צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מפגע ריחות הלולים: התקיים דיון ראשון על חריגות הבנייה, התושבים שוקלים הגשת תביעה אזרחית

בא כוחו של בעל המשק בצופית אומר לצומת השרון כי על התושבים משכונות האוניברסיטה וגני השרון לנסות ולהגיע איתו להסדר. אחד מראשי המאבק אומר: "התושבים ממשיכים לסבול. אני מוכן לעזור לבעל המשק בכל פרוצדורה שצריך למען סגירת הלול"

פורסם בתאריך: 5.7.20 08:50

ראשי המאבק משכונות האוניברסיטה וגני השרון בכפר סבא החלו לגייס כסף, באמצעות אפליקציית פייבוקס, להגשת תביעה אזרחית נגד בעל המשק ממושב צופית, פיני יעקובובסקי, שלולים שבבעלותו גורמים לטענתם למפגעי ריחות קשים בשכונה. על הכוונה להגיש תביעה אזרחית נגד יעקובובסקי נודע בתום דיון שהתקיים בעניינו ביום חמישי בבית משפט השלום בכפר סבא, לאחר שהוגש נגדו במאי 2019 כתב אישום על שורת חריגות בנייה לכאורה במשק, ובהן גם הקמת מאות מ"ר של סככות ששימשו כלולים ומרכול ללא היתר.

הדיון הראשון נקבע לדצמבר בשנה שעברה אך נדחה מאז. לדיון ביום חמישי לא הגיע יעקובובסקי אלא רק בא כוחו, עו"ד גדעון בן אור, מפאת גילו המתקרב ל-80 ובשל הסיכון שיידבק בקורונה. עו"ד בן אור טען בדיון כי השימושים לחקלאות מותרים וכי מדובר במבני חממה וביקש להעביר את הדיון לשלב הוכחות. לטענתו, הסיבה לפתיחת התיק נגש יעקובובסקי היא התפתחות העיר כפר סבא לכיוונו ותלונות שהגיעו מתושבים שקנו שם דירות בשנים האחרונות. בכל מקרה, הוא טוען שלא מדובר בלולים אלא בחווה לגידול פטם ושיש לזכות את יעקובובסקי לפחות בחלק מהאישומים נגדו.

בן אור לצומת השרון: "השכנים קנו קרקע ליד לול ופתאום הלול לא מתאים להם. הם יכלו לא לקנות שם את הקרקע. מטבע הדברים עניינו של יעקובבוסקי לא מעניין אותם, הם דואגים לעצמם, אבל גם לו יש זכויות. אפשר לומר לבן אדם 'תפסיק לגדל לולים שגידלת 60 שנה'. להציע לו פיצויים ועזרה במציאת מקור פרנסה חלופי. אבל במקום זה מנסים לתת לו פטיש של עשרה קילו על הראש ואומרים לו שישמידו אותו כלכלית. זו אופציה זולה. הם לא סופרים אותו בכלל. הדרך הנכונה אם משהו מפריע לך עם שכן זה להגיע להסדר. מנסים להפעיל הליכי אכיפה אגרסיביים במקום. ודאי שהוא יתנגד בכל דרך. ערים משתנות ומשנות את צביונן. אבל אתה לא יכול לומר לבן אדם 'קום, לך, מי אתה בכלל'".

אבל בכל זאת, עיר צריכה לגדול והתושבים טוענין שהריחות בלתי נסבלים.

"אני מסכים. זה קורה שאזור משנה את צביונו, אבל גם כשאתה רוצה להיפטר מאדם כזה יש דרכים. מאיימים בצווי הריסה בלי לשלם שקל. זו שיטה לא מכובדת. כוועד תושבים הייתי אומר למר יעקובובסקי, בוא נאבק יחד במשותף במועצה האזורית במשותף כדי שתקבל פיצוי הולם. אבל במקום זה הם לעומתיים נגדו. הוא לא יכול להישאר באוויר תלוי בלי כלום, עם אפס פרנסה".

אחד מראשי מאבק התושבים, אבי מוגרבי, שנכח בדיון אמר לצומת השרון: "נכחתי בפתיחת משפטו מר יעקובובסקי שכפר בחלק מכתב האישום. לצערי הוא עצמו לא נכח בדיון אך לטענת עורך דינו כלל לא מדובר בלולים אלא חוות לולי פטם. אין לי ספק שכל רצונו הוא למשוך זמן, אך אני מזכיר שהלולים נמצאים תחת צו הריסה. התושבים ממשיכים לסבול מהמפגע הנורא ועם זאת אני מאמין שבית המשפט לא יאפשר למר יעקובובסקי להתעלל בהם כך. בנוסף, נשקול להגיש גם תביעה אזרחית ולבקש צו מניעה להפעלת הלולים. באשר לדברים של עו"ד בר אור, אמרתי לפיני שאני מוכן ללכת ולעזור לו בכל פרוצדורה שצריך למען סגירת הלול".

בסופה של הקראת כתב האישום נקבע דיון להוכחות ל-24 בספטמבר, דיון אליו מחוייב יעקובובסקי להגיע.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר