנראת כמו פח, במיוחד רחוב ויצמן

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר