תלמידי לאה גולדברג מפגינים מול בניין עיריית כפר סבא. צילום באדיבות ההורים
תלמידי לאה גולדברג מפגינים מול בניין עיריית כפר סבא. צילום באדיבות ההורים

במחאה על מפגעי הריח בשכונה הירוקה: ילדים מכיתה ג' הפגינו מול העירייה

"בחודשים האחרונים יש סירחון יום יומי בשכונה", אומרת אחת האימהות. העירייה: "העירייה מובילה את המאבק ופועלת באופן נחרץ ושוטף מול כלל הגורמים הרלוונטיים בנושא"

פורסם בתאריך: 9.7.20 07:24

כעשרה תלמידים מכיתות ג' בבית הספר לאה גולדברג שבשכונה הירוקה בכפר סבא הפגינו אתמול בבוקר (רביעי) מול בניין העירייה. הם נשאו שלטים בהם נכתב "מסריח בבית הספר", "באנו ללמוד בעירייה" ו"רפי סער אל תחלום – הילדים רוצים לנשום". בנוסף, העבירו חלק מההורים שנכחו במקום שיעור בנושא זיהום אוויר ואיכות סביבה לתלמידים על רחבת הדשא הסמוכה. לטענת ההורים אף גורם רשמי בעירייה לא יצא לשוחח עימם, אולם עובדים רבים יצאו מתוך סקרנות לראות על מה המהומה.

נזכיר כי בשבועות האחרונים החלו תלמידי לאה גולדברג להפגין מול מפעל בראון מדי כמה ימים. זו הפעם הראשונה בה הם מפגינים מול העירייה. לטענתם, בשל הקורונה, נאלצו להגביל את מספר התלמידים המפגינים, אבל מבטיחים שברגע שההגבלות יוסרו הם יחזרו לפעילות מלאה בכל הכוח.

אחת האימהות סיפרה לצומת השרון: "זה כבר בלתי אפשרי. בחודשים האחרונים יש סירחון יום יומי בשכונה. הילדים מתלוננים, התושבים מתלוננים, זה הפך להיות בלתי נסבל לחיות בשכונה. מישהו צריך לעשות משהו. קראתי שבעירייה אומרים שהם עושים צעדים שונים, אבל גם אם כן לא ברור לנו מה התכלית שלהם. אין תוצאות. לפני שנתיים הייתי בפגישה בעירייה עם סגן ראש העירייה בנושא הזה ואנחנו לא רואים שום התקדמות בשום דבר".

מה זה עושה לילדים שאתם מערבים אותם במאבק?

"זה מדהים כי זה השיעור הכי טוב שיש בדמוקרטיה. הסברנו להם שאנחנו בחרנו באנשים שיושבים בעירייה וזו זכותנו וחובתנו להפגין. הילדים משתפים פעולה כי הם באמת סובלים. הם אומרים שהם לא יכולים לצאת בהפסקות או לפתוח חלונות בכיתות. אני נאבקת למען בריאות הילדים".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא מובילה את המאבק ופועלת באופן נחרץ ושוטף, מול כלל הגורמים הרלוונטיים, בנושא מפעל בר-און. ראש העירייה פנה בנושא לשרה להגנת הסביבה, לשר הבריאות ולגורמים נוספים האמונים על הנושא, בדרישה חד משמעית להפעיל את סמכותם ולהביא לסגירתו של המפעל, המהווה מטרד ומפגע לתושבי האזור. עיריית כפר סבא אף הקימה צוות מריחים מקצועי כחלק ממאבקה, בשיתוף פעולה מלא עם תושבי האזור, פתחה טופס מקוון ייעודי לתושבים לדיווח, מקיימת פעילות אכיפה יזומה במפעל ומבצעת פעולות נוספות. העירייה תמשיך להוביל את המאבק לסגירתו של המפעל, למען איכות ובריאות חיי תושביה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח שמשלם יותר מדי ארנונה

    דוקא שכונה טובה! מכירי הדירות שם רק לעשירים גדולים ולמתעשררים חדשים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר