חדר הכושר ספייס בכפר סבא. צילום - רשת מועדוני הכושר Space
חדר הכושר ספייס בכפר סבא. צילום - רשת מועדוני הכושר Space

השוטרים סגרו את חדר הכושר בכפר סבא אבל הבעלים לא מתכוונים לוותר: "נשאר פתוחים"

חיים פרנקל, הבעלים ומנכ"ל רשת מועדוני הכושר ספייס: "עד לרגע זה לא קיבלנו את הצו שמורה שמותר לסגור אותנו. אלו פייק צווים. אי אפשר לקבל החלטה בממשלה ולא בכנסת"

פורסם בתאריך: 8.7.20 07:52

משטרת ישראל סגרה אתמול (שלישי) את הסניף המקומי בכפר סבא של רשת מועדוני הכושר ספייס ונתנה אזהרה לבעלים. ברשת נענו לדרישת המשטרה ואולם בכוונתם לפתוח היום (רביעי) את הסניף מחדש לפעילות, זאת למרות שהנחיות הממשלה לפיהן מכוני כושר אינם מורשים לפעול נכנסו לתוקף. הסניף בהרצליה לעומת זאת ממשיך לעבוד ולא נסגר עדיין וברשת אין כל כוונה לעשות זאת כל עוד במשטרה לא יאכפו זאת.

נסביר כי ההגבלות נכנסו לתוקף למרות שלא כולן אושרו בוועדת הקורונה, מאחר והממשלה החליטה שהנחיות החירום ייכנסו לתוקף גם מבלי לקבל את אישור הכנסת. יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון ביקשה לראות נתונים לפיהם כמה נדבקים היו בחדרי הכושר, בבריכות ובמסעדות. אם תחליט, בסמכותה שלא לאשר היום את הצו הממשלתי בתחום הזה. "נבקש לשמוע את הנתוני ההדבקה בכלל המקומות אותם הגבילו וכן נבקש למצוא את ההגיון מאחורי ההגבלות החדשות", אמרה ח"כ שאשא ביטון בוועדה. "אם הדברים לא יהיו ברורים אנחנו לא נוכל לאשר את הצו".

חיים פרנקל, הבעלים ומנכ"ל רשת מועדוני הכושר אמר לצומת השרון: "עד לרגע זה לא קיבלנו את הצו שמורה שמותר לסגור אותנו. לצערי הגיעו אלינו שוטרים אחרי השעה 14:00 אתמול בצהריים לסניף בכפר סבא ודרשו לפנות את המקום. אתמול השתתפנו בדיון חירום בוועדת הקורונה. הוועדה שלקחתי בה חלק החליטה לא לקבל את הצו וקראה לנציגי משרד הבריאות והמל"ל ודרשה לקבל נתונים. אלו פייק צווים. אי אפשר לקבל החלטה בממשלה ולא בכנסת. אנחנו עסק שיודע לנטר את הלקוחות ומשרד הבריאות רק מחמיאים לנו. אנחנו יודעים לומר מי היה ואיפה ולהכניס אותו לבידוד אם צריך. התחלואה אצלנו נמצאת בירידה. משרד הבריאות עצמו אומר שחדרי הכושר הם לא הבעיה. הם עצמם פרסמו נתון של כמעט אפס הדבקות. ההחלטה שגויה ואני שמח שוועדת הקורונה ביצעה דיון ענייני. עד שיגיעו הנתונים אנחנו נשאר פתוחים ואני מקווה שגם לאחר שהנתונים יתקבלו יחליטו שאנחנו פתוחים. היום בבוקר נפתח את כל הסניפים שלנו והשוטרים יצטרכו לעמוד בחוק".

ביום שני קרא ועד הפעולה של פורום חדרי הכושר לחבריו לא להישמע להנחיות הממשלה שפורסמו ולפתוח את חדרי הכושר, חדרי האימון והסטודיו כרגיל. אתמול בערב נכתב בעמוד הפייסבוק של המועדון: "לקוחות יקרים , אנחנו נדהמים מהפרסומים בתקשורת על החלטת הממשלה לסגירת המועדונים. למרות שלא קיבלנו תקנות סופיות ועד עכשיו לא יצרו איתנו קשר אנחנו נאלצים לסגור את המועדון בעקבות משטרה שהגיעה למקום. חשוב לנו לציין שאין שום נתון שמועדוני הכושר גורמים לעלייה בתחלואה (להפך יש מחקרים שמציגים שאין סכנה). עדכונים לגבי הקפאות בתקופה הזו יעלו בהמשך".

בפוסט אחר שנכתב מוקדם יותר טענו בחדר הכושר שהחלטות ממשלת ישראל אינן ברורות ואף פרסמו טלפונים ניידים של שר הבריאות, סגנו ומנכ"ל המשרד, של שר הספורט ושל לשכת מנכ"ל ראש הממשלה. "אם חשובה לכם הבריאות שלכם, התקשרו למקבלי ההחלטות ותדרשו תשובות לשאלות", נכתב. "איך יכול להיות שהבריכות בבתי המלון נשארות פתוחות ובמועדוני הכושר סגורות. איך יכול להיות שסטודיו פרטי קטן נשאר פתוח אבל את הסטודיו במועדון הכושר המרווח דורשים לסגור. הנתונים הסטטיסטיים מלמדים על כך שמועדוני הכושר הם לא חלק משרשרת ההדבקה בנגיף הקורונה, ובכל זאת בכל פעם מחדש הם אלה שסופגים את המכה הכי קשה – ונסגרים ראשונים. אז למה סוגרים?".

אחת המתאמנות בחדר הכושר בכפר סבא אומרת: "כל חדרי הכושר איבדו אלפי מנויים בגלל הסגר של הגל הראשון ואחרי שהחליטו לפתוח מחדש הם עשו מלא התאמות במלא כסף, עשו מחיצות, הגבירו ניקיון, שמו מדבקות על הרצפה והגבילו מקומות ועשו הכל כדי לשמור על התו הסגול והם באמת עשו עבודה מדהימה. אני וחברים שלי שמחנו לחזור להתאמן. ועכשיו, פתאום החליטו לסגור שוב. זו בעיניי עוד אחת מההחלטות התמוהות של משרד הבריאות שלנו. חדרי הכושר סומנו בצבע צהוב ברמת הסיכון להדבקה בקורונה – שזה הכי פחות מדבק. בתי הכנסת לעומת זאת סומנו באדום – שזה הכי מדבק. בתי הכנסת נפתחו וחדרי הכושר נסגרו. למה? ברור שזה הכל ממניעים פוליטיים. לא ברור מאיפה ההחלטות ההזויות האלה. זה מרגיש לי שהממשלה מנותקת".

מתעמל אחר אומר: "עד שלא תהיה פה התנגדות כלל אזרחית לסגר, אז בממשלה ימשיכו לעשות מה שיתחשק להם. אני חלילה לא מעודד מרי אזרחי – אבל כשיש קבוצות עם כוח והם מצליחים לקבל החלטות בעדם אז זה בהחלט לא נראה טוב וצריך לעשות משהו בעניין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. דני

    תומך בספייס במקרה הזה, אבל לפחות בכפ"ס רחוקים מאוד מלהקפיד על נקיון, הגיינה וכו'. אין הקפדה על חיטוי מכשירים/מזרונים/ציוד אחר מצד המתאמנים לאחר שימוש, המקום לא נקי, ציוד החיטוי לא מספיק / לא באמת נגיש

  2. צפצפ

    גיבור גדול, קנסות ואז כלא, בשביל כמה גרושים הוא מוכן לסכן את הלקוחות בהדבקה בקורונה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כואב הלב איך אנשים צריכים להילחם על הפרנסה שלהם. אם רק אנשים היו שומרים על הכללים לא הינו מגיעים למצב הזה, יצאנו מכל הבלגן רשומים ועכשיו אנחנו היחידים עם בעיות קורונה וכלכלה

  4. ט

    עוד מעט יצאו מחקרים שוירוס נישא באויר במקומות סגורים
    כל מקומות כמו חדר כושר, מסעדות רק עם חלל סגור
    יסגרו עד הודעה חדשה.

  5. שירי

    גם את סניף אייקון בפתח תקווה סגרו אתמול רק לא ברור לי למה בטוח מאוד להתאמן שם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר